Wie kan mij helpen

Ik ben auke de Haan, heb al heel wat modelschepen gemaakt.Ik ben helemaal sleepboten GEK!!!!. maar nu wil ik heel graag z`n balboot (sleepbootje) bouwen maar dan niet om een bal te duwen maar om bijv, ponton , duwbak, baggerbak enz.
dus ik moet als het kan aan de tekeningen zien te komen of als dat kan aan z`n rompje.
nu weet ik dat je die tekening kan bestellen maar kan ik niet een dealtje maken??? ik heb een heel teken archief met alles soorten schepen.
alsvast bedankt.

Auke de Haan
www.windkracht10.tk

hey, dit is echt leuk. Het balbootproject word alsmaar verder ontwikkeld. sinds het begin van de bouw zijn er al heel wat tekeningen doorheen gegaan. maar eigenlijk kunnen wij het ten opzichte van de nvm niet maken deze tekeningen te kopieren of iets dergelijks. Ik zal je toch door moeten verwijzen naar de nvm dus. het tekening nummer moet ik je voorlopig nog even schuldig blijven, maar ik zal nog even zoeken.

Hoi Allemaal,

Dat balbootje is inderdaad een erg leuk projectje, maar goed ik ben nog steeds met mijn Amsterdam en Smitwijs Singapore bezig dus dat zal nog even moeten wachten :( .

@Kor, dit kwam ik tegen in de lijst van tekeningen van het NVM;

afb10851.jpg

Dit is toch het balbootje?

Groetjes Danny.

dus ik kan niet met iemand een dealtje sluiten. modelbouwers onder elkaar. ik kom uit friesland en dan probeer ik het project ook voort te zetten in friesland. leuk met het FEC ( hoobybeurs) ofzo.

Auke de Haan.
www.windkracht10.tk
Scheepsmodelbouwgroep Noord Friesland

Hoi Allemaal,

Hannibal zei:
Helemaal Correct Danny

:banana: ( :wink: )

auke zei:
dus ik kan niet met iemand een dealtje sluiten. modelbouwers onder elkaar.

Lijkt me, net zoals Kor van Essen eerder al aangaf, niet helemaal eerlijk ten opzichte van het NVM. Maar je gaf al aan dat je zelf ook een aantal tekeningen hebt, misschien zit daar een tekening tussen die het NVM zelf nog niet heeft en kun je met het NVM zelf misschien wel een leuk dealtje sluiten :) , op die manier hebben andere modelbouwers er misschien ook nog wat aan :D.

Groetjes Danny.

Hoi,

Hier is wouter uit HOEK weer,

ik heb ns een vraagje: wat is een balboot eigenlijk precies??? is dat een soort sleper of opduwer???

Pleazz tell me ik heb de kreet al vaker gezien en gehoord. nu ben ik wel ns schiewnierig wat het nu precies is!!

Gr,
wouter

Oke Danny je hebt helemaal gelijk.
thx allemaal en nogmaals als je wat nodig hebt??? vraag mij dan zie ik wat ik kan doen.(tekeningen enz, ik ben een sleepbootfreak )

Auke de Haan
www.windkracht10.tk

Hoi Auke,

Aangezien jij ook een Amsterdam hebt, heb je dan misschien ook nog foto's van de originele Amsterdam. Ik heb er al behoorlijk wat van internet geplukt en een aantal van Hannibal en Goof gehad, maar misschien heb jij er net een paar waar belangrijke details e.d. op staan die je niet op de foto's kunt zien die ik nu heb :( .

Groetjes Danny.

auke zei:
...thx allemaal en nogmaals als je wat nodig hebt??? vraag mij dan zie ik wat ik kan doen.(tekeningen enz, ik ben een sleepbootfreak )...

Yo auke,

Zag ineens dit regeltje van je staan, en je raad het al; ik ben op zoek naar info over de volgende slepers.

- Happy Hunter (niet de Smit Hunter)
- SmitWijs Typhoon
- Husky / Retriever (Heerema)

Als je van deze zeeslepers nog wat onbekende (dus niet wat al op het internet aanwezig is) informatie / foto's in je bezit hebt, dan hou ik me ten zeerste aanbevolen.

Greetings,
Luit

ja wel in het koppie maar nog niet met het model.
hij ligt hier wel boven maar omdat ik het zelf heel erg druk heb met school en met de sleeperij is de modelbouw ff op een laag pitje.

Auke de Haan
www.windkracht10.tk

Back