(Wie heeft er) Ervaringen met de E-sky king II

Donderdag neem je dat ding maar eens mee naar ons.

Ik zal mijn hand over mijn hard strijken :wink: en een naar het ding kijken als je dat wilt

gr Remco

dutchhelipilot zei:
Donderdag neem je dat ding maar eens mee naar ons.

Ik zal mijn hand over mijn hard strijken :wink: en een naar het ding kijken als je dat wilt

gr Remco

Remco heb je net een PB'tje gestuurd.

Frans

Ik ga aankomende donderdag ook bij Remco een bezoekje brengen om de HB King II te halen maar ben nog op zoek naar een FMS model.
Ik kan het ding nergens vinden :( is er iemand die hem heeft ? Ik had voor de CP2 vrij snel een goeie gevonden !

Ha eindelijk weer uitzicht op een stukje vliegen na het overlijden van m'n motorregelaar.

De brushless motorset is vanmiddag aangekomen.
Helaas zat er geen tandwiel bij , nog maar even snel bijbesteld, hopen dat ie er morgen ook is.

Ik zal dan ook eens naar de positie van het zwaartepunt kijken. Tot nog toe heb ik e.e.a. gecorrigeerd door trim c.q. stuurcorrecties. Dat moet beter kunnen

ey Goeiemiddag,

vandaag viel de heli ook bij mij op de deurmat :D na wat gekloot met de instellingen heb ik endelijk de motor aan de gang gekregen, vraag niet hoe maar het werkt,

nu kom ik wat probleempjes tegen bij het vliegen, natuurlijk omdat ik een enorme leek ben op dit gebied.

maar zou iemand mij kunnen vertellen op welke standen de schuifjes moeten staan op de zender?

als ik die goed heb staan zou ik al een heel eind verder zijn voor me gevoel, ik ben nu buiten beetje aan het spelen ermee, maar echt dikke fun! heb em al zo 20cm hoog af en toe alleen nog niet echt gecontroleerd stil kunnen krijgen, maar we oefenen gewoon verder!

pruDser zei:
ey Goeiemiddag,

vandaag viel de heli ook bij mij op de deurmat :D na wat gekloot met de instellingen heb ik endelijk de motor aan de gang gekregen, vraag niet hoe maar het werkt,

nu kom ik wat probleempjes tegen bij het vliegen, natuurlijk omdat ik een enorme leek ben op dit gebied.

maar zou iemand mij kunnen vertellen op welke standen de schuifjes moeten staan op de zender?

als ik die goed heb staan zou ik al een heel eind verder zijn voor me gevoel, ik ben nu buiten beetje aan het spelen ermee, maar echt dikke fun! heb em al zo 20cm hoog af en toe alleen nog niet echt gecontroleerd stil kunnen krijgen, maar we oefenen gewoon verder!

Als ik jou was zou ik het andere draadje (eerste ervaringen met de HB King II) maar eens door lezen... daar staat voldoende info.
Dit draadje was eigenlijk al een beetje gestorven...
Maar als ik je posting lees dan heb je volgens mij al een uitdaging... :lol:
De motor zou het gewoon moeten doen... tenminste dat deed ze bij mij.. zonder dat ik er aan hoefde te kooien.

Frans.

Hoi heli fan en pa5ca ,

hebben jullie enig idee hoe het kan dat mijn belt er iederekeer van de geleide rol afloopt , een 1 zijde , ik heb al 1 tip gehad om ringetjes tussen het frame en de rol teleggen , maar dat werkte niet , nu heb k vandaag een pb gehad dat ik de belt moet opspannen (door de staart naar achter te schuiven) dus dat gaan we vanmiddag even proberen.
Ik vind het wel leuk om jullie verhalen telezen , ga zo door...!!

Een trotse Esky king II bezitter

try2fly zei:
Hoi heli fan en pa5ca ,

hebben jullie enig idee hoe het kan dat mijn belt er iederekeer van de geleide rol afloopt , een 1 zijde , ik heb al 1 tip gehad om ringetjes tussen het frame en de rol teleggen , maar dat werkte niet , nu heb k vandaag een pb gehad dat ik de belt moet opspannen (door de staart naar achter te schuiven) dus dat gaan we vanmiddag even proberen.
Ik vind het wel leuk om jullie verhalen telezen , ga zo door...!!

Een trotse Esky king II bezitter

Ik zou beginnen om over te stappen naar onderstaande draadje...
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58497&postdays=0&postorder=asc&&start=345
Verder, ja het zou een optie kunnen zijn om de snaar wat strakker te zetten...ik lees dat er een aantal Kings zijn die last hebben van dit probleem.......... :evil:
Echter een oplossing heb ik nog niet gezien... eigenlijk wil je weten wat de oorzaak is, zodat er een goede oplossing gevonden kan worden.

Frans.......

Beste Pa5ca,

Is bij jouw hbkII dat tandwiel waar de belt overheen loopt stabiel ?? Bij mij zit er een klein slagje in ( fabrieks foutje ) ??
Want we hebben gisteren eens gekeken en onbelast ( zonder rotorbladen ) blijft ie liggen en met rotor bladen loopt ie eraf ....?
En ringetjes onder de geleide rolletjes heeft dus ook niet geholpen.

B.v.D. Maarten

try2fly zei:
Beste Pa5ca,

Is bij jouw hbkII dat tandwiel waar de belt overheen loopt stabiel ?? Bij mij zit er een klein slagje in ( fabrieks foutje ) ??
Want we hebben gisteren eens gekeken en onbelast ( zonder rotorbladen ) blijft ie liggen en met rotor bladen loopt ie eraf ....?
En ringetjes onder de geleide rolletjes heeft dus ook niet geholpen.

B.v.D. Maarten

Hoi Maarten,
pa5ca heet Frans... :lol:
Ja mijn maingear wiel zwabbert ook, ook hier is al het een en ander over geschreven in mijn andere draadje.. de mijne heeft een opslag van 1 mm ongeveer... mogelijk dat dit bij jou meer is...
Dit houdt dus in dat ook het schijfje (zwarte) mee slingerd en daardoor de snaar er afloopt.. 't zou natuurlijk kunnen... ik zou bij de leverancier klagen en kijken of je een nieuwe maingear kunt krijgen... misschien heb jij er een die extreem veel hoogte slag maakt.

Wat ook zou kunnen is het volgende;
Het onderste lager heeft iet wat veel speling of je frame buigt teveel en bij belasting (met rotorbladen) loopt de motor teveel aan je tandwiel te trekken / duwen waardoor de snaar gewoon slap komt te staan... 't is maar een idee....

suc6

Frans

PS.
Trilt jou heli erg.. dat zou ook nog een reden kunnen zijn....?!

nee 1mm klopt wel , heb vandaag de levernacier gesproken , belt word vergoed , en hij dacht (omdat ie alleen belast eraf loopt) dat er speling op de complete as zit.

Ik laat het je nog even weten Frans
Groetjes Maarten

Hier ben ik weer met een vraag over me Esky HB king II,

Nou, de belt blijft erop liggen, alleen nu wil ik me staart iets beter onder controlle krijgen ( hij is heel traag), en ik had net al een forum onderwerp gevonden over esky hb king 2 die bleef rondjes draaien om zijn eigen as (dat doet die van mij niet) en die had het probleem opgelost door zijn orriginelen motor te vervangen door een brushless motor, nu denk ik niet dat dat de oplossing is !?!?!

Groetjes Maarten

Back