Hoi P.E.T.E.R, Het adres van de winkel die accu's op bestelling maakt zit wel in Apeldoorn hoor.Maar ik denk dat als je hem een belletje geeft en uitlegt wat je precies wilt hij het zeker voor je kan samenstellen, maken en indien nodig kan opsturen via verzending.
Als je er met hem niet of moeilijk kan uitkomen omtrend welk accupack en met welk soort cellen jij nodig hebt, dan kan je het eventueel om te verduidelijken mij om hulp vragen.Je kunt mij jou uitleg dan mailen en ik kan het hem dan eventueel zo uitleggen dat hij het dan wel begrijpt.Maar ik denk zelf dat als jij het hem zo duidelijk mogelijk uitlegt wat jou wensen zijn dat dat best wel gaat lukken.
Alle accupacks die hij altijd voor mij maakt bestaan uit GP cellen.Misschien ken je dat merk al.Wordt veelal gebruikt met het racen van modelbouw auto's.
Ik heb in het verleden al heel wat geexperimenteerd met verschillende soorten NiMH accupacks van verschillende soorten voltages.
Dat deed ik omdat niet elk voltage accupack optimaal werkte bij een bepaald type brushed motor.
Ik vloog vroeger namelijk alleen met brushed motoren.Bijv de speed 400 6.0volt de speed 400 7.2volt en de speed 480 7,2volt.
Maar ik ben sinds kort overgestapt op brushless.Kan je vertellen dat niet ieder NiMH accupack optimaal werkt in combinatie met een brushless motor.Accupacks bestaande uit bijvoorbeeld penlight formaat cellen, werken lang niet zo optimaal als de KAN cellen.
Het nadeel van penlight batterijen waaruit een pack is samengesteld is, dat deze hun energie niet snel af kunnen geven op het moment dat dat echt nodig is.Vroeger gebruikte ik 8,4volt 7cellen 2500milli-ampere NiMH penlight formaat accupacks.
Lekker veel energie in zo'n pack zou je denken.Dat klopt ook wel, maar dat pack kon zijn energie nooit maximaal afgeven zoals een accupack bestaand uit KAN cellen is dat wel doen.
Ik kon dan wel lekker lang rondvliegen op zo'n accupack, maar het volle vermogen wat zich liet vertalen naar de motor viel er niet uit te halen.
Na heel veel uit geprobeerd te hebben gebruik ik nu alleen nog maar 9,6volt 8cellen 1300milli-ampere NiMH accupacks die bestaan uit de KAN cellen formaat batterijen.
Vlieg hiermee uitstekend brushless en deze packs geven hun energie perfect af.Vergelijk het maar met een soort van flessenhals waarvan de hals heel breed is.Op het moment van vol vermogen kan de KAN cel zijn energie vlot en makkelijk afgeven.(energie kan makkelijk door de brede hals stromen)Bij penlights is het net andersom.Dan heb je een flessenhals die redelijk smal is.Op het moment van vol vermogen vragen kan al die energie niet zo snel door dat smalle halsje.Klinkt logisch toch?
Ik laat al heel lang al mijn NiMH accupacks bij deze persoon maken.Wat jij wenst dat maakt hij.
Hij zit met prijzen zelfs onder die van de meeste gangbare modelbouw winkels.En hij maakt alleen gebruik van kwaliteits cellen.
Geef hem maar eens een belletje.Hij is heel schappelijk en kom je er niet uit dan kun je me altijd mailen.
Sukses.