Wie iemand voor mij bouwen?

• Topicstarter Topicstarter mc-24
  • Startdatum Startdatum
M

mc-24

Guest
Hey, ik ben 21 jaar, uit Duitsland,ik wilde in Nederlnads studeeren, dus spreek ik ook een beetje Nederlands... en zo heb ik gedacht dat ik hier mal kan vraagen:
misschien en stome vraag, maar vragen kan ik. ik ben op een school in Duitsland en heb heel weinig (minder) tijd. Ik heb thuis en Do27 met 3,11m "wingspan" die heb ik nu verkocht en wil mij en wilga 1:3,5 van Frisch kopen - hier was een persoon die ook deze model heeft! mijn vraag is nu...Frisch wil niks voor mij bouwen, geen tijd, is hier iemand die dat voor mij wil doen? misschien zien hier mensen die "hou van bouwen" !? ik heb minder tijd en will liever vliegen... het bouwen moet niet voor niks zijn, ik kan ok wel darvoor betalen, maar niet zo veel...

groeten Marcel

Life's about priorities! Het is juist zo leuk en ontspannen zelf te bouwen. Je leert dan ook meer over het vliegtuig en de afstelling ervan. Al doe je iedere week maar een beetje, uiteindelijk geeft het meer voldoening. Intussen kun je je uitleven op de (A)RTF's. Want ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om te vliegen!

wel, ik heet bouwen, dat is niks leuks voor mij, omdat al 10 vliegtuigen gebouwd heb... ik weet hoe, maar ik heb geen tijd en geen plaats... ik woon in heel klein kamer en de plaats waar ik kan bouwen is 500km weg!!! en daar ben ik allen 5 weeken per jaar! dus vraag ik! :)

Misschien dat je iemand vind, maar in de tussentijd..

Ik vraag me toch af, een klein kamertje en geen ruimte om te bouwen, maar wel plek voor opslag van een toestel met een spanw. van 3.2 meter?

Geen tijd, soit, dat kan, maar heb je dan wel tijd om een 3.2m toestel te vervoeren, op te bouwen, vliegen, afbouwen, schoonmaken, onderhouden, enzovoort?

Is het dan niet verstandiger om een wat kleiner ARF-je te nemen? Daar zijn toch zat leuke modellen te vinden? Die dingen lijm je in 4~5 uur keurig in elkaar en dan kun je vliegen. Die moet je nog steeds vervoeren, opbouwen, etc, maar simpelweg omdat het ding kleiner is, lichter en minder gecompliceerd, is dat minder werk. Onderhoud is vaak ook eenvoudiger.

Die Wilga is er bv. ook in 1:5 ARF

dat is mij te stom met jullie te spreken! het was alleen een vraag of iemand dat bouwen lieved of zo en tijd heeft! de vliegtuig is dan als het klaar is by mijn ouders! en als ik vakantie heb, ben ik daar en kan vliegen! dus is de vliegtuig ook niet in mijn kamer, maar by mijn ouders...

ik heb het nu gekocht. bedankt voor niks.

Mhhh, 1 dag geleden vraag je of iemand eventueel die kist wil bouwen voor jou en nu heb je hem al gekocht terwijl je zelf bouwen haat :?

Dan ben ik bang dat je nu dus een kist heb gekocht waar je niks mee gaat doen, of ga je in die 5 weekenden per jaar dat je wel kan bouwen die kist vliegklaar maken :roll:

Denk het niet, de bouw van zo`n toestel vergt wel wat meer werk dan 5 weekenden en dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel want je hebt al tientallen kisten gebouwd maar je vliegt liever.

Als je toch liever vliegt en bouwen haat waarom koop je dan geen 2de hands kant en klaar kist of een mooie ARF :?:

Als ik zo weinig tijd had en toch wil vliegen dan maar een kant en klaar kist 2de hands kopen of ARF.

Ik wil zo`n kist best wel voor je bouwen maar ik denk dat we er met de vergoeding niet uit gaan komen.
En voor niks schiet ook niet op, dan steek ik al die bouwuren liever in onze eigen kisten :wink:

Succes,
Berto.

mc-24 zei:
dat is mij te stom met jullie te spreken!

Nou, de forummers hier spreken anders nog wel graag met jou. Een discussie is overigens een erg geschikt middel om een taal te leren/oefenen. Iedereen hier is bereid je advies te geven, goede raad, zonder verplichtingen, uiteindelijk doe je gewoon je eigen ding! Mijn raad voor jou: blijf dit forum volgen, probeer af en toe nog wat te posten, eventueel bouwverslag of zo. Misschien vind je geen bouwer voor je model, maar massa's goede raad ga je wel krijgen.

nee ik kom mij een beetje "verarscht" voor... dat was alleen een vraag - ik ben 12 jaren nu in en modelbouwgroep en ik weet wel hoe ik een vliegtuig bouw! ik kan het goed, dat is niet mijn eerste vliegtuig, met 2+ meter...
ik heb alleen NU geen tijd meer omdat mijn studie beginnt, maar ik wil graag een nieuwe omdat ik de laatse voor 4 jaaren heb gekocht! dat is alles...
sorry voor de reactie maar ik vond sommige aantwoorden van julli niet mooi, als of ik stom ben en niet weet wat ik will of wat ik kan... ok?

voor hoe veel euros zou je het bouwen?
ik kan het verzoeken zelf toe doen, maar dat za lang duren... maar ok... jammer! ik heb nu nog 2 weeken tijd, dat is niet veel...darnaa eerst wer in oktober misschien een week...dat was het voor deze jaar.

ah, dank u voor de volgende reactie, ik zal een bericht van het bouwen met fotos graag hier in doen...

