Wie kan hier een regelaar repareren?

Kez, als je dit soort vragen stelt, hoe je een batterij aan moet sluiten, zoek dan even hulp bij een ervaren modelbouwer, je kan vrij snel wat stukmaken..

GJ

Kez, als je dit soort vragen stelt, hoe je een batterij aan moet sluiten, zoek dan even hulp bij een ervaren modelbouwer, je kan vrij snel wat stukmaken..

GJ

Ik weet het, maar die zitten hier niet.

Dit is voor mij de manier om t te leren, in de praktijk.

Mensen hebben zich in t verleden ook al vaker geërgerd en verwonderd over mn elektroniveau, kan er ook niks aan doen. Maar daarom probeer ik gewoon heel gerichte vragen te stellen, maar daar word dan meestal over heen gelezen.....:(

Is het zo moeilijk om uit te leggen hoe dat in principe moet>
2 draadjes aan een + en een - en die aan zo'n zelfde stekkeertje zetten als waar mee de servo in de ontvanger zit?

En nu naar bed, morgenvroeg naar de tandarts...

Voor repareren van elektronica moet je behalve goed kunnen solderen ook productkennis (design) hebben, weten welke componenttype wordt gebruikt, en dat heb ik niet.

Als je plus en min verkeerd aansluit, is de kans zeer groot dat de ontvanger en aangesloten regelaar(s) en serv(s) het loodje leggen! Geen enkele elektronica is daar tegen bestand (huis, tuin, professioneel).

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kez, ik erger me niet aan je gebrek aan kennis, dat is geen schande maar zoals Ron zegt, het gaat erg snel stuk en dat zou zonde zijn.
Modelbouwers zitten er zat in het zuiden, veel meer dan hier in de randstad, zoek maar eens bij een vliegclub.
Maar even kort uitgelegd, als je per se iets wilt proberen.
In dit geval is zwart de min en rood de +.
Er moet tussen de 5 en 6 volt opgezet worden, dus 4 batterijtjes van 1,5 volt in serie.
de + op de rode draad en de - op de zwarte.
De witte draad is de puls, die geeft het signaal van de ontvanger naar de servo, daar zet je dus NIET de batterij op.
De servo gaat niet bewegen als je spanning op de ontvanger zet, hij moet zijn signaal via de witte draad vanaf de ontvanger krijgen, en de zender moet natuurlijk een signaal zenden.

GJ

Nou, naast de tandarts zit een bekende shop.
Daar ff gevraagd. En je hebt dus gewoon van die packs waar je 4 batterijtjes in stopt en waar een kabeltje aan zit.

Alleen t verkeerde stekkertje....tsja.

Die accuhouders zijn leuk voor dit soort testwerk. Voor echt varen, vliegen, rijden moet je ze niet gebruiken. (Veer)contacten kunnen na verloop van tijd slecht worden, corroderen. Daarvoor moet je een gesoldeerd/gepuntgelast pakketje gebruiken.

Ga er maar rustig van uit dat dit ook alleen maar voor testwerk is; tis mijn leerproces..

Dat plaatje van die stekkertjes is wel duidelijk...ik denk dat die van de mamba een graupner/jr is...

Die van de servo's staan er niet bij, maar dat maakt ook niet uit, die zijn wel duidelijk..

Tx...

Hallo Kez,

een vraagje,
Heb je toevallig ook een castle link??

Deze er ook al eens aangehangen?
Is maar een gok, voor hetzelfde geld is er iets verkeerd geprogrameerd.

Gr. Ron

Hallo Kez,

een vraagje,
Heb je toevallig ook een castle link??

Deze er ook al eens aangehangen?
Is maar een gok, voor hetzelfde geld is er iets verkeerd geprogrameerd.

Gr. Ron

Nee hoor, heeft t altijd goed gedaan, nix veranderd.... en anders zou die mss raar gaan doen maar niet nix.....:)

Hoi Kez,

Ik bedoelde inderdaad om hem dan ev. opnieuw te programeren, je moet er dan zeker in kunnen komen.
De regelaar is echter op dat moment niet op de accu aangesloten en krijgt zijn spanning via de "link", misschien dat je er dan verder mee komt.

Wil nog niet zeggen dat dat gaat/lukt, maar is eigenlijk het proberen waard lijkt me.

Gr. Ron

Hoi Kez,
Ik bedoelde inderdad om hem dan ev. opnieuw te programeren, je moet er dan zeker inkunnen komen.
De regelaar is echter op dat moment niet op de accu aangesloten en krijgt zijn spanning via de "link", misschien dat je er dan verder mee komt.
Wil nog niet zeggen dat dat gaat/lukt, maar is eigenlijk het proberen waard lijkt me.

Gr. Ron

Ah, ja dat klopt, zeker de moeite waard om te proberen. Ik probeer zowiezo al van alles...:)
Ik heb alleen (nog) geen castle link...helaas..
E ik geloof dat de erevo bezitters hier in de buurt vrij dun gezaaid zijn...

De 5V is weg, dus niks werkt ook het programma.
Maak de regelaar eens open, en maak een paar foto's van beide zijden.

Elke Castle link kabel werkt, hoeft niet per se een rijder te zijn maar kan ook een vlieger zijn.
Ik blijf erbij dat je het op het moment alleen maar erger maakt, opsturen is sneller.
De regelaar stopt er niet zomaar mee.
Bij een crash of water, ok, maar niet zomaar spontaan.
Bec knalt er ook niet zomaar uit, dus dat zal het ook niet zijn.
Gewoon opsturen, zelfs de grootste techneut zal hier niet aan beginnen, het is wat anders als er een zichtbaar defect is, weerstand of zo doorgebrand, dat kan je dan vervangen.
Nu is het gokken en zonder schema begin je helemaal niks.
Laatste kans is Corrien (Robbe TD) maar die zal waarschijnlijk ook zeggen, opsturen.
En zo moeilijk zijn ze niet bij ProModels.

GJ

Hoi Kez,

Je kunt de "link" gewoon gebruiken, hoeft niet van een erovo te zijn of zo.
Het mooie is dat je er van alles mee kunt instellen en uitlezen.

Ik weet niet waar je woont in Heerlen, ikzelf ben van Hoensbroek en heb hier nog een "link" liggen, toevallig verkeerd opgestuurd door Castle.

Kun je wat mij betreft zo hebben.
Moet je alleen de software nog downloaden en is hij klaar.

Ik hoor het dan wel.

Gr. Ron

Ah kijk, dat zou mooi zijn, moet ik daar dan wel nog een kabel of usb of zo bij kopen?

Leer ik meteen eens iemand uit de buurt kennen..

Als je wilt kun je me je je telnö peebeeën, dan bel ik wel ff voor n afspraak...

tx.....:yes:

rare jongens...

Vorige week zei de castle distributeur in belgië dat t me 70 tot 100€ zou kosten om de monster te repareren/vervangen buiten garantie.

Nu zeggen ze opeens dat ze buiten garantie nix doen en dat ik maar in nederland had moeten kopen ipv wat geld te willen besparen door in de vs te kopen.

En boven 500gr opsturen naar de vs mag niet meer per vliegtuig, en gaat dus minimaal 3 wkn langer duren..

Dus minimaal de komende 7 weken niet rijden.

Laatste x dus voor mij...

Back