Wie kent deze helicopter en heeft ervaring ?

• Topicstarter Topicstarter Dutchie
  • Startdatum Startdatum
D

Dutchie

Guest
hallo allemaal

Ik ben opzoek naar een heli, heb zelf alleen ervaring met een picoo, dus totaal newbie

Nu zag ik deze helicopter staan op internet
heli.jpg

Een Rc helicopter falcon 3D, brushles, lippo
er staat bij

Zeer stabiele helikopter voor zowel de beginnende als meer ervaren vlieger. De heli is zeer stabiel en zeer makkelijk te vliegen,
door middel van de auto-gyro. De ideale helicopter voor zowel binnen als buiten.

- 6 kanaals brushless collective pitch helikopter 3D, volledig vliegklaar.
- Brushless motor met koelribben,
- 30A brushless Regelaar,
- 4 servo's 9gram,
- Gyro, as aangedreven tailrotor,
- Lipoaccu 11,1volt/1300Mah en oplader,
- 6 kanaals art-tech zendersystem,
- Rotordiameter 63cm,
- Gewicht 530gram.

Geheel vliegklaar!

Deze heli kost 369,- euries

Mijn vraag dus,
Kent iemand deze helicopter , of heeft er zelf een , en kan me er iets over vertellen ?

Of kan mij iemand een soort gelijke heli aanraden

Alvast bedankt voor u reactie

John Soetens

Lijkt me iets van een Walkera heli.
Heb je alleen nog maar met een Piccoz heli gevlogen ?
Kijk dan eens naar een Walkera Dragonfly 4.
Voor 94 EUR ben je dan klaar en heb je een leuke beginners heli.

je zou mischien een naar een df36 kunnen kijken te koop bij verschillende shop,s bijv. rcvliegshop, die lijkt hier wel een beetje op maar die is dan wel een stuk goedkoper :D

Ja maar als die nog niet veel ervaring heeft raad ik hem de DF36 zeker wel af.
Kan die beter beginnen met een simpel fixed pitch helicopter waar je meer plezier van hebt in het begin dan een DF36.

bedankt voor jullie reactie

heb nu zo een beetje heel het forum door gespit

ben tot de conclusie gekomen dat ik beter een goedkoop ding kan kopen, aangezien ik niet kan vliegen

Dus heb ik maar een Walkera HM004 + pc kabel + trainings Kit

Nou was mijn vraag nog,,,, bij die pc kabel zit geen sofware bij,, waar kan ik ergens de software krijgen voor te oefenen ?

alvast bedankt

Dutchie

ja heb inderdaad de gratis fms gedownload

wat raad je me aan voor sofware ?

ben in afwachting van mijn heli/ hij is onderweg

maar klopt het wat ik heb gelezen , dat je voor die kabel een com poort moet hebben ? volgens mij heeft mijn pc dat niet meer, draai onder xp :roll:

Dutchie zei:

maar klopt het wat ik heb gelezen , dat je voor die kabel een com poort moet hebben ? volgens mij heeft mijn pc dat niet meer, draai onder xp :roll:
Ja die heb je nodig, maar met dit (klik) omvormstuk kan je dat verhelpen.

Dutchie zei:

Er zijn diverse simulatoren te verkrijgen.
Zelf gebruik ik AeroFly Pro Deluxe.
Deze is niet gratis maar werkt wel samen met de Walkera zender.

Voor dat omvormen van een com/seriële aansluiting naar USB kun je ookgewoon je lokale PC boer bezoeken.
Iedere Mediamarkt of Dixsons heeft wel zon kabel liggen. Scheelt ook weer verzendkosten :)

De Art-Tech Falcon 3d (brushless) is een verassende machine!. aangezien ik beginnend ben en ongeveer 8 weken iedere dag 1 uur op de simulator (serieus trainen) heb geoefend, Hooverde ik met deze machine (ff wennen de eerste 5 minuten) vrij snel zeer rustig 30cm boven de grond. De Gyro van dit model is erg stabiel. Ik heb hiervoor een Walkera 22e gehad maar dat vind ik maar niks (veel te druk met sturen(wiebelding). De Falcon (mits goed getrimmed) hooverd erg relaxed en hangt als een blok in de lucht. Ik zie inderdaad dat hier niet veel over te vinden is op dit forum, maar in het buitenland zijn er discussies genoeg over te vinden zowel goed als slecht.. maar ja.. ieder voor zich.. ik heb geen spijt dat ik deze machine gekocht heb. met een extra lipo 1800m vlieg je al gauw 15 tot 20 min. Niet gek toch?.. heb er nu 3 keer mee gehooverd en krijg er steeds meer plezier in!! (tja vroeg of laat zal er wel een keer wat gebeuren maar aggg.. as je maar lol hebt toch :)

Back