Welk tandwiel je nodig hebt wordt sterk bepaald door je motor. De G20 is geen motor die erg veel toeren maakt, maar wel een redelijk koppel heeft. Deze komt beter tot zijn recht met een groter pinion. Zou ik een 14 double wind motor hebben gebruikt, die meer op toeren is gemaakt, dan zou ik niet wegkomen met 22 tands, de motor wordt dan te zwaar belast. Dan zou ik misschien naar 17 tands terug moeten of zo.
Ik ken die Reedy motor niet, 3300 kv is niet extreem veel. Bij 7.2 volt NiMh zou dat neerkomen op, onbelast, nog geen 24000 toeren. Nu zakt het toerental bij brushless onder belasting meestal minder in dan bij brushed, maar bij 21 tands (is bij deze auto een totale vertraging van 9.46 op 1) blijft er nog maar ca 2500 toeren op de wielen van over. Vermenigvuldig dat met de omtrek van het wiel (diameter is 105 mm oftewel 0,105 meter, en dat keer het getal Pi, levert ca 0.33 meter per omwenteling van een wiel) en je hebt het aantal meters per minuut. Dat keer 60, dan heb je de in theorie maximaal haalbare topsnelheid op NiMh met deze motor, waarbij ik dan op net iets onder de 50 km/u kom.
Dat is op zich een leuke snelheid voor een offroad auto. Maar misschien voelt de auto wat traag aan, vooral met optrekken. Je kan dan eventueel een tikkie lager gaan zitten met je pinion, dat geeft meer acceleratie, en doet de auto sneller aanvoelen, zelfs al zal de topsnelheid lager zijn.