Druk aan het bouwen voor mezelf met de Maxa.
De handleidingen zijn echter wat matig en een aantal zaken staan niet goed beschreven en/of er is online ook weinig (duidelijke) informatie beschikbaar.
Zo zit ik met een aantal vraagstukken waar ik door gebrek aan ervaring met dit soort modellen niet echt uitkom:
De Ballastbox in de maxa monteren
In de afbeeldingen op internet begrijp ik dat deze aan de binnenkant boven vastgelijmd moet worden en dat er dan een gat geboord moet worden om de ballast in de buis vast te schroeven.
De ballast pen die in het centrum loopt van de ballast box is echter te lang en steekt dus nog flink uit. Het kapje van de cockpit kan er waarschijnlijk nog net op; dat lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Motor montage
Na een heleboel gekloot en het ietwat uitboren van de gaten heb ik de motor nu gemonteerd. Het is een reisenhauer met een preggy pepper 5:1 vertraging. De motor draait dus aan de binnekant en de vertraging monteer je vast aan de voorkant van de romp. Dit is echt een mega geklooi gweest en het zit pas echt goed vast na het flink aandraaien van de schroeven. Niet superhappy mee.. Dan het probleem dat de motor dus in de romp aan het draaien is en de bekabeling in de maxa er vrij dicht langs loopt. Hoe zorg je dat dit veilig gaat en dat de bedrading niet tegen de draaiende motor huls aan komen?
Las op internet dat je alu gefreesde motor mounts kunt krijgen waar je de motor fatsoenlijker in kunt monteren, weetniet of het de moeite waard is. Wie heeft daar ervaring mee?

Vleugels servo kabels
Tips om dit zo te maken dat ze niet zoweer in de binnekant van de vleugel terecht komen? De connector plug die ik meegeleverd heb gekregen is al uit elkaar gevallen. Waar vindt ik kwaliteits connectors om de servo's van de flaps te connecten op de servo ingangen van het middendeel van de vleugel?


Dit zijn nog even de knelpunten op dit moment die ik niet goed weet op te lossen, wie heeft tips?
Zal nog wat foto's posten van de bouw die verder vrij simpel en goed verlopen is.
De handleidingen zijn echter wat matig en een aantal zaken staan niet goed beschreven en/of er is online ook weinig (duidelijke) informatie beschikbaar.
Zo zit ik met een aantal vraagstukken waar ik door gebrek aan ervaring met dit soort modellen niet echt uitkom:
De Ballastbox in de maxa monteren
In de afbeeldingen op internet begrijp ik dat deze aan de binnenkant boven vastgelijmd moet worden en dat er dan een gat geboord moet worden om de ballast in de buis vast te schroeven.
De ballast pen die in het centrum loopt van de ballast box is echter te lang en steekt dus nog flink uit. Het kapje van de cockpit kan er waarschijnlijk nog net op; dat lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Motor montage
Na een heleboel gekloot en het ietwat uitboren van de gaten heb ik de motor nu gemonteerd. Het is een reisenhauer met een preggy pepper 5:1 vertraging. De motor draait dus aan de binnekant en de vertraging monteer je vast aan de voorkant van de romp. Dit is echt een mega geklooi gweest en het zit pas echt goed vast na het flink aandraaien van de schroeven. Niet superhappy mee.. Dan het probleem dat de motor dus in de romp aan het draaien is en de bekabeling in de maxa er vrij dicht langs loopt. Hoe zorg je dat dit veilig gaat en dat de bedrading niet tegen de draaiende motor huls aan komen?
Las op internet dat je alu gefreesde motor mounts kunt krijgen waar je de motor fatsoenlijker in kunt monteren, weetniet of het de moeite waard is. Wie heeft daar ervaring mee?

Vleugels servo kabels
Tips om dit zo te maken dat ze niet zoweer in de binnekant van de vleugel terecht komen? De connector plug die ik meegeleverd heb gekregen is al uit elkaar gevallen. Waar vindt ik kwaliteits connectors om de servo's van de flaps te connecten op de servo ingangen van het middendeel van de vleugel?


Dit zijn nog even de knelpunten op dit moment die ik niet goed weet op te lossen, wie heeft tips?
Zal nog wat foto's posten van de bouw die verder vrij simpel en goed verlopen is.