Een bouwverslag is altijd welkom. Het was niet mijn bedoeling om je te ver-arschen ofzo, ik gaf alleen advies. Bouwen heb ik ook de tijd niet voor.

Verder oordeel je wel erg snel, dit draadje bestaat nog maar net. Daarnaast stel je een bij bouwers erg onpopulaire vraag.. maar goed je wilt geen advies dus zal ik mijn mond houden ;)

Ik zeg niet dat je niet kunt bouwen of geen ervaring hebt ofzo. Wat ik mij afvraag is of het, als je al geen tijd hebt, wel verstandig is om voor zo'n grote kist te gaan. Je hebt geen tijd om het zelf te doen, dan lijkt mij het advies om voor nu even met een ARF aan de slag te gaan, geheel geen verkeerd advies. Daarvan kun jij dan zeggen dat je het naast je neerlegt en daar heb ik geen problemen mee.. maar kom niet aanzetten met dat het dom was hier je vraag te stellen ;)

als iemand al bereid is de kist voor je te bouwen, tel dan gerust een 1200 a 1500 euro aan bouwkosten, gezien een 3 meter kist tigtallen uren vrije tijd in beslag zal nemen.

mc-24 zei:
voor hoe veel euros zou je het bouwen?
Pfff, hoe zou je dat moeten berekenen?

mc-24 zei:
ik kan het verzoeken zelf toe doen, maar dat za lang duren... maar ok... jammer! ik heb nu nog 2 weeken tijd, dat is niet veel...darnaa eerst wer in oktober misschien een week...dat was het voor deze jaar.
Op die manier duurt het misschien wel erg lang maar zo`n model moet je toch zeker ook wel een half tot 1 jaar voor uit trekken als je het goed zou willen doen.
full-time bouwers zijn er bijna niet en dan duurt het vaak erg lang :-(

mc-24 zei:
ah, dank u voor de volgende reactie, ik zal een bericht van het bouwen met fotos graag hier in doen...
Als je gaat bouwen graag de foto`s hier daar zijn wij zot op :-)

Hezik zei:
Bouwen heb ik ook de tijd niet voor.
Zegt diegene die met een zeer mooie Cessna bezig is :-) (wel stil de laatste tijd :-( )

Hezik zei:
......dus zal ik mijn mond houden :wink:
Mhhh, geloof niet dat dat je sterkste kant is heb ik hier en daar gelezen :wink:

hmm het probleem is, ik will GEEN kleine model meer, ik wil deze grote... :) ik hou niet van zo een kleine modell toe bouwen dat is nog "slimer" als een grote - dus heb ik vroeger ook zo lang voor een model gebruikt.
overigens, het is geen Wilga van Frisch, ik ben aan het kopen van een Do27 met 3,11m, 2, 49m lang, vanaf 15kg zwaar. heel mooie model! :)

is het makkeliker met een Do27 of een Jodel te starten en te landen omdat ik de video met de wilga heb gezien en die is vaak naar links ....äähh.. geen goede landing :P
heb ik nog nooit gezien en omdat dat mijn eerste zo grote MOTOR model is... zal ik het graag weten... zijn 3 of 2 "räder" beter?

ik heb nog een vraag, ik ben mij nog nieeeeeet zeker, of de Do het beste model is... ik heb opgebelt en ik kan de Do NU afhalen als ik wil, maar ik ben nog aan het overleggen! het is erg mooi, maar ik ben nog niet zeker of DO of Jodel of liever een Wilga....ik heb net een Wilga met 2,2m en 2,80 gezien (complet Voll-GFK) voor 600-850 Euro....dus moest ik minder bouwen maar, het is een KLEINE wilga... ik vind een Do mooier.....zijn de vliegeigenschappen beter slechter enz. ???

Heb je wat meer info van de verschillende modellen, oftewel links naar de modellen?

ja natuurlijk, de 2,2m (voll-Gfk) is van airworld ...
www.airworld.de wilga en Jodel

maar dat is een beetje klein maar niet duur....wel... de 2,80m is normaal van Frisch...maar ik weet dat je by Frisch veel moet self doen!!!

De Do27 is van ThomaModellbau,..maar geen homepage, kijk naar www.freifaller.de dan op model links ...

ik weet niet wat beter is te kopen, niet van de grootste?! en niet van de vliegeigenschappen....

de man van airworld zei me dat de wilga gelijk als een Jodel vliegt, niet meer of minder zwar...

als ik de airworld wilga neem, duurt dat 6 weeken, tot ik het krijk :( dus kan ik deze jaar vergeten *shit* :cry:

de Do27 is NU krijkbar!? beschikar.... zo iets :P

weet iemand waar ik kan een Cri-Cri vinden? kent u dat?
de kleine 2 - motorige vliegtuig....ik ken iemand die dat verkopt maar allen 1,2m wingspan...

so 2,2m zou super zijn :) dat is ook een erg mooie model:P

Back