Wie kan me helpen, HPI of Mugen?

• Topicstarter Topicstarter Jochem2
  • Startdatum Startdatum
J

Jochem2

Guest
Hallo mensen!

Ik ben nieuw hier en ik heb een paar vragen:

Ik ben op zoek naar een (niet tè dure) brandstofauto (1:10) om mee te racen. Alleen, ik heb er nog nooit een van dichtbij gezien laat staan gebouwd, dus ik weet niet of dat een probleem is.

Ik heb me laten vertellen dat een HPI Nitro RS4-3 of een Mugen MSX3 wel goed zijn. Kan iemand me adviseren over welke beter is?

Ik wil wel graag een goede, en niet een die je na een jaar of 2 weg kan gooien omdat je er niks meer mee kan, of omdat hij "gewoon" versleten is...

dus als iemand suggesties heeft? :wink:

alvast bedankt,

Jochem

P.S. wat voor bodies zijn er voor die merken? toevallig ook van Ferrari? :D

Hier komt mijn reclame verhaal wederom :)

Nee even serieus, ik heb zelf een MSX3 van Mugen en was net als jij. Ik had RC-auto nooit van dichtbij gezien laat staan gereden.
Mij werd de mugen aangeraden en tot op heden heb ik nog geen spijt van deze keuze (ik kan natuurlijk niks over de hpi zeggen aangezien ik die verder niet ken)

Naar mijn mening is de mugen een echt hele goede en degelijke auto om mee te beginnen. Hij rijdt fantastisch en gaat heerlijk snel (soms wat te snel voor mij :P )

Maar om een goed beeld te krijgen raad ik je toch aan om langs een RC-winkel te gaan en daar om een vergelijking tussen beide te vragen.

Ik hoop je enigsinds op weg te hebben geholpen en succes met je keuze!

gr,
Mark

Jochem2 zei:
P.S. wat voor bodies zijn er voor die merken? toevallig ook van Ferrari? :D

Lol , las nu je PS. pas.
Als je kijkt op http://www.hpi-europe.com daar staan alle bodies.
De HPI bodies passen ook op de Mugen.
en ja er zijn volgens mij ook ferrari bodies.....tenminste...dat denk ik...:P

Kijk liever even op de site van PK, daar staat (bij 190 mm, weet niet hoe breed de MSX is) in ieder geval de Ferrari 306 Modena (van Tamiya geloof ik)

hartstikke bedankt met jullie reacties!

maar jullie zijn nog niet van me af :wink:
want ik had nog een vraag:
zijn deze modellen ook geschikt om te racen op een circuit?

(krazy, doe jij bijvoorbeeld ook mee aan races of zit je bij een club ofzo?)

ik hoor het wel, (hoop ik :) )

Jochem

neej deze modellen zijn niet geschikt voor een circuit.

jah je kan er mee op een circuit en je kan rijden tegen andere in de zelfde klasse.

maar om club wedstrijden te rijden heb je wel een mtx-3, serpent , of hpi R40 nodig.

de keuze tussen de msx en de nitro 3 moet je puur maken welke vind jij mooier.

het zijn gewoon even goede auto's dus je kan blijven afwegen maar koop de geen die jij mooi vind.

bodies kunnen van elk merk zolang ze maar 1:10 200mm zijn alleen geloof ik dat tamiya de body posts er al in heeft zitten dus dan zal je 4 extra gaatjes krijgen.

greetz

P.S

ik zelf heb de hpi nitro3 rs4 SS had ook nog nooit een nitro auto vastgehad of wat dan ook en het bouwen was echt simpel.

Je vergeet de succesvolle Associated NTC3 :)

By the way, deze topic loopt parallel met een topic op het forum van RCNL waar ik ook al uitlegde dat deze modellen niet echt geschikt zijn om competief mee te kunnen komen met de rest.

