:?: Wie kent deze zwever? :?:

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van deze zwever. Ik heb totaal geen idee welk merk/type dit is. Ik beschik enkel over de vleugels en de romp. In de romp is het systeem aangebracht om een pendelhoogteroer aan te sturen. Ik zou graag dit vliegtuig willen kompleet maken maar heb geen idee welke vorm en welke oppervakte het hoogteroer en het richtingsroer moet hebben. Kan iemand mij helpen om dit te berekenen? Heeft het pendelhoogteroer een specifiek profiel nodig?
Misschien herkent iemand deze zwever? Alle hulp is meer dan welkom.
Romplengte zonder richtingsroer = 137cm
Spanwijdte = 310cm

Dank bij voorbaat!

Het lijkt mij een zwever voor de F3B/F3J klasse.
Een al wat oudere zwever zo te zien.

Heeft de zwever ook flaps, want dit is niet goed te zien.

Groet: Adrie :D

De zwever heeft (nog) geen flaps, enkel rolroeren.
De hond is gewoon een gewillig fotomodel. Een Kate Moss avant la lettre :D

Heeft er iemand een idee welke vorm ik het beste het hoogteroer zou geven? Moet dat ook een bepaald profiel hebben?

Jo

Profiel hoogteroer : Naca0008

vorm : kijk bij aerodesign voor een vliegtuig wat er op lijkt en pak die afmetingen

Heeft er iemand detailfotos van een pendelroer-mechanisme? Ik ben aan't piekeren hoe ik het scharnier stevig en toch licht kan maken.

Huibert zei:
Volgens mij heeft Multiplex mooie kant en klaar setjes hiervoor.

Ik had al zo'n vermoeden dat hier setjes voor bestaan, alleen kan ik die niet vinden... Ik zoek waarschijnlijk op de verkeerde plaatsen en ik ben ook (nog) niet zo thuis in het echte zweefgebeuren. Zo ben ik ook op zoek naar "platte" servo's om in de vleugels in te bouwen. Ik ben ze ooit ergens tegengekomen, maar weet niet meer waar. En heeft er iemand van jullie nog ergens een setje remkleppen liggen?

Toch bedankt voor jullie hulp tot dusver.

Groeten,

Jo

Bij W&W modelbau(en vele andere winkels) hebben ze van Multiplex 2 hele mooie, wat duurdere, platte servo's. Deze zijn 11 mm. dik. Ook de hitec HS 125 MG is een hele mooie, en een stuk goedkoper.
Adres van W&W is [/url]https://ssl.kundenserver.de/www.w-w-modellbau.de/sess/utn;jsessionid=1543b6c1bfbf1f0/shopdata/index.shopscript[/url]

Back