Wie heeft het nu voor het zeggen op het modelbouwforum?

Micropuller

Forum veteraan
Of: wie zou het voor het zeggen moeten hebben?

Naar aanleiding van onderstaande post uit dit draadje, ben ik toch wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Aangezien de TS kort na het posten het draadje heeft gesloten,had er nog niemand op gereageerd, dus vandaar dat ik er nu een nieuwe post aan wijd.

Wat mij de laatste tijd opvalt is, dat er vanuit de users vaak wensen worden geuit richting het forumbeheer. Soms netjes als verzoek, maar vaak genoeg worden er simpelweg zaken geeist, alsof het gaat om een verworven recht.
Ik kan me niet herinneren dat dit in het verleden ook al zo ging, dus vraag ik me af of ik de enige ben die dit is opgevallen, en zo nee, wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze gedragsverandering?

De stelling is dus:
Misschien moesten mensen zich eens gaan realiseren dat ze hier op het forum in principe niets te willen / eisen hebben.
Ik erger me rot aan al die draadjes / posts de laatste tijd. "ik wil een subforum voor (vul zelf maar in)", "Wij vinden dat het hier steeds onoverzichtelijker wordt, doe er eens iets aan", "Ik vind de zoekfunctie veel te ingewikkeld" en ga zo maar door.
En als er door het forumbeheer niet snel genoeg gereageerd wordt, krijgen Robert en de moderators vaak ook nog eens een berg verwijten voor de voeten gegooid waar de honden geen brood van lusten.

Begrijp nu eens dat er hier geen sprake is van een klant / leverancier relatie. Als je betaald hebt voor een product of dienst en het geleverde voldoet niet aan de gewekte verwachtingen, dan heb je recht om te klagen.
Maar op dit forum zijn we allemaal te gast, dus ik snap niet waar menigeen het recht vandaan denkt te kunnen halen om allerlei eisen te gaan stellen.
Eens of oneens?

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert is de eigenaar en we zijn in zijn kamer.

Maar ik vind wel als wij wat vragen en er komt maar geen antwoord ga je wat luider vragen zeg maar.

wel eens gehoord van een prive leven achter de schermen.

robbert kan hier ook niet altijd zijn. en geduld is een schone zaak.

gr willem

Helemaal mee eens MP.
Het loopt zo langzamerhand de spuigaten uit met mensen die denken dat ze wat te vertellen/eisen hebben.
Zoals je al zeer treffend aangaf, er is hier niemand die MOET betalen om gebruik te maken van het forum DUS heb je ook niets te eisen!
Je maakt er GEBRUIK van of je maakt er geen gebruik van.
En om dan ook nog eens de arrogantie te vertonen en te roepen dat je "anders opstapt"
Wie denk je wel dat je bent dan, denk je nou echt dat er ook maar iemand wakker ligt als je opstapt ? DAGGUTNIE!!

Maar steeds meer mensen kunnen tegenwoordig alleen maar zeuren en zeiken, niets is goed genoeg en alles moet zoals zei het zien.
Hier op het forum zie ik het ook steeds meer.
Iedereen hier zou Robert OP ZIJN BLOTE KNIEËN moeten danken dat hij er zoveel tijd insteekt om dit mooie forum te onderhouden en constant te verbeteren.
Het is een prachtig forum waar voor iedereen, en voor elke tak van modelbouw, wel iets te vinden is en als Robert zijn ding niet deed hadden we helemaal geen, of misschien een halfbakken forum dat voor geen meter werkt, hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Zoals het zou moeten zijn:

Je meld je vrijwillig aan, niemand verplicht je ergens toe.
Je MAG nieuwe topics starten, je MAG reageren in andere topics, etc etc.
Als je wat te willen hebt dan meld je dat, wordt er positief op gereageerd heb je geluk, wordt je verzoek niet ingewilligd heb je pech.
En de balangrijkste:
JE NEEMT HET ZOALS HET KOMT, en als het je niet zint dan vertrek je weer.
(als een aantal mensen deze laatste zin nou eens letterlijk nemen en de daad bij het woord voegen werd het hier direct weer een stuk gezelliger)

@Bertus: Jij denkt dat Robert niks beters te doen heeft, dat hij 24/7 achter de pc zit om te wachten op dat ene berichtje van jou ? DAGGUTNIE!!
Ik denk eerder dat hij zo langzamerhand denkt: "ooh nee he, daar heb je weer een pb van Bertus...."

Robert is de eigenaar en we zijn in zijn kamer.

Maar ik vind wel als wij wat vragen en er komt maar geen antwoord ga je wat luider vragen zeg maar.

Ik denk dat Robert inmiddels handig gebruik maakt van zijn negeerlijst :p

Tja.... mensen hebben wensen....