By the way, met een brandstofauto 2 jaar probleemloos rijden is een aardige verwachting wat amper haalbaar is.....
Vooral de motoren kunnen bij verkeerd gebruik maar ook bij veel gebruik al ver voor die tijd op zijn.

dat van de topic op RCNL dat klopt, maar ik dacht laat ik het hier ook maar eens vragen :wink:

Wanneer zijn er nog meer "open dagen" op het circuit, Roelof?
want ik kom graag een keer kijken, alleen a.s. zaterdag kan ik niet...

19 october is de laatste race buiten. Elke woensdagavond is er een clubavond waar ook vaak gereden wordt en verders kan je veel geluk hebben als je gewoon op een goede zaterdag of zondag even langs wipt.

En dan zijn we alweer druk bezig met de wintercompetitie met schaal 1:18 auto's.

proline heeft een ferrari 360 modena body heb ik ook op mijn auto zitten.
echt een top body ziet er eg mooi uit.

zie
3097-98.jpg

en de link hier: http://www.pro-lineracing.com/proline/bodies/3097-98/3097-98.html

je kunt de body gewoon bij je modelbouwshop bestellen (als het een beetje een goede zaak is)

ik heb op de mijne ongeveer 1,5 week gewacht.

De mugen msx is iets uitgebreider als de hpi.
Zo heeft de de mugen er standaar verstelbare turnbuckles bij en bij de hpi moet je dat er apart bij kopen.
Ook is de carbarateur van de mugen iets uitgebreider als bij hpi.

terwijl bij pkracing de hpi duurder is dan de mugen...?
hoezo is dat dan? :)

sphereman zei:
maar om club wedstrijden te rijden heb je wel een mtx-3, serpent , of hpi R40 nodig.

Dit is wel een beetje kort door de bocht :wink: Er zijn namelijk nog veel meer auto's om op het circuit mee te rijden :) Ook in de 200 mm klasse. Bijvoorbeeld de Kyosho V-one en ook Schumacher heeft tegenwoordig een goed 200mm chassis blijkt. Gebaseerd op de Fusion alleen dan met een 2.11 cc en 2 bak in plaats van 3,5 cc en 3 bak.

Gevaarlijke bewering dat die auto's goed zijn.
De V-one is in div. smaken leverbaar komt met een motor die het zeker niet kan opboxen tegen de huidige NovaMega motoren en consorten.

Juist door die verschillende versies moet je heel goed opletten wat je koopt. Ook de Impulse kan compleet geleverd worden met een motor met zij-uitlaat. Per definitie is die auto niet slecht maar die motor wel als je competief wedstrijden wilt rijden.

Er is aangegeven dat er (op een later moment) wedstrijden mee gereden gaat worden dan moet je ook goed investeren en niet direct de eerste (goedkoopste) configuratie nemen die je neus voorbij komt.

De NTC3, MTX3, Impulse/705 zijn auto's die zich bij de gewone man al bewezen hebben. De rest moet dat nog. Natuurlijk heeft de V-one en de R40 ook al wat gepresteerd maar daar praat je niet meer over de standaard winkelversies.........

Mooi voorbeeld was de WK elektro waar Tamiya gewonnen heeft. Probeer alleen eens een precies dezelfde model te kopen, gaat je niet lukken.

ik zat namelijk met dezelfde twijfel tussen die 2 auto's, later toch besloten voor een competitie model te gaan.

Laten we wel to the topic blijven mensen :P

Het gaat Jochem niet om een competitie auto maar om een leuke auto waarmee hij wel op een circuit kan rijden maar niet in compeitie verband.
Hij was "bang" dat je met een msx3 of hpi niet op een circuit mocht rijden.
Iets wat volgens mij niet het geval is.

Als hij dan zou moeten kiezen...welke raden jullie hem dan aan?

Hpi?
of
MSX3?

Ik zou hem de msx aan raden en natuurlijk mag hij ermee op het circuit rijden.

maar dan zou ik toch even door sparen en de serpent impulse nemen die in de aanbieding is bij pkracing.

Hij kan ook een carson kopen. Naar mijn ervaring een stevige auto met goede snelheid. Maar ja de Impulse is echt een beest heb hem nou zelf ook ;)

Back