Wie kan me helpen, HPI of Mugen?

• Topicstarter Topicstarter Jochem2
  • Startdatum Startdatum
ik denk op dit moment toch de mugen. van de HPI heb ik niet zo heel veel gehoord, en de impuls is wel een dure aanschaf. bovendien kan ik waarschijnlijk ook niet meeracen in echte races, (ook al zou ik een impuls hebben), omdat ik bij Den Bosch woon, en daar is in de buurt geen circuit. de dichtbijzijnste is in dordrecht. vandaar...

En ook ik zeg 'kijk toch eens goed naar de impulse...' :)
imp_close.jpg
[/quote]

:lol: je moet met die banden op straat gaan rijden :lol:

ik heb de impulse en het is echt de snelste wagen die ik ooit in me handen heb gehad. Let bij aanschaf wel op welke motor je hebt ik heb een turbo mag je geen wedstrijden mee doen :roll: Maar hijs dan ook bere sterk :twisted:

f3rdy zei:
En ook ik zeg 'kijk toch eens goed naar de impulse...' :)
imp_close.jpg
:lol: je moet met die banden op straat gaan rijden :lol:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :) . Wel is het zo dat een set van zulke wielen een echte aanrader is als je een impulse hebt. Dit zijn namelijk zgn 'setup wielen'. Ze zijn recht en plat en zo is het makkelijk om dingen als camber en toe in/out te meten en af te stellen...

tja alles kost een beetje veel geld in deze hobby, maar je moet het ervoor over hebben he :D

ja zeker zo bedoel ik het niet maar ik vind het gewoon achtelijk duur slaat nergens op je moet dit eiegenlijk in combinatie gebruiken met een tool van 100€ :S

Ja ik snap wat je bedoel het is dan wel een dure hobby maar sommige dingen zijn inderdaad net wat je zeg, achterlijk duur.

Die wieltjes waren niet zo duur hoor, geloof iets van 30 euro ofzo. Mijn camber gauge kostte ook maar 15 euro hooguit, alleen is ie dan van een ander merk dan 'hudy'. Iets minder precies misschien, maar tenminste niet onbetaalbaar...

Als je iemand met een draaibank weet kan die ook zo een setje voor je draaien, voor die op een technische school zitten is het ook een leuk project om zelf te doen. Heeft iemand voor mij ook gedaan en dat koste mij niets.
Verders heb ik ook een tweakboard gemaakt en de camber meet ik dmv. een waterpasje.

Uiteindelijk gaat het erom dat je de auto goed in balans kunt afstellen naar een basis setup en daarna weet waaraan je moet draaien om de auto naar je zin te krijgen.

:offtopic: Euhm, das hier ferm offtopic aan't gaan :offtopic:

Kwil nog ff toevoege dat als beginnersauto de Protech fun 2WD of 4WD ook een goede keus is.
Is buite de motor nie veel aan af te stellen en rijd ook nog goed en je kan naderhandt nog altyd een tuned pipe ofzo erop zetten als je wat sneller wilt :wink:
Als je nog niet veel ervaring met zulke auto's hebt is het mss beter als je ene hebt waar je niet al te veel aan kunt afstellen en op deze manier is er ook niet veel om stuk te rijden :D
Das mijn mening he :wink:

Back