Wie heeft het nu voor het zeggen op het modelbouwforum?

Sorry hoor, Roelof, maar als ik op mijn firefox favorietenbar op het MBF icoontje klik krijg ik gelukkig enkel de nieuwe berichten die mijn interesse hebben, en ik hoop dat dat zo blijft!

De interesse in autootjes blijft bij mij beperkt tot de IR 2WD van mijn zoontje. Er zit gewoon een enorm verschil tussen auto's, boten en vliegtuigen. Zelfs heli's hebben mijn interesse niet. Doet me gewoon (nog) niets.

Die filterfunctie is me heilig.

Volgens mij staat hier de oplossing voor het 79 filter probleem:
vBulletin.org Forum - View Single Post - Selective Forum Filter

Wie tipt Robert?

Ik ben hier lid van... is mijn grote vriend zelfs... Maar kan niet altijd alles lezen! Ik zal hier zo snel als mogelijk naar kijken.

Robert

MP, om heel kort op jouw stelling te antwoorden, alleen Robert heeft het voor het zeggen en niemand anders. De mods voeren de regels op het forum uit. Als er vragen of wensen zijn dan kunnen die altijd worden gesteld, daardoor blijft het forum leven. Helaas zijn niet alle wensen uit te voeren, technisch, financieel of andere redenen kunnen daaraan ten grondslag liggen. Dat moet dan gewoon worden geaccepteerd.

Mensen die dingen eisen kunnen we wat mij betreft missen als kiespijn.
Eerst maar eens een cursus sociale vaardigheden volgen voor je weer terug komt.
Helaas gebeurt dat wel eens zoals eerder al is aangehaald. Om dan de dingen maar zelf op te pakken werkt ook niet altijd en kom je voor dezelfde dillema's te staan :twisted:

@Aaalie:
Hoezo wakkert Burp de discussie weer aan? Welke discussie bedoel je precies?
Mocht je dit topic bedoelen, dat is nog niet eens 24 uur oud en veel gebruikers zullen, gezien het late tijdstip waarop deze geplaatst is, nog niet eens de kans hebben gehad om het te lezen, laat staan te reageren.

Ik snap ook niet wat je wilt zeggen met de twee quotes die je aanhaalt. Of vind je het getuigen van slechte sociale vaardigheden als iemand stelt dat hij liever geen gebruikers op het forum heeft die de sfeer negatief beinvloeden?
Gezien het door jouzelf gestarte topic http://www.modelbouwforum.nl/forums/het-modelbouwcaf%E9/104607-sociale-verbeterpunten-forum.html zou ik denken dat jij dit soort gebruikers ook liever kwijt dan rijk bent?

Het lijkt me dat alleen personen die zich hierdoor aangesproken voelen daar problemen mee kunnen hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je wakkert de discussie zelf weer aan. En lees nu eens het door jezelf geschreven:

Vriendelijke groeten,
Aldert

Gewoon negeren.
Het forum is weer een stuk beter geworden en daar gaat het om.
Ik ben er in iedergeval erg blij mee en ik kan weer :pc: :lol:

Je hebt gelijk, de discussie is nog niet 24 uur oud/jong.
als iemand stelt dat hij liever geen gebruikers op het forum heeft die de sfeer negatief beinvloeden?
(Dit komt al héél anders over ;) ).

Het topic leek de goede kant op te gaan. De perso(o)n(en) in kwestie zijn zich er nu wel van bewust, en de boodschap lijkt ook over te komen. Inmiddels komen er goede en leuke reactie's, en word zelfs het forum ten goede aangepast. Prima! Waarom dan weer het negatieve herhalen, in de trend van "doe je niet wat WIJ willen, dan ga je maar weg".
Bovendien zie ik op dit forum niemand letterlijk "eisen", dit is puur hypothetisch. En om dan te melden dat ze weg kunnen blijven... dat doe je niet, dat doe je nooit, en getuigd van slechte sociale vaardigheden. Niet iedereen is even sociaal vaardig...

