Wie kan/wil mij helpen?

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Hans Mulder, 27 aug 2021.

  1. Hans Mulder

    Hans Mulder

    Lid geworden:
    27 aug 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Fijnaart
    Mijn naam is Hans, woonachtig in Fijnaart en ik heb hulp nodig bij de afbouw van een (statisch) scheepsmodel.

    Vorig jaar is mijn beste vriend na een kort ziekbed op 53 jarige leeftijd overleden. Hij was toen het zeilschip de Endeavour in elkaar te zetten. Amati, schaal 1:80.

    Ik heb de boot als aandenken gekregen en wil die graag voltooien. Maar dan wel op een manier die recht doet aan het geduld en de precisie die hij daarvoor had.
    En daar wringt de schoen. Ik ben daarvoor niet in de wieg gelegd. Ik weet niet hoe en waar ik moet beginnen en ik ben bang dat het eindresultaat teleurstellend zal zijn.

    Voor zover ik weet is de bouwset compleet, inclusief handleiding een paar gereedschapjes en verf.

    Is er iemand, of ken je iemand (liefst West Brabant, Hoekse waard) die mij vooruit kan helpen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • boot.jpg
      boot.jpg
      Bestandsgrootte:
      71,4 KB
      Weergaven:
      176
    • doos.jpg
      doos.jpg
      Bestandsgrootte:
      119,6 KB
      Weergaven:
      172
    • boot 2.jpg
      boot 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      167,7 KB
      Weergaven:
      175
    • doos 2.jpg
      doos 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      103,7 KB
      Weergaven:
      167
    bram1324 vindt dit leuk.
  2. Hay

    Hay Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Muiden
    De romp is zo te zien al af. daarmee heb je het belangrijkste klusje al afgevinkt. De rest is denk ik gewoon de bouwaanwijzingen een paar keer goed lezen en dan stap voor stap uitvoeren. Je gaat het vanzelf leuk vinden, als je er geen dwang achter zet. Maak er een bouwdraadje van en als je vast loopt vraag je om hulp. Veel kennis en kunde op het forum hier. Fijnaart is voor mij een beetje te ver, maar in ieder geval veel succes. De Endeavour is een iconisch schip van de legendarische J-klasse. Ik kan je aanraden om er eens naar te zoeken op internet. Het originele schip is overigens in 1970 verloren gegaan, maar in 1984 is het schip in Nederland herbouwd, en vaart nu trots rond. daar zijn geweldige youtube filmpjes van te vinden.
    groet
    Hay
     
    bram1324 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina