wie kan mij helpen trex 450 omgeving leiden

ik heb een t-rex 450 xl ccp (kloon) met align onderdelen maar heb last van trillingen ik heb de rotorbladen al gebalanceerd en zonder rotor bladen is er bijna geen trilling.

is er iemand in omgeving leiden die mij kan helpen afstellen (evt ook de pitch en blad spoor) ik heb een fx 18 zender ( is al ingeregeld )

Heb je de HK 450 soms ? Ik heb er eentje die uit de doos ook trilde, het kan best zijn dat er een krom asje in zit ook al heb je geen crash gehad.

ik heb een t-rex 450 xl ccp (kloon) met align onderdelen maar heb last van trillingen ik heb de rotorbladen al gebalanceerd en zonder rotor bladen is er bijna geen trilling.

is er iemand in omgeving leiden die mij kan helpen afstellen (evt ook de pitch en blad spoor) ik heb een fx 18 zender ( is al ingeregeld )

Als alle assen goed zijn lijkt me dit een heftig bladspoor probleem. Statisch is het goed?

Lijkt me het beste om met iemand in de buurt af te spreken om alles door te lopen of even langs een club gaan.

reactie trillingen

Hey Droopy.

Misschien is het dit:

1) de flybars zijn niet goed gecentreerd (door de asymmetrische krachten die vrijkomen door het gewicht van de mainblades kunnen trillingen ontstaan.

2) je mainblades zitten te strak

3) de verkeerde rubberen dempers bij de lagers van de blades

Ik woon zelf in hillegom, mail me maar als je een afspraak te maken.

Groet jeroen

Ok, als je wilt kunnen we snel wat afspreken. Ik deel m'n eigen tijd in dus roep maar een dag..

Edit: Eventueel via pb wat info uitwisselen?!

bedankt voor de snelle reactie heb een pb gestuurt, heb mijn as nagekeken is recht bladen en bladhouders kwamen uit een werkende trex
flybar nogmaals nagemeten was goed.

Als jullie ergens in Den haag gaan spelen, moet je het hier of via PB maar even zeggen. komende week heb ik wel tijd en ben net bezig met het afstellen van mijn nieuwe CopterX :). gezellig!

toevallig dat je erover begint want ik sprak gisteren Kees [Vliegerop] en toen kwam het samen vliegen ter sprake. Toen werd ook duidelijk dat we elkaar al kende van een indoor meeting in duh haag waar hij voor 'ad hoc' woonde. Ik zei dat ik jou wel een pb zou sturen om iets af te spreken. Was er nog niet van gekomen.

bedankt helihabit hij is nu 100% bladen zaten te vast en een te lage headspeed
tevens is de complete helie ingeregeld vliegt nu strak

Laatst bewerkt:
Ja, in die oude school was het vaak lachen vliegen idd! Dat kan jammer genoeg niet meer...
Kees is idd mijn vliegbuddy. Heeft alleen net een huisje in maassluis gevonden, dus even weinig tijd..

bedankt helihabit hij is nu 100% bladen zaten te vast en een te lage headspeed
tevens is de complete helie ingeregeld vliegt nu strak
Graag gedaan. Een detail, maar je bedoelt dat o.a. de bladen veel te los zaten (zeker een kort nachtje?!:D ;))
Schiet me trouwens net te binnen dat ik je niet gevraagd heb of je de bladen ook gebalanceerd hebt op gewicht, of alleen op CG?

@Sietse: Hmm, toch was hij wel in voor een meeting. Ik weet niet meer wie het voorstelde maar wel dat hij enthousiast was en het had over dat jij nog net in je 'sabbatical' zit, dus nog tijd hebt.
Alleen heb ik op het moment geen auto. Jij ook niet dus het tuig vervoeren wordt lastig. Heb jij een goede vlieglocatie in de buurt?

de bladen zijn gebalanceerd op gewicht en cg volgens de methode van satoer

blijf het wel belachelijk vinden dat op die dure sab bladen nog zoveel tape moet

Ik moet mijn bladen ook nog even balanceren. CG zit goed, maar gewicht scheelt net ietsje..
Wat gebruiken jullie voor tape trouwens? Gewoon plakband?

Ja, zit ff zonder vast werk. ben wel met van alles bezig, maar niks vast nog dus.
Idd best wat tijd en ik vlieg af en toe in het westbroekpark. dat kan ik lopen/fietsen. Voor de rest kan ik heel Den Haag natuurlijk doorfietsen als het moet. Westbroekpark vlieg ik trouwens alleen met de T-Rex overdag doordeweeks als het rustig is. Op woensdagmiddag moet je er bijvoorbeeld gewoon niet komen...

Ik moet mijn bladen ook nog even balanceren. CG zit goed, maar gewicht scheelt net ietsje..
Wat gebruiken jullie voor tape trouwens? Gewoon plakband?
Als je het hebt over een paar tienden v/e gram kan het wel maar van wat zwaardere tape hoef je natuurlijk minder te gebruiken.
Ik zie weleens vierkante plakkers op onder- of bovenkant van een blad maar persoonlijk leg ik een strookje tape over de leading edge zodanig dat aan de onder- en bovenkant evenveel tape zit.

Idd best wat tijd en ik vlieg af en toe in het westbroekpark. dat kan ik lopen/fietsen. Voor de rest kan ik heel Den Haag natuurlijk doorfietsen als het moet.
Misschien is het malieveld een mooi compromis, want ik zit momenteel in Rijswijk.

Back