wie kan mij helpen met het sneller maken van een hpi sprint

Discussie in 'Electro onroad' gestart door speedy consales, 20 aug 2004.

  1. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Ik heb een hpi sprint ooit een keer gekocht.

    Maar het probleem of eigenlijk is het geen probleem maar een wil van mij, doet er ff niet toe, is ik zou graag meer pit uit dat ding willen halen. Ik heb deze dingen

    -team orion motor 14x3 turns
    -carson speed max regelaar
    -sanyo 2400 accu


    Maar ik zat te denken, misschien zijn er hier wedstrijdrijders die met zo`n ding rijden, of je ook een andere vertanding kunt proberen en dan het liefst snel weg en een hoge top. Maar nu rest de werkelijke vraag van mij welke overbrenging. Allebei de tandwielen moet ik toch nog kopen, want ik vervang ze altijd tegelijkertijd als de een op is gooi ik de ander ook weg.



    Alvast Bedankt.
     
  2. michel_rc

    michel_rc Guest

    jo sppedy consales,

    ten eerste wat is je budget..?wil je nieuwe electronica Ed.
    ook vind ik dat je die vertanding maar zelf uit moet gaan zoeken want zo is er natuurlijk niks aan.

    en qua snelheid zou ik er gewoon een 10 turns motor inzetten ik bedoel je hebt toch een no limit regelaar[ja heb eff gecheckt. :wink: ]ook zou ik maar wat gaan investeren in een nieuwe accu['s]


    en nog even over de vertanding snel weg en een hoge top gaat niet egt samen dat zou betekenen dat je een GROTE spur moet hebben en een KLEIN motortandwiel. SPUR = 87 EN MOTORTANDWIEL = 24 ofso.
    als je dan toch nieuwe tandwielen koopt zou ik meteen stalen/ metalen kopen die gaan langer mee.
     
  3. michel_rc

    michel_rc Guest

    ooh Btw: de snelheid hoger maken ligt aan een heleboel elementen zoals de afstellingen van het chassis en dergelijke.

    en als je de snelheid hoger wilt maken zou ik ook meteen aan de wegligging van je auto werken.
     
  4. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Stalen tandwielen? Je pinion is van staal, je spur niet, meer staal is niet nodig en volgens mij niet eens verkrijgbaar. Als beide tandwielen van staal zijn, gaan er in plaats van tandwielen andere dingen stuk.
     
  5. michel_rc

    michel_rc Guest

    nee hoor ik heb laatst iemand gezien met beide stalen/metalen tandwielen.
     
  6. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ michel_rc,

    omdat jij dat gezien hebt, hoeft dat niet per se beter te zijn...
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Twee dezelfde materialen op elkaar, slijt het hardst.
     
  8. michel_rc

    michel_rc Guest

    hmm ok, dat kan jasper maar ik dacht juist dat als je 2 metalen hebt dat dat veel langer mee gaat dan 2 verschillende.

    naja niet dus.
     
  9. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi sppedy consales,

    Tandwielen weggooien? :S Ik rijd nu al een paar jaar met HPI tandwielen en het overkomt mij sporadisch dat er een stuk gaat...
    Dat wil zeggen op een jaar of 3 nog maar 2 spurs..
    Kwestie van goede afstelling en schoonhouden.

    (mijn motoren slijten harder dan mijn tandwielen)

    Ik houd ze netjes in een bakje op voorraad aangezien je dan meer combinaties hebt met je voorraad tandwielen. zo kan ik elke keer weer andere tandwiel combinaties testen...en vooral meten wat dit doet in rondetijden en rij-tijden.. en natuurlijk de warmte van de motor.

    Tevens is het waar dat 2 dezelfde materialen harder slijten... en een kunststof tandwiel in de overbrenging is toch wel erg handig als "zwakste punt".

    succes met het zoeken naar snelheid..:)

    groeten Vip-er
     
  10. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Klopt, maar soms heb je niet veel keus... Mijn MT heeft zowel stalen pinions als stalen spurs, reden daarvan is dat de krachten die daar op komen te staan zo groot zijn dat kunstof spurs het vrijwel direct zouden begeven...

    Wanneer je stalen pinions en stalen spurs hebt is het nog belangrijker dat je ze goed op elkaar afstelt... anders vliegen alsnog de tanden je om de oren...

    Daarentegen rijdt mijn 1:10 TR4 al vanaf de fabriek met dezelfde kunstof spurs... kwestie van de boel goed in de gaten houden, schoon houden en indien nodig de boel opnieuw afstellen...
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    wat dacht je van de dremel pakken en een heleboel weg vijlen issie een stuk ligter en sneller :p ga ik ook (met beleid) doen in de winterstop :twisted: samen met nog wat nk rijder.

    maar tja het goedkoopste is wel je tandwielen aanpassen denk ik.

    Groet Robo
     

Deel Deze Pagina