wie gaan er naar phantasie in blue in twente dit weekend

  • Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
Toen mijn zoontje een demo van een Raptor zag had hij maar 1 conclusie.. Die meneer kon absoluut niet vliegen! Papa zou de heli veel strakker en rustiger houden..

Tsja Robert...ik probeer nu al enkele jaren dat ding eens stil te hangen maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. ;-)

Groeten,
Marcel

PS: Was leuk dagje op Twenthe,veel moois gezien daar,wel jammer van de paar crashes!
 
ik iriteerde me vooral aan het publiek dat zei van waneer zien we nu eens een crash en dan met vuur.
daar stond ik dan naast als kijker.
ik meteen van nou een crash is helemaal niet de bedoeling en al helemaal niet met vlammen.
die mensen maar dan zie je tenminste nog niet.
ik hield maar gouw me mond en draaide weg.

voor de rest geld me vorige post
 
Zeiden ze dat echt, wat belachelijk. Ik stond met mijn club, dus ik heb niet zulke opmerkingen gehoord, gelukkig...
 
Oude trainer vol stoppen met illegaal vuurwerk, en full throttle head down hun nieuwe Audi A7 inraggen..

alsjeblieft, crash met vuur :evilbat:
 
ja zweefman
ze zijden dat echt ziek werd ik er van.

toen hun een crash zagen zijden ze ook nog eens en nu nog vuur.
toen draaide echt mijn maag om
 
Tsja... kun je natuurlijk niet vookomen... Hoeveel mensen komen er wel niet kijken als er een bedrijf in de brand staat om eens een mooie fik te zien.. Vergeten mensen ook dat daar een eigenaar en werknemers de dupe van zijn. Sensatiezucht he..

Robert
 
de dc 5 was van iemand van mijn club, deze is al een keer eerder gecrashed door uitval van een motor. Dit was toen met tweetaktmotortjes gebeurd, hierom heeft hij er viertakt motortje opgezet, maar ook hiervan viel er weer een uit.
 
Zonder een discussie aan te willen gaan over het nut van "domme" opmerkingen van publiek het volgende:

Als er niet een kans op crashen aanwezig is zal je minder publiek trekken.... en op die manier minder aandacht voor onze mooie hobby. Tuurlijk, ook ik vind het triest dat er dingen misgaan... maar aan de andere kant... als er niks mis kon gaan was onze hobby ook minder spannend.

Ps. Heeft iemand ook nog foto's van die hele mooie P51?
 
idd Ben.

Als je kist gaat crashen dan toch liever met publiek erbij nietwaar? Kun je er tenminste nog met omstanders over praten :)
 
Hallo allemaal het is misschien een beetje off topic :oops: maar ik vraag me toch echt af hoe je met een heli in godsnaam in meskant kunt hangen zonder dat je uit de lucht valt door de gebrek aan lift wat op de vliegshow werd gedemonstreerd. Bij ons op de club zijn we er namelijk nog niet over uit.
Greetz Jeroen
 
Voor meskant zit er een aparte schakelaar op heli-zenders, "The anti-gravity-switch" :)
Ik weet niet wat Marcel van Raak precies heeft laten zien, of op welk deel van vlucht je doelt. Maar echt Meskant een rechte lijn vliegen zoals bij een vliegtuig gaat dus inderdaad niet met een Heli.
Hiervoor zijn wel een aantal trucjes, heli eerst licht omhoog sturen voordat je naar Meskant gaat, dan is een meskant van 1-2 seconde mogelijk zonder dat het lijkt hoogteverlies op te treden. Of een zgn. Tic Toc hierbij kantelt de heli de hele tijd net voorbij de meskant positie, door op het keerpunt de juiste hoeveelheid pitch te geven kun je de heli op hoogte houden. Ander trucje is om bijna Meskant heel hard cirkels te vliegen.
Ik hoop hiermee enkele mysterisch opgelost te hebben.

Rick
 
Niek zei:
Crashes van welke modellen?
Door?

Mijn mening, in grote lijnen door te weinig vliegervaring met de modellen. De meeste van deze modellen worden alleen maar gevlogen op speciale evenementen. Je neemt ze niet makkelijk elk weekend mee naar het vliegveld om er enkele vluchten mee te maken, daarvoor zijn ze te compleze of te duur.
Bij meermotorige modellen kan een motoruitval idd soms dodelijk zijn, dan helpt die vliegervaring je ook niet echt meer.
 
Dat van die anti gravity switch had ook eigenlijk geheim moeten blijven... :? :wink:

Groeten,
Marcel


PS @ Jeroen,er waren 2 figuren die ik gevlogen heb die je mischien bedoelt met het meskant verhaal:

"Knife edge drop" : tijdens voorwaarts vliegen kwart rol en dan idd meskant laten vallen,op deze manier verlies je altijd hoogte.

"Hurricane" : Zoals Rick zei een grote cirkel waarbij de heli net niet helemaal meskant hangt,en dan kun je toch op hoogte blijven door positief/negatief te sturen...
 
Theo Coenen zei:
Bij meermotorige modellen kan een motoruitval idd soms dodelijk zijn, dan helpt die vliegervaring je ook niet echt meer.
gas dicht, en het is weer een symetrisch toestel. wel een zwever welliswaar. maar goed te landen lijkt me..
 
Rico van Dijk zei:
gas dicht, en het is weer een symetrisch toestel. wel een zwever welliswaar. maar goed te landen lijkt me..

Daarna weer gas voorzichtig een beetje open en met de nodige compensatie op de roeren moet de vlucht (landing) toch goed uit te voeren zijn.
Dat lees ik tenminste in de boeken... :?
 
Back
Top