Ik ben het overigens volledig met je eens, toch hebben we allemaal de ervaring dat een onderwerp als deze ook weer de discussie oproept, en waarop je uiteraard ook negatieve reacties kan verwachten.
Het is dus zaak dat zo'n discussie goed word gestuurd, wat in véél gevallen door een moderator, TS, of de andere sociaal sterkere Users.
Dat in gedachte, begrijp ik reactie's als "missen als kiespijn" en "eerst cursus sociale vaardigheden volgen" niet.

Voor de duidelijkheid, ik ben ook geen sociaal vaardig type, maar dat word ook niet van iedereen verwacht. Bovendien zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is, je kan er hier en daar wat aan schaven, maar de éne ziet het wel, de andere ziet het niet. En ik verwacht (let op, niet eisen!) dat een moderator toch wel de nodige sociale vaardigheden en inzichten heeft om een discussie te sturen, maar zeker niet om discussie "aan te wakkeren".

Dat is wat ik bedoel met de twee quote's. Mij stoort dat nogal, toch zal je mij niet horen zeggen "je kan beter wegblijven of eerst een cursus sociale vaardigheden volgen".

Hopende e.e.a. iets te hebben verduidelijkt.
Vriendelijke groeten,
Aldert

Aldert, ik ben een gebruiker, net als jij. Ook ik heb mijn mening, heb ik volgens mij ook recht op. Wat ik bedoel is dat we gebruikers die de sfeer verpesten hier kunnen missen als kiespijn. Is een heel normale uitdrukking. Dat soort mensen kunnen dus beter eerst een cursus volgen, hopenlijk helpt dat.

Dit hoeft helemaal niet in het negatieve getrokken te worden, ik zie dat zelfs positief. Minder van dit soort mensen (zijn vaak ook de "eisers") geeft een betere sfeer op het forum. En wat betreft het eisen, dat gebeurt wel degelijk helaas.

Nadeel is ook nog eens dat , ook al zie je je zelf als gebruiker (met mod rechten), er altijd mensen zijn die dit NIET los kunnen zien.

Soms denken ze zelfs dat WIJ als mod een verschil kunnen maken, nou, helaas. Wij zijn te gast in iemands huis, en gedragen ons daar naar.

Een forum word gemaakt, of helaas, gekraakt door haar gebruikers.

Tevens kan het zijn dat mensen het anders oppakken als het bedoeld is. Ondanks het gebruik van smilies.

Je altijd nog een zeer kleine groep mensen hebt welke willens en wetens willen "schoppen", en denken dat zij recht hebben op "hun" gelijk.

etc, etc etc, etc, en etc....

Ach ja., kort samen gevat:
Het forum is een afspiegeling van de werkelijkheid, en van zijn users.Al dan niet persee in die volgorde ;)

...Bovendien zie ik op dit forum niemand letterlijk "eisen", dit is puur hypothetisch. En om dan te melden dat ze weg kunnen blijven... dat doe je niet, dat doe je nooit, en getuigd van slechte sociale vaardigheden. Niet iedereen is even sociaal vaardig...

En dat is dus wél geschiedt. Een aantal weken geleden, tijdens het incident over Jaap G.
Daar werd dus wél geëist dat meneer weer toegelaten moet worden op dit forum, "want anders ben ik weg.."
Dan zeg ik dus: "Wees een vent en donder dan ook op. En rap een beetje!"

En dat terwijl ik toch een redelijk sociaal vaardig persoon ben...

Om niet weer een heel verhaal (of verhalen) uit het verleden op te rakelen want dat lijkt mij niet de insteek van de TS. Het gaat erom dat we allemaal op de koffie zijn bij Robert. Wat iedereen ook mag denken, we dienen ons aan de regels te houden zoals ze zijn opgesteld, dit binnen de bandbreedte die Robert heeft gesteld.

Kom op zeg jongens, zie het allemaal niet te moeilijk... Gewoon normaal met elkaar omgaan... dat is alles wat nodig is... We zijn toch geen kluizenaars.. Het hele internet is juist bedoeld om ten allen tijde met elkaar te communiceren!

Robert

We zijn toch geen kluizenaars.. Het hele internet is juist bedoeld om ten allen tijde met elkaar te communiceren!

Robert

Nou ja, dit topic begon juist wel over een post/klacht van iemand die zich totaal wilt afzonderen van de rest op dit forum, dus blijkbaar zit je toch fout met die uitspraak ;)

Back