Wie kan mij helpen met een Carson Airbeast ?

Wie weet het.....

Mijn heli (Carson Airbeast) gaat bij het opstijgen alleen rondjes draaien. Ook komt deze niet van de grond af........

Heeft iemand een idee??

Hoor graag.
Gr.Marc

Laatst bewerkt:
Het was handiger geweest om meer informatie in je topictitel te zetten. Anders hebben we straks heel veel "help!" topics... ;)

Ik heb even gezocht wat voor heli je bedoelt, zonder plaatje is het lastig advies geven. Ik zie dat je een coax heli hebt, met 2 rotoren boven elkaar. Grote kans dat 1 van de rotoren te zwaar draait, waardoor hij niet op toeren komt. Daardoor heb je te weinig lift (stijgvermogen) en draait hij rondjes 1 kant op. Er kan bijvoorbeeld een haar tussen de tandwielen zitten, of misschien slipt een tandwiel op de as.

Is dit probleem ineens ontstaan, of ben je gecrasht? Dit soort informatie helpt ons beter met je mee te denken.

Draaien beide rotors?

Goed uitgetrimd?

Je ervaring met die dingen?

Gebruik duidelijke topic titels, HELP is vaag en nietszeggend. Voor het zelfde geld heb je hulp nodig omdat je niet meer van de toiletpot afkomt en dat kunnen we vanop het forum ook niet regelen(je snapt het wel:D)

Stevo

Laatst bewerkt:
Iets meer info zou fijn zijn. We bezitten geen "glazenbol" waarin we "help" kunnen google :)
Draaien de rotoren de zelfde kant op? Ik vermoed van wel!

Nou, mensen,

Ik heb net jullie adviezen meegenomen naar achter waar de heli staat. Even goed gekeken, nogmaals gekeken en volgens mij ben ik er uit......

Het blijkt dat er een tweetal schroefjes van de onderste rotor los (of niet goed vast) zat. Een beetje aangedraaid en vastgezet met een soort lock-tite.

De heli wilde net in ieders geval omhoog en het draaien is ook zo goed als weg....

Allemaal bedankt!!

Gr. Marc
(beginnend heli-vlieger ;-))

De bovenste twee schroefjes van de hub van de onderste rotorkop moeten in gaatjes in de holle buitenas worden geschroefd om te voorkomen dat de onderste rotor niet wordt aangedreven.
Locktite zal even kunnen helpen maar als dit in de vlucht loslaat heb je een flinke crasch.

De bovenste twee schroefjes van de hub van de onderste rotorkop moeten in gaatjes in de holle buitenas worden geschroefd om te voorkomen dat de onderste rotor niet wordt aangedreven.
Locktite zal even kunnen helpen maar als dit in de vlucht loslaat heb je een flinke crasch.

Ik begrijp dat topicstarter de schroefjes heeft aangedraaid, en daarna pas met locktite heeft gewerkt om weer opnieuw lostrillen van de schroefjes te voorkomen. Ik denk dat de schroefjes dus al weer in de gaatjes zitten.

Back