Je hebt gelijk, de discussie is nog niet 24 uur oud/jong.
als iemand stelt dat hij liever geen gebruikers op het forum heeft die de sfeer negatief beinvloeden?
(Dit komt al héél anders over

).
Het topic leek de goede kant op te gaan. De perso(o)n(en) in kwestie zijn zich er nu wel van bewust, en de boodschap lijkt ook over te komen. Inmiddels komen er goede en leuke reactie's, en word zelfs het forum ten goede aangepast. Prima! Waarom dan weer het negatieve herhalen, in de trend van "doe je niet wat WIJ willen, dan ga je maar weg".
Bovendien zie ik op dit forum niemand letterlijk "eisen", dit is puur hypothetisch. En om dan te melden dat ze weg kunnen blijven... dat doe je niet, dat doe je nooit, en getuigd van slechte sociale vaardigheden. Niet iedereen is even sociaal vaardig...
Ik ben het overigens volledig met je eens, toch hebben we allemaal de ervaring dat een onderwerp als deze ook weer de discussie oproept, en waarop je uiteraard ook negatieve reacties kan verwachten.
Het is dus zaak dat zo'n discussie goed word gestuurd, wat in véél gevallen door een moderator, TS, of de andere sociaal sterkere Users.
Dat in gedachte, begrijp ik reactie's als "missen als kiespijn" en "eerst cursus sociale vaardigheden volgen" niet.
Voor de duidelijkheid, ik ben ook geen sociaal vaardig type, maar dat word ook niet van iedereen verwacht. Bovendien zingt ieder vogeltje zoals het gebekt is, je kan er hier en daar wat aan schaven, maar de éne ziet het wel, de andere ziet het niet. En ik verwacht (let op, niet eisen!) dat een moderator toch wel de nodige sociale vaardigheden en inzichten heeft om een discussie te sturen, maar zeker niet om discussie "aan te wakkeren".
Dat is wat ik bedoel met de twee quote's. Mij stoort dat nogal, toch zal je mij niet horen zeggen "je kan beter wegblijven of eerst een cursus sociale vaardigheden volgen".
Hopende e.e.a. iets te hebben verduidelijkt.
Vriendelijke groeten,
Aldert