Wie komen er naar de Raco Eurochallenge???

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Oscar Hartman, 28 nov 2005.

  1. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Als mede organisator zou ik willen weten wie er allemaal overwegen om te komen, en waarom wel of niet........

    Ik hoor vele verhalen via de wandelgangen, maar wil ze wel eens van jullie zelf horen, dus kom maar op.......
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Wat meer informatie in je begin post zal leuk zijn.
    Er zijn ook mensen die nu niet weten waar over je het hebt :) Zoals ik :)
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  4. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    DNL,

    De Raco Eurochallenge wordt een groot indoor RC spektakel welke verreden gaat worden in DeFAbrique indoorkarting te Maarssen.
    Voor alle info kan je onze website bezoeken www.racoeurochallenge.com

    Iedereen is natuurlijk welkom, gevorderde en beginners, maakt allemaal niet uit.

    We hopen op veel deelnemers, en willen er gewoon een gezellige week van maken.
     
  5. alfaracer

    alfaracer Guest

    brandstof indoor ? wel de ramen openzetten hoor !

    Nou wij komen ook (bij leven en welzijn)vader en zoon, met een Traxxas Revo , een Kyosho FW05RRmet Lola body, en een andere Kyosho FW05.
    Moet je nu al inschrijven dan? lijkt me nog wat vroeg...
    zijn er reglementen voorhanden, of is het meer "bashen" ? en rubber of foam?
     
  6. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Welk regelement wordt er gebruikt? EFRA NOMAC een eigen? Is het een toerwagen of lola 1/10 klasse? Hoeveel deelnemers maximaal per klasse? Welk soort ondergrond? Tekening van de baan met de maten ervan?

    Ik heb voeldoende bekenden in binnen en buitenland die wel oren hebben naar een race maar dan moeten bovenstaande zaken wel duidelijk zijn.

    Groeten
    Julius Kolff
     
  7. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik ben wel van plan om te komen, maar vier dagen vind ik zelf een beetje lang. Ik zou er zelf voor kiezen om één of twee dagen te komen, en dan mee te rijden met de wedstrijden. Dus mijn voorkeur zou dan naar de zaterdag en zondag gaan.

    Vraagje: