Wie heeft er ervaging met Hangar 9 Spitfire?

Ik wens ik de toekomst een spitfire aan te kopen.
Kyosho heeft een spirtfire 40 en binnenkort een 90.
Nu zag dat hangar 9 er ook eentje heeft.
Graag had ik iets geweten over de kwaliteit. Ik heb tot nu toe een calmato trainer en een calmato sport gehad. Zal ik de ARF versie van de spitfire kunnen afbouwen of is dit te ver gegrepen???

Als je de rest van de draadjes hier leest zijn dat meestal (zelf)bouwprojecten, en naar verhouding weinig arf, dus waarschijnlijk zal je in de 'vliegende schaalmodellenhoek' ook weinig mensen ontmoeten de daar ervaring mee hebben, misschien proberen bij 'bouwtips vliegende modellen' of 'bouwverslagen vliegen'
Mocht je iets volledig zelf willen bouwen zit je hier gebakken natuurlijk:p

Succes,

Frank

Ik heb zelf de hangar 9 p51 en ben daar nu mee bezig. Ben niet heel handig maar deze arf valt mij alles mee. Zit een duidelijke handleiding bij en alles ziet er netjes uit. Ook zeer compleet met alle schroefjes en kleine onderdelen erbij.

Spitfire hangar 9

Ik heb zelf de hangar 9 p51 en ben daar nu mee bezig. Ben niet heel handig maar deze arf valt mij alles mee. Zit een duidelijke handleiding bij en alles ziet er netjes uit. Ook zeer compleet met alle schroefjes en kleine onderdelen erbij.

Waar heb je hem gekocht?
Op de site van Hangar 9 staan aantrekkelijke prijzen vind ik.
Veel succes met de bouw!

Dank je, ik heb hem gekocht in een duitse winkel Horizon Hobby dacht ik.
Ik wilde percee de Miss America uitvoering en die was niet overal te krijgen, dit was de eerste de beste die hem vrij snel kon leveren. Moest alsnog bestelt worden bij hangar 9, heeft ongeveer 3 weken geduurt van bestellen tot ontvangst. De prijs die ik ervoor betaalde was 302 euro inclusief verzenden, dat zal voor jou ongeveer hetzelfde zijn als ik zo op de site van horizon hobby kijk. Ik hou foto's bij van 'de bouw' die ik ter zijner tijd misschien nog wel op het forum plaats, eerst maar lekker bouwen en leren. Jij ook veel succes met het zoeken en bouwen van een spitfire.

hangar 9

nog een vraagje

Ik woon in Antwerpen (België) en kan nergens een dealer vinden. Zal hem dus online moeten bestellen. JIj hebt goede ervaring met "Horizon"? Dan zal ik eventueel mijn bestelling ook via hen plaatsen. Voorlopig heb ik nog nooit een bestellilng geplaatst via het net...

Dan kun je hem het best via de winkel in België kopen. Anders zou je hem nog via ebay kunnen kopen. 259 dollar is 177 euro. Dan nog belasting er boven op is 220 euro. Dan nog verzendkosten erboven op, 60 dollar is 40 euro + belasting is 50 euro. Totaal 270 euro en dan moet je nog wachten ook...

Dan kun je hem het best via de winkel in België kopen. Anders zou je hem nog via ebay kunnen kopen. 259 dollar is 177 euro. Dan nog belasting er boven op is 220 euro. Dan nog verzendkosten erboven op, 60 dollar is 40 euro + belasting is 50 euro. Totaal 270 euro en dan moet je nog wachten ook...

Klopt, ik dacht om voordeel te halen uit de lage dollar maar ik kan hem best hier kopen.

ja als je dealer in de buurt kan vinden die hem heeft kun je hem het beste in de winkel kopen. Is altijd sneller en qua prijs maakt het meestal niet zoveel uit.

Spitfire hangar 9-welke motor

Nu ik een adres weet waar ik mijn volgende toestel kan vinden kom in bij de motorkeuze;

Ik wil een 4t motor. Hangar 9 raad de saito 100 aan. Zou ik eventueel een saito 125 kunnen monteren. Weegt waarschijnlijk iets meer maar wil zeker voldoende power hebben.

Wat raden julllie aan?

Ik heb geen ervaring met ARF's,

Maar hier op RCuniverse zeggen ze dat een 100 voldoende is, lees het maar even door.

Hangar 9 Spitfire

Deze link is ook wel interesant voor je denk ik.

En hier hebben we er nog 1.

Succes met je keuze.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de P-47 Thunderbolt van Hangar 9 en die is wb gewicht en afmetingen wel redelijk vergelijkbaar met de Spitfire. Ik heb het advies van hangar 9 opgevolgt en er de Saito 100 (met 15x6 APC prop) opgezet en dat is een perfecte match! Heerlijk geluid, "schaalsnelheid" met half gas en op vol gas gaat ie bijna oneindig vertikaal (als je dat leuk vind).
Mijn ervaring met de Hangar 9 toestellen (Thunderbolt, Funtana X100 en Showtime) is zeer positief; goede passing en afwerking, behoorlijk degelijke uitvoering zonder onnodig zwaar te worden. Goede bouwinstrukties.
Succes! Grtz, Hans

Ik ben net mijn H9 Spifire gaan halen.
Ziet er allemaal netjes uit. Ik heb nog geen motor gekocht maar zal dan maar een saito 100 nemen. Voor de saito 125 moet ik 25€ meer betalen, ik vind dit nog steeds een heel klein verschil. Met de 100 kan ik niets fout doen. Stel dat de spit met de 125 overpowerd is en de kist er echt niet op voorzien is...

Bijna 3 jaar later ben ik benieuwd naar de ervaringen met het model van Hangar 9, de Spitfire 60 MKII.
Vliegt deze inmiddels?

grt
Edwin

Back