Hij heeft ongeveer 350 gram trekkracht (+-7000 toeren op 8/3.8). Een shocky van 150 gram hooverd onder halfgas. Hij trekt (schik niet) 8Amp op volgas.. Dat is inderdaad veel, maar ik heb ontdekt dat hij een zeer bolle curve heeft, wat wil zeggen dat hij eigenlijk een beetje overbelast. is.
Je kan dit goed zien als je de stroom meet; tot 3/4 gas blijft hij onder de 4amp, eens erboven stijgd de stroom enorm naar max. 8 amp. Het is dus de boodschap geweest een zeer licht model te bouwen, om toch in het efficiënte deel van de curve te opereren. En dat blijkt te werken, na de vlucht is de motor koud, en heb ik meer dan 10 minuten gevlogen schat ik....de het rendement valt reuze mee.

Ook het feit dat de prop snel "unloads" in de vlucht bij die lage spoed zal er wel wat mee te maken hebben.
Je doet me er nu aan denken, ik heb eigenlijk al een +-15gram motor. Hij staat gewoon op een slowmo met een 7/6 prop. De "goal" was eigelijk duurvlucht, maar die 220gr zware slowmo kan direct na de start als grote looping trekken, met 3S kokam 1020. Heb ooit geprobeert met een 8/3.8 prop, maar dat ging net niet op 3S. Zal er nog eens wat tests mee doen, misschien is dat wel een geschikte motor voor je model, met 2suhd een een nog grotere prop.
Als hij goed blijkt kan ik wel een "exact wind" voor je maken. Heb geen idee wat ik ervoor moet vragen... De examens komen eraan, dus heb ik nu veel tijd om te experimenteren..
Niels