wie heeft tips voor mijn vliegtuig??

• Topicstarter Topicstarter sjakie
  • Startdatum Startdatum
S

sjakie

Guest
hallo allemaal:D

kben sinds kort begonnen met een vliegtuig ontwerpen van balsahout.
met een romplengte van 85 centimeter en een spanwijdte van 120 cm.
gewoon zo'n trainingsmodel. het hele vliegtuig wordt dan ongeveer bij elkaar genomen zo'n 500 gram. :!:let op:!:, zonder motor,accu,servo's enz.
wie weet wat voor motor daar ongeveer bij moet? wat voor accu? wat voor servo's? wat voor prop?? enz.

gr.sjakie

mijn ervaring is overal een beetje kijken dus ik weet wel wat en hoe ik iets moet doen:) en mijn ervaring met vliegen is de simulator:D of zou dat niet genoeg wezen:confused::(

Simulator is altijd goed... Let wel dat de simulator altijd een perfect toestel neerzet.. getrimd en al! Jij niet :D

Daarentegen leert de sim je wel het stikgevoel wat een eerste vlucht zeker crashvrij !kan! maken...

Gezien je huidige gewicht denk ik dat het toestel vliegklaar zo'n 700/800 gram zou wegen. Denk daarbij aan een motor van 70/80 gram.

Ik wil je wijzen op een heel mooi topic hier op het forum: faq-beginners-rc-lees-dit-eerst

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegtuig vliegt hondsberoerd of crasht (waarschijnlijk): ligt het aan het vliegtuig of de piloot? Als je niet kunt vliegen voor je met zelfbouw aan de slag gaat, zul je het nooit weten. Niet twee nieuwe dingen tegelijk proberen.

Laatst bewerkt:
(voor maarten)
hier heb ik tenminste wat aan!
kben gelijk 5 stappen verder!!:D
bedankt he

gr.sjakie

(voor ron)
je hebt wel gelijk ik denk dat ik eerst ergens moet gaan 'lessen'!

Vliegtuig crasht: ligt het aan het vliegtuig of de piloot? Als je niet kunt vliegen voor je met zelfbouw aan de slag gaat, zul je het nooit weten. Niet twee nieuwe dingen tegelijk proberen.

dus het beste is gewoon met een gekocht model proberen??

jup die vliegen als je begint veel beter
kijk een bij multiplex modelsport :google: de ez star minimag of als je wat meer geld hebt mentor dat zijn goede beginnerskisten

dus het beste is gewoon met een gekocht model proberen??
Jij wilt bouwen, dan zou ik voor een bewezen ontwerop of bouwdoos gaan. Ga eens op een zondagmiddag bij vliegclub kijken, dan krijg je een goed idee van wat (on)mogelijk is. Kijken, informeren, proefvluchtje(?). Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL&B:
www.airtoi.com -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.flytovml.com ->-> clubs

Lees mee en blader door het beginners subforum. Geef ook je locatie op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien. Misschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek :)

Back