Ik heb een hpi sprint ooit een keer gekocht. Maar het probleem of eigenlijk is het geen probleem maar een wil van mij, doet er ff niet toe, is ik zou graag meer pit uit dat ding willen halen. Ik heb deze dingen -team orion motor 14x3 turns -carson speed max regelaar -sanyo 2400 accu Maar ik zat te denken, misschien zijn er hier wedstrijdrijders die met zo`n ding rijden, of je ook een andere vertanding kunt proberen en dan het liefst snel weg en een hoge top. Maar nu rest de werkelijke vraag van mij welke overbrenging. Allebei de tandwielen moet ik toch nog kopen, want ik vervang ze altijd tegelijkertijd als de een op is gooi ik de ander ook weg. Alvast Bedankt.
jo sppedy consales, ten eerste wat is je budget..?wil je nieuwe electronica Ed. ook vind ik dat je die vertanding maar zelf uit moet gaan zoeken want zo is er natuurlijk niks aan. en qua snelheid zou ik er gewoon een 10 turns motor inzetten ik bedoel je hebt toch een no limit regelaar[ja heb eff gecheckt. :wink: ]ook zou ik maar wat gaan investeren in een nieuwe accu['s] en nog even over de vertanding snel weg en een hoge top gaat niet egt samen dat zou betekenen dat je een GROTE spur moet hebben en een KLEIN motortandwiel. SPUR = 87 EN MOTORTANDWIEL = 24 ofso. als je dan toch nieuwe tandwielen koopt zou ik meteen stalen/ metalen kopen die gaan langer mee.
ooh Btw: de snelheid hoger maken ligt aan een heleboel elementen zoals de afstellingen van het chassis en dergelijke. en als je de snelheid hoger wilt maken zou ik ook meteen aan de wegligging van je auto werken.
Stalen tandwielen? Je pinion is van staal, je spur niet, meer staal is niet nodig en volgens mij niet eens verkrijgbaar. Als beide tandwielen van staal zijn, gaan er in plaats van tandwielen andere dingen stuk.
hmm ok, dat kan jasper maar ik dacht juist dat als je 2 metalen hebt dat dat veel langer mee gaat dan 2 verschillende. naja niet dus.
Hoi sppedy consales, Tandwielen weggooien? :S Ik rijd nu al een paar jaar met HPI tandwielen en het overkomt mij sporadisch dat er een stuk gaat... Dat wil zeggen op een jaar of 3 nog maar 2 spurs.. Kwestie van goede afstelling en schoonhouden. (mijn motoren slijten harder dan mijn tandwielen) Ik houd ze netjes in een bakje op voorraad aangezien je dan meer combinaties hebt met je voorraad tandwielen. zo kan ik elke keer weer andere tandwiel combinaties testen...en vooral meten wat dit doet in rondetijden en rij-tijden.. en natuurlijk de warmte van de motor. Tevens is het waar dat 2 dezelfde materialen harder slijten... en een kunststof tandwiel in de overbrenging is toch wel erg handig als "zwakste punt". succes met het zoeken naar snelheid.. groeten Vip-er
Klopt, maar soms heb je niet veel keus... Mijn MT heeft zowel stalen pinions als stalen spurs, reden daarvan is dat de krachten die daar op komen te staan zo groot zijn dat kunstof spurs het vrijwel direct zouden begeven... Wanneer je stalen pinions en stalen spurs hebt is het nog belangrijker dat je ze goed op elkaar afstelt... anders vliegen alsnog de tanden je om de oren... Daarentegen rijdt mijn 1:10 TR4 al vanaf de fabriek met dezelfde kunstof spurs... kwestie van de boel goed in de gaten houden, schoon houden en indien nodig de boel opnieuw afstellen...
wat dacht je van de dremel pakken en een heleboel weg vijlen issie een stuk ligter en sneller ga ik ook (met beleid) doen in de winterstop :twisted: samen met nog wat nk rijder. maar tja het goedkoopste is wel je tandwielen aanpassen denk ik. Groet Robo