Wie heeft er nog turbine olie nodig?

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Kijk, dat zijn nu reactie's waar we wat aan hebben, voor mij is het glashelder.

Thanks to you all.

Grtz Ger.

Hoi,

Yes daar is Gerald weer en alles is weer helemaal duidelijk, daar hebben we wat aan hier.

Ger`heb je nog een blik of 4 over, ik wil het wel kopen van je, ik heb al 3 liter, maar ik wil het wel van je.
Ik heb wel vertrouwen in die olie en zoals Sandor al zei je verbrand het wel en het vliegt gewoon door de turbine heen.

Als mijn projekt met mijn freesbank klaar is, ga ik weer als een speer ant werk met mijn turbine en dan testen, dus ik
kan wel een paar liters gebruiken starks.

Waarom geef ik de olie gratis weg...
(nee ik ben geen oliesheik en heb ook geen boortoren)

Ik liep tegen een doos royco 500 aan die vernietigd moet worden omdat het certificaat verlopen is. Nu kan je het gewoon laten vernietigen of je geeft het aan je collega modelvliegers die het voor je "vernietigen".
De olie wordt nu sam sam verdeeld tussen Gerald en Adryan onder voorwaarde dat het niet verder verkocht wordt. Of zij het verder weggeven aan collega vliegers moeten ze zelf bepalen...

sommige leveranciers lopen ook wel eens tegen een goedkope partij aan en bieden dat dan ook tegen scherpe prijzen aan (ver beneden de officiele waarde). Ik liep er gratis tegenaan en geef het ook zo weer door.......
Ik weet wel dat het meer moeite heeft gekost het gratis de deur uit krijgen dan dat ik het zou verkopen....... :-)

Jaap Gaasbeek zei:
Ger`heb je nog een blik of 4 over, ik wil het wel kopen van je, ik heb al 3 liter, maar ik wil het wel van je.
Ik heb wel vertrouwen in die olie en zoals Sandor al zei je verbrand het wel en het vliegt gewoon door de turbine heen.

Hoi Jaapio.

Ehuuu, Sandor heeft nog een voorraadje staan, ikzelf niet, ik heb vorig jaar een buitenkansje gehad door tegen een 20 liter blik BP2380 aan te lopen waarvan ik nu bijna de helft opgefakkeld heb.
Als dit op is ga ik wel naar Sandor toe voor een nieuwe voorraad olie.(of Pieter heeft weer een partijtje ?)

Waneer proefdraaien Jaap? ben zeer benieuwd naar je motor.

Grtz Ger.

hoi,

Volgens mij ben ik de draad hier volgens mij helemaal kwijt of ik heb er te snel door gelezen.

Ik begreep dat Ger hier olie tekoop aanbied
Ik heb nooit begrepen dat Pieter olie hier gratis aanbied

Nu wil ik best olie hebben wordt ik na Sandor gestuurd en de gratis olie is al weg.

Hij gaat lekker zo, ma goed het zal wel zo wezen.

Ger eerst men cnc freesbank af maken http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49087
en dan weer op vakantie voor 4-6 weken na Spanje en dan de turbine weer.

Jaap Gaasbeek zei:
hoi,

Volgens mij ben ik de draad hier volgens mij helemaal kwijt of ik heb er te snel door gelezen.

Ik begreep dat Ger hier olie tekoop aanbied
Ik heb nooit begrepen dat Pieter olie hier gratis aanbied

Nu wil ik best olie hebben wordt ik na Sandor gestuurd en de gratis olie is al weg.

Hij gaat lekker zo, ma goed het zal wel zo wezen.

Ger eerst men cnc freesbank af maken http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49087
en dan weer op vakantie voor 4-6 weken na Spanje en dan de turbine weer.

volgens mij was het vrij duidelijk

1 : ger zegt dat ik olie te koop aanbied
2: vervolgens zegt er iemand dat hij 24 blikken gratis aanbied om af te halen
3:iedereen gelukkig...

Hoi Marcel.

Ja, gewoon op het vliegveld, JET-A1 heet het dan.(weet eigenlijk niet wat het kost).
Waarvoor en/of wat wil je kero gaan stoken?
Turbine? (uiteraard).
Zo ja neem dan gewone petroleum bij de groothandel, doe ik ook, vertrouw je 1 en ander niet, neem dan de Zibro Kamin kachel olie (parrafine, zeer zuiver) dit heb ik in het begin gedaan maar werd een beetje te duur.

Nadeel, petroleum ruikt (stinkt) als je het thuis opslaat. staat bij mij dus in de schuur (vrouw blij).
Voordeel het kost mij 1 euro de liter (dit jaar +/ 180 liter afgefakkeld).

Voordeel, Zibro stinkt niet.
Nadeel, het kost hier bij mij in de buurt +/- 40 euro de 20 liter voor de 'kristal' kwaliteit.

De turbine merkt het verschil niet want de exhaust gas temp is ongeveer hetzelfde gebleven, ik merk het wel, in m'n knip.
Reactie tijden? ik merk geen verschil.
Flame out? ook nog niet meegemaakt.(1X door vergeten de tankontluchting vergeten te openen, gelukkig op de grond, maar niet tijdens het vliegen).

Is simpel, gebruik petroleum, dat is vast wel in de buurt van Heerlen te verkrijgen, Sandor weet vast wel waar.

Grtz Ger.

Kijk eens bij de olie handel op de Windraak, ik haalde daar altijd mijn petroleum voor de zibro cloon die ik ooit gebruikte in de hobbyruimte.

nee hoor, die worden niet warm maar leveren wel meer dan genoeg vermogen om te vliegen.

op de schelsberg in heerlen aan de pomp verkrijgbaar.

prijs 1.10 euro

in belgie 0,70 cent aan de pomp

Back