Wie help me aan zoveel mogelijk info over de minimoa?

:D Hallo-hallo, ik zag zo dat iemand info zocht over een Minimoa-zweefvliegtuig. Als je nu op www.gozc.nl klikt, dan verschijnt de site van de Gooise Zweefvliegclub. ik zag een keertje ergens in een hoek dat daar mensen bezig waren aan een 'historisch' vliegtuig, een ECHT vliegtuig dus.

Als je daar dan toch bent, en de stemming is o.k. (dus ALS de kist er staat en dat je er foto's enzo van maakt, na uitdrukkelijk vragen) dan kun je net zo goed even de lucht in met de K13. Ik weet niet of ze de lier gebruiken of de sleepkist (PH-GOZ, 'Husky') want echt vliegen is natuurlijk NOG leuker... (voor een paar tientjes een half uurtje hangen = tof, kijk wel effe op Teletekst pagina 707 /Ned1,2,3/ of er 'thermiek' is!)

En ik geloof dat er nog ergens in Nederland een zweefvliegclub (ECHT) is die een 'historische' kist de lucht in wil sleuren. Maar hoe die heten, dat weet ik niet. (anders vragen bij de GOzc, dat zijn zweeffreaks...

:? Ja, maar die kist waar ik het over heb vliegt ook nog niet ! Die zijn ze aan het maken als een soort restauratieproject.

Kleine moeite, www.gozc.nl en op 'Contact' klikken. En by the way, ik zie vanavond weer een zweefvlieger van die club, ik vraag het gelijk voor je :wink:

Cheers now

Ha Bertus.

Nog een tekening.

afb17087.jpg

afb17088.jpg

Groeten Han.
Ps voor volgende winter???

Ha Bertus.
Valt wel mee Bertus.????
Kan soms snel gaan.
Heb je trouwens al eens gezocht op Google.
En dan onder minimoa en dan afbeeldingen zoeken.
Ben je weer een uur zoet.
En inderdaad die cockpit van jouw is mooier.
En op de site van die andere mooie je weet wel,
kun je de bouwbeschrijving downloaden.
Staan ook alle onderdelen op.
Met een beetje handigheid kun je deze uitvergroeten naar eigen schaal.
Super handig dus.
Tot zover.
Moet nog even balsaschuursel en krullen opruimen.

Groeten Han.

8) Ik blijf nog effies bij de echte kist (echt vliegen = mooier) want er staat inderdaad een Minimoa op vliegveld Hilversum www.ehhv.nl

De persoon die de kist aan het bouwen is, is een jaar of zeventig en heet Bob nogiets...

De man is er al twintig jaar mee bezig !!! For crying out loud ! Dat moet dan wel een puikgave kist zijn/worden !!!

Hij is doorgaans op de woensdagen op de vliegclub www.gozc.nl je kunt beter even aankondigen dat je komt of een belletje plegen.

Have fun !!! :wink:

Bertus
Je kan een PDF op de volgende wijze naar autocad omzetten.
Voeg een HPGL (HP Designjet 750) plotter toe bij printers en faxen en kies als poort (File).

Vervolgens de PDF printen met de plotter driver.
Je wordt dan gevraagd om een file naam in te geven

en deze file kan je dan weer converteren naar dxf of dwg.

Als je info wil over de Minimoa en je kan een beetje frans (als ik jullie Nederlanders bezig hoor in het zuiden van Frankrijk kan dat geen enkel probleem zijn ;-)) zoek dan eens op google naar 'pic de vissou' dat is een hellingzweeflocatie in het zuiden en daar is een club, de voorzitter van die club is een op rust gestelde houtbewerker, en die heeft een schaalmodel van een Minimoa gebouwd en hij vliegt er ook mee, de site is
http://perso.wanadoo.fr/vincent.besancon/
ik geloof zelfs dat de Minimoa op de site staat

Kris

Ha Bertus.
Die site ken je denk ik al.
Maar die filmjes van het bouwen zijn erg leerzaam.
En je wil hem schaal bouwen.
Nou begin dan maar.
Wil je de ribben ook schaal hebben.
Zie hier onder.

afb17215.jpg

Groeten Han.

Back