Wie heeft de Simprop Intelli Bi-power gebruiksaanwijzing?

• Topicstarter Topicstarter Ron 01
  • Startdatum Startdatum
Druk op Batt Type, Kies NiMh of NiCd, druk op INC, druk op ENTER tot je cursor op 4.8 V (standaardwaarde) staat. en nu kan je met INC en DEC deze waarde veranderen.

B.v. naar 4.0 V voor een 4 cellenpakket met drempelspanning van 1.0 V per cel. Deze waar verschilt natuurlijk per aangesloten pakket. Heb je b.v. 6 cellen dan zet je hem op 6.0 V voor een drempelspanning van 1.0 V per cel.

Succes.

Uiteraard geldt dit niet voor Lipo / Lilo / LiFe, dit doet de lader automatisch met de gecalibreerde ontlaad/laadspanning die bij het type cel past.

Teus

ispi zei:
Graag had ik ook indien mogelijk de handleiding in het Engels of Nederlands ontvangen.

Heeft iemand die?

Hoi,
vroeg me af of je intussen die nederlands of engelstalige handleiding te pakken hebt gekregen en ben jij (of een andere lezer-gebruiker) tevreden over de ingebouwde balancer. Zou mij deze lader ook willen aanschaffen.

Mvg,

Johan

hallo, ik zit met het zelfde probleem ik heb ook zo een INTELLI BIpower SPECIAL gekocht,en mijn duits is ook niet zo schitterend,het is spijtig dat er geen nederlandse of engelse handleiding bij is.
sinds kort heb ik mij een EZ aangeschaft die op lipo vliegt, vandaag kom ik dan te weten dat deze niet leeg gevlogen mogen worden of ontladen, ik weet nu dat op de lader tijdens het laden links boven de tijd is dat de batterij laad, maar als je een gebruikte lipo aan hangt voor te laden weet ik niet hoeveel percent deze nog heeft.
ALS ER IEMAND EEN NEDERLANDSE HANDLEIDING HEEFT DAN ZOU DAT IDEAAL ZIJN.

hallo, ik zit met het zelfde probleem ik heb ook zo een INTELLI BIpower SPECIAL gekocht,en mijn duits is ook niet zo schitterend,het is spijtig dat er geen nederlandse of engelse handleiding bij is.
sinds kort heb ik mij een EZ aangeschaft die op lipo vliegt, vandaag kom ik dan te weten dat deze niet leeg gevlogen mogen worden of ontladen, ik weet nu dat op de lader tijdens het laden links boven de tijd is dat de batterij laad, maar als je een gebruikte lipo aan hangt voor te laden weet ik niet hoeveel percent deze nog heeft.
ALS ER IEMAND EEN NEDERLANDSE HANDLEIDING HEEFT DAN ZOU DAT IDEAAL ZIJN.

Is er toevallig iemand die een engelse, nederlandse of franse vertaling heeft van de handleiding van een Intelli-Bipower special van Simprop ?
Indien ja, is het dan mogelijk om er een pdf-versie van door te mailen.

Thx,

Herman

Ondertussen gevonden.
Hierbij de link waar men de manual kan downloaden.
http://media.hyperion.hk/dn/eos/
De Simprop is 100% identiek aan de Hyperion EOS 606i

Herman

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje, niet helemaal over de manual, maar wel over de lader zelf.

Ik wil een FP EVORX-3200-2S2P ontvangeraccu en wil m laden met de Simprop. Maar zodra ik de charge current hoger instel dan 0,6A, krijg ik na 3 sec de melding CHECK THE BATT OPEN CURCUIT. Op of onder 0,6A laadt ie gewoon door maar stopt ie op een ingestelde tijd voordat de accu echt vol is

Ik heb 2 identieke accus geprobeerd, op zowel deze lader als een Ultramat 14, met hetzelfde resultaat. Wat doe ik verkeerd?

Iemand hier ervaring mee?

Check eens je laadsnoeren en de aansluiting van de snoeren op het accupack.

Het kan wel eens zo zijn dat je snoer ergens nog maar een verbinding heeft die net los/vast zit. Dit geldt ook voor de aansluiting van je balancerkabels op het pack.

Heb hetzelfde eens gehad en er bleek een balancerkabel los/vast te zitten :rolleyes:

Gr. Teus

Hi Teus,

het vreemde is dat het voorkomt bij 2 accus op 2 laders (alle combinaties geprobeerd, en de laders hadden hun eigen balanceradapter en kabel), het enige wat hetzelfde was is het laadsnoer, maar daar had ik het zelf nooit achter gezocht...dat zou misschien te dun kunnen zijn (en teveel weerstand hebben)? Lijkt me stug dat 2 accus (op verschillende data gekocht bij verschillende verkopers dus kans op eenzelfde batch is klein)

cheers

Heb je er een balancer tussen?
Probeer het anders een zonder balancer (kan voor een keer geen kwaad).
Als ie dan wel normaal werkt, ligt het dus aan het balancen en kun je wat gerichter gaan zoeken!

Check eens je laadsnoeren en de aansluiting van de snoeren op het accupack.

Het kan wel eens zo zijn dat je snoer ergens nog maar een verbinding heeft die net los/vast zit. Dit geldt ook voor de aansluiting van je balancerkabels op het pack.

Heb hetzelfde eens gehad en er bleek een balancerkabel los/vast te zitten :rolleyes:

Gr. Teus

de laadsnoeren naar de accu (die men rechts in de lader stopt) wat voor snoertje/stekkers (rood/zwart met 2 mannetjes en 2 vrouwtjes om mijn lipo aan te sluiten) zijn dit? de mijne is kapot (de hond had honger).

Erg aardig dat je de gebruiksaanwijzing voor me hebt, maar dit topic is van 2007 en inmiddels weet ik precies hoe hij werkt. :-)
Hij doet het overigens nog steeds perfect hoor!

Back