@Jesse
Ik heb inderdaad de y-kabel op de batterij en op een servo zitten. Dat werkt. De rolroeren heb ik op kanaaltje 1 en kanaaltje 4. Dat werkt ook. maar als ik de flaperon functie gewoon heb ingesteld, dan gaat alleen kanaal 1 in flaperon stand.
Kun jij me uitleggen hoe het wel moet? Ik heb namelijk ook een Cockpit SX, en het is vast mogelijk, maar hoe? Of moet ik de bijbel die ik bij de zender heb gekregen verder doorspitten?
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende instellingen in het mixer menu:
model: GLIDER
AI -> S4 (aileron stick naar servo 4)
AI -> AI (diffenrentieel)
SP -> AI (spoiler)
F -> AI (flaps)
De bovenstaande instellingen zorgen dat voor servo 1 alles goed gaat, servo 4 (de andere aileron) gaat alleen maar met de stick mee...
Dan
MIX 1 : AI -> S4 (zelfde instellingen als AI -> AI)
MIX 2 : SP -> S4 (zelfde instellingen als SP -> AI)
MIX 3 : F -> S4 (zelfde instellingen als F -> AI)
Hierna doet servo 4 ook (zo'n beetje) mee met spoilers en flaps.
Om dit helemaal goed te krijgen moet je
óf ervoor zorgen dat servo 1 en servo 4
precies dezelfde uitslagen hebben (bij voorkeur fysiek), dan kun je de percentages van de xx -> AI overnemen.
óf alle instellingen in MIX 1 t/m 3 zodanig aanpassen dat alles mooi gelijk loopt.
Het nadeel is dus dat je een wijziging in spoiler of flap instellingen op twee plaatsen moet doorvoeren.
Ikzelf ging voor de tweede optie.
De manier om de vrije mixers te gebruiken staat wel in de handleiding, maar niet zo uitgebreid.
Ik heb er nog een mailtje aan gewaagd naar Multiplex: of ze het in de software niet mogelijk konden maken om bijvoorbeeld een 'virtuele y-kabel' te configureren (iets als S5 -> S4) zodat alles wat naar Servo 5 gaat ook op servo 4 aankomt. (is in software niet moeilijk om te doen) Ze meldden mij dat de duurdere Multiplex zenders dat wel kunnen, en ik maar zo een moest kopen...
Jaap