De houding van max z is op zich alleen al discutabel, hij wilt op het MBF alleen dat deel zien waar zijn interesse naar uit gaat en probeert alles uit te filteren wat daar buiten valt, het lijkt mij dat als je modelbouwer bent je wel degelijk de andere takken van modelbouw waardeerd en niet uitsluit.
Ook het zelf sluiten van het topic om de discussie te stoppen als het je niet aan staat is een wens van de gebruikers geweest en persoonlijk vind ik dat ook erg verwarrend wat met het zelf modereren van bouwverslagen een volgende stap heeft gegeven in de macht van de gebruikers.

Kijkend naar de wens van het opsplitsen van het electro auto deel naar on- en offroad was de wens van de meerderheid. Prima, niet mijn idee maar door je verder af te scheiden bestaat er ook de kans dat er minder mensen mee kijken en dus ook vragen minder snel, minder goed of met minder oploskeuzes worden beantwoord.
Op mijn werk wordt dit ook wel eilandjes politiek genoemd. Er zijn daar veel afdelingen die los van elkaar werken en bij samenwerking er eigenlijk geen samenweking is en er alsnog chaos en frustratie ontstaat.

Ik zelf maak helemaal geen gebruik van de nieuwe berichten optie en het negeren van gebruikers en forums. Als ik door de forums heen blader laat het forum dmv. dikke text wel zien als er iets nieuws is aan de topics die ik volg.

Mijn mening?
Sloop als die opties eruit dan is er ook niets om over te zeuren.

Of: wie zou het voor het zeggen moeten hebben? ...
Met als grootste gotspe twee turbine-vliegers die paar weken geleden hier een middag en avond flink hebben liggen zieken, stoken, moderators jennen/stangen en liegen omdat ze vonden dat tijdelijke ban van ander lid opgeheven moest worden. Stampvoetend als kleine kinderen, het was schandalig, nog nooit gezien. Ik stond er ook van te kijken dat geen (ééntje misschien) enkele turbinevlieger toen tegengas heeft gegeven, sterker nog het merendeel is zondermeer weggegaan hier met die twee. Of hier op MBF JetForum in hun signature zetten om na te trappen.
En kijk nu eens hoe die twee zelf modereren, zowel qua acties als communicatie, ik kom op veel fora maar dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, ik weet niet of ik er nu om moet lachen of om huilen.
Dubbele postings jetforum.nl en op MBF
Bouw Sting van PAF
De bouw van de Fly Eagle Jet ARF Phantom F-4 1:7 scale
Sub forum op MBF zelfbouw
Welkom "gedetineerden en onderdrukten" :-)
En nog even Berto afzeiken, terwijl ze weten dat hij als moderator nog nat achter zijn oren was.

Een discussie waarin iemand klaagde over bovenstaande methoden, kon ik niet meer vinden. Gek hè? :mrgreen:

Ik heb één keer op zo'n manier kritiek gekregen als MBF toen in 'mijn' groep, ik heb betreffende persoon zonder commentaar/melding gebanned. Klaar, ik accepteer dat niet, moven. Van mij mag er snoeihard opgetreden worden. Ik zou dan ook een zeer slechte moderator voor MBF zijn :mrgreen:

Laatst bewerkt:
... De houding van max z is op zich alleen al discutabel ...
Nee toch? Max wil graag bepalen wat hij wel/niet wil zien, een mens heeft nu eenmaal zo zijn (des)interesses, en tijd is beperkt. Het is niet zo dat Max wil bepalen wat anderen wel/niet zien.

En niet iedereen is zo gek dat hij lid is van 60 modelbouwfora :mrgreen: Terwijl het sportkatern van de krant meteen richting kattenbak gaat.

Laatst bewerkt:
Met als grootste gotspe twee turbine-vliegers die paar weken geleden hier een middag en avond flink hebben liggen zieken, stoken, moderators jennen/stangen en liegen omdat ze vonden dat tijdelijke ban van ander lid opgeheven moest worden. Stampvoetend als kleine kinderen, het was schandalig, nog nooit gezien. Ik stond er ook van te kijken dat geen (ééntje misschien) enkele turbinevlieger toen tegengas heeft gegeven, sterker nog het merendeel is zondermeer weggegaan hier met die twee. Of hier op MBF JetForum in hun signature zetten om na te trappen.
En kijk nu eens hoe die twee zelf modereren, zowel qua acties als communicatie, ik kom op veel fora maar dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, ik weet niet of ik er nu om moet lachen of om huilen.
Dubbele postings jetforum.nl en op MBF
Bouw Sting van PAF
De bouw van de Fly Eagle Jet ARF Phantom F-4 1:7 scale
Sub forum op MBF zelfbouw
Welkom "gedetineerden en onderdrukten" :-)
En nog even Berto afzeiken, terwijl ze weten dat hij als moderator nog nat achter zijn oren was.

Een discussie waarin iemand klaagde over bovenstaande methoden, kon ik niet meer vinden. Gek hè? :mrgreen:

Ik heb één keer op zo'n manier kritiek gekregen als MBF toen in 'mijn' groep, ik heb betreffende persoon zonder commentaar/melding gebanned. Klaar, ik accepteer dat niet, moven. Van mij mag er snoeihard opgetreden worden. Ik zou dan ook een zeer slechte moderator voor MBF zijn :mrgreen:

Whoehaha fantastisch!! De heren zijn geen haar beter! Treurig om hun gedrag te zien!

Ben het volledig eens met Micropuller!!

@Bertus; wensen kenbaar maken is 1 en staat Robert voor open! Dingen eisen en jammeren als je in 1 dag geen antwoord hebt is natuurlijk buiten proporties!! Zeker als je ook nog eens bedenkt dat alle mods en Robert het vrijwillig doen en het voor Robert ook nog eens allemaal geld KOST ipv dat het geld opbrengt.

Eigenlijk ben ik het wel met Ron eens; snoeihard optreden! Zeker tegen dit soort zeikerds! Ik was mod, maar ben steeds blijer dat ik het niet meer ben.

ben het eens met je..
neem het forum zoals het nu is.
je kan altijd VRIENDELIJK vragen voor enkele verbeteringen

De houding van max z is op zich alleen al discutabel, hij wilt op het MBF alleen dat deel zien waar zijn interesse naar uit gaat en probeert alles uit te filteren wat daar buiten valt, het lijkt mij dat als je modelbouwer bent je wel degelijk de andere takken van modelbouw waardeerd en niet uitsluit.

Sorry hoor, Roelof, maar als ik op mijn firefox favorietenbar op het MBF icoontje klik krijg ik gelukkig enkel de nieuwe berichten die mijn interesse hebben, en ik hoop dat dat zo blijft!

De interesse in autootjes blijft bij mij beperkt tot de IR 2WD van mijn zoontje. Er zit gewoon een enorm verschil tussen auto's, boten en vliegtuigen. Zelfs heli's hebben mijn interesse niet. Doet me gewoon (nog) niets.

Die filterfunctie is me heilig.

Volgens mij staat hier de oplossing voor het 79 filter probleem:
vBulletin.org Forum - View Single Post - Selective Forum Filter

Wie tipt Robert?

Wat is dit nu voor een rare conclusie :confused:
Omdat ik aan scheepsmodelbouw doe, zou ik mezelf ineens moeten interesseren in alle takken van modelbouw, dacht niet het het zo werkt.
Er zijn inderdaad een aantal (sub) fora die mij werkelijke geen moer interesseren, en die ik dus ook graag niet in het "nieuwe berichten" venster zou willen zien, daarom heb ik ze ook aangevinkt.
In het verleden heeft het ook naar volle tevredenheid gewerkt op deze manier, en ik zou ook graag zien dat het weer zou gaan werken op deze manier.
Ik maak er echter geen "hals zaak" van. ;)

Ook het zelf sluiten van het topic om de discussie te stoppen als het je niet aan staat is een wens van de gebruikers geweest en persoonlijk vind ik dat ook erg verwarrend wat met het zelf modereren van bouwverslagen een volgende stap heeft gegeven in de macht van de gebruikers.

Volgens mij heeft Max Z het topic gesloten om te voorkomen dat het uit de hand zou lopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
smiley_popcorn.gif

Laatst bewerkt:
Heren, even voor de duidelijkheid: ik heb dit topic niet geopend met de intentie dat iedereen even lekker met modder naar elkaar gaat gooien of dat bepaalde personen de zwarte piet krijgen toebedeeld.

Ik heb namelijk ook niet het idee dat er (veel) mensen zijn die opzettelijk de boel lopen te zieken. Wel denk ik dat er af en toe flink langs elkaar heen wordt gepraat als gevolg van een gebrek aan informatie en/of het niet willen of kunnen begrijpen van een/andermans situatie.

Het zou mooi zijn als we daar op een of andere manier met elkaar uit zouden kunnen komen, om zo de sfeer op het forum te verbeteren.

Nou, nou. Vraag je of de discussie op een volwassen niveau gevoerd kan (blijven) worden, valt meteen het hele draadje stil. Of is het inmiddels zover gekomen dat we dit soort zaken niet meer serieus kunnen bespreken? Hebben we nog een eigen mening, of loopt 98% van de forumbezoekers gewoon achter de fanfare aan?

.. ik lees dit mee.. Maar weet zo 123 niet wat ik hier mee aan moet.. Ik ben toch altijd vrij open naar iedereen, en luister ook naar iedereen..

Robert , nu naar bed, want heb een wild feest-weekend achter de rug..

Back