Wie heeft hier allemaal een minibike ?

Ben benieuwt of er ook mensen zijn die naast rc ook minibike's als hobby hebben :D
Dit is de mijne ieder geval :

minibike.jpg

minibikes rijden schijnt goedkoper te zijn als een rc. Maar mij lijkt me minibike op begeven moment saai worden. Die dingen lopen ook niet zo ontzettend hard vind ik.

vergeleken een brandstofauto'tje!
Ik kon ze met gemak bij houden totdat er 1 over me heen reed. Dat was minder. Hoe hard loopt die van jou dan?

Ik vind het wel leuk hoor zo'n ding maar wat heb je er nou uiteindelijk aan... alleen als je op het circuit ermee rijd is het leuk, maar ik zou zeggen haal jem motorrijbewijs en koop een motor, lijkt mij 10x leuker!
en je mag met die dingen niet de openbare weg op dus...

maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is 8)

@ CEN TR4 :

Met mijn gewicht erop gaat ie dik 70km/u (ik weeg ruim 90k)
Maar met iemand die rond de 60 weegt ofzo gaat ie ruim 90 :D
En optrekken als een idioot dat ie doet.

Het zal ongetwijfeld gaaf zijn, en ik vind het er ook erg leuk uitzien. Maar ik vind het te klein, je kan niet normaal zitten je moet je benen in je nek leggen om te kunnen rijden. Dat vind ik het nadeel!
In Spanje worden ze sinds dit jaar ook gewoon op de markt verkocht! :p

Gr Nick

Haha, ik kan er ook echt net aan op zitten :D
Maar ik heb het meer voor de fun, af en toe rondje rijden in de straat en voor de rest staat ie gewoon in huis :wink:

Zo'n ventje uit m'n buurt van een jaar of 12 heeft zo'n ding, heeft afgelopen zomer de halve buurt onveilig gemaakt. Moest zelf ook een keer, op de fiets, stevig richting struikgewas om dat jong te ontwijken.
Toen ik vorig jaar voor het eerst met mijn 'full size' Yamaha stapvoets achter de huizen langs naar mijn schuur reed, stonden er binnen 5 seconden 3 ouders achter mij met het verzoek of ik met dat 'ding' wel even rekening wilde houden met de spelende kinderen, ik heb die A niet voor niets dacht ik. Maar klachten over dat kind met z'n minibike heb ik nog niet gehoord. Even geduld tot de eerste kindjes platgereden worden denk ik.

Doet mij toch maar een 'echte'.... 8)

ik heb eens op zo'n ding gereden,
SUPER :!:
trekt als een paard en omdat je zo laag hangt lijkt het of je dubbel zo snel gaat!
mss koop ik er deze de zomer wel eentje...

Uhm, gezien dat verhaal over die 12 jarige... Mag je op zo'n ding rijden zonder brommercertificaat??? :|

Groeten, Thomas

Je mag er zoieso niet op rijden,
niet goedgekeurd voor openbare weg.

Mag er op eigen erf of afgesloten terein met toestemming van de eigenaar mee rijden
(of byv een racebaan)

Bij gepakt worden:
1) prent onverzekerd rondrijden (behalven die GOEDGEKEURDE 4 takt monkey's kan je em niet verzekeren)
2)meestal inbeslagnamen. afhankelijk goede/slechte bui betrokken ambtenaar.

Leeftijd is in dit geval alleen belangrijk in geval van
straf bij voorkomen (halt of dikke prent ;) )
bij het niet betalen van het schikkingsvoorstel.

<zucht>

einde les ;)

Stefan

NickRc zei:
Je mag hier niks in Nederland! :|

Dat valt ook wel mee, en die dingen zijn gewoon te klein en te gevaarlijk om mee de openbare weg op te gaan dus 100% terecht dat je er niet mee de openbare weg opgaat. en je moet er inderdaad met je benen in je nek proberen hem te besturen, nee ik ga toch liever over een paar jaar voor een 1:1 motor is toch veel leuker! 8):lol:

Ik vind die goedkope dingen maar niks. De echte zijn veel leuker en veel sneller dan al die dingen die op de markt zijn. Me Marder heeft nog meer PK's dan de meeste minibikes die verkocht worden.

Van Polini zijn ze wel leuk met bijna 15Pk :)
blata_origami.jpg

NMTRacer zei:
Uhm, gezien dat verhaal over die 12 jarige... Mag je op zo'n ding rijden zonder brommercertificaat??? :|

Groeten, Thomas

Nope, je mag er helemaal niet op rijden op de openbare weg, alleen maar op eigen terrein of op een circuit.

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gelderland/projecten/minibikes/default.asp

Als ze er een zien op de openbare weg, ben je hem kwijt...

Tegen de bestuurder wordt dan proces-verbaal opgemaakt wegens het besturen van een onverzekerd motorvoertuig op de openbare weg.
Elk motorvoertuig op de openbare weg in Nederland dient verplicht verzekerd te zijn. Een mini-bike is niet te verzekeren voor gebruik in het wegverkeer.
De mini-bike wordt uit het verkeer genomen en zal uiteindelijk op last van een rechter vernietigd worden.

Het beleid in onze regio is:
Bij aantreffen op de openbare weg altijd inbeslagnemen en een proces-verbaal opmaken.

Ik vind er niks aan die pocketbike's je mag er toch ni mee op straat dus wat heb je er dan aan, en voor een circuit(?)vaf te huren lijkt mij nog al duur!

Grtz

Back