wie kan mijn helpen aan een tekening van een sleeper

hello

is we iemand die mijn aan een tekening kan helpen voor een sleeper inclusief spantenplan .
ik ben bijna klaar met mijn huidige projeckt en wilde graag een nieuw projeckt starten als de mijne te einde loopt
daarom vraag ik u mede forum leden van wie o wie kan mijn helpen het hoeft neit voor niks te zijn mvg remi verhoef

Remi,

ik weet natuurlijk niet wat voor slepers jij mooi vindt. Er zijn zo veel soorten: rivierslepers, havenslepers, zeeslepers, noem maar op. Dan heb je natuurlijk nog de verschillende tijdperken.
Wanneer oudere slepers je aanspreken, kun je hier op het forum eens zoeken op "Dundrum Bay" en "Mount's Bay", beiden in combinatie met forum lid "Laurent".

Laurent heeft deze 2 schepen zelf ontworpen en ik vind het hele leuke scheepjes.

Succes,

Wim

hey
bedankt voor u reactie ik ben op zoek naar een haven sleper met bouwjaar nu tot 20 jaar trug

supertjes de site aleen is het toevallig pools? me tante is poolse aleen op vakantie haha maar kan men mijn ook vertellen hoe ik het beste met een spantentekening kan werken wand daar ben ik nog niet helemaal over uit weet dat je hem moet spiegelen en plakken maar verder

De site is Tsjechisch.
Als je niet vertrouwd bent met het bouwen volgens spantentekening kan je beter beginnen met een tekening waar de spanten volledig getekend zijn zoals je ze op je hout moet overbrengen en uitzagen. Best met een gedetailleerde bouwbeschrijving.
Vergeet ook niet de dikte van de beplanking van de spanten af te trekken!
Als je nog geen ervaring hebt met het volledig zelf bouwen van een houten romp, zou ik eerder beginnen met een bouwdoos (Billing Boats bvb) waar je alles in hebt en je spanten al uitgetekend of gezaagd zijn. Tenzij je kan begeleid worden door iemand die wel wat ervaring heeft.

Frédéric

hey ik heb ervaring emt zelfs bouw aleen ben nog niet echt bekend met het spanteplan bouwdozen is niet mijn styl zo standaart en je moet tog ergens beginnen anders kom je er nooit achter hoe het moet

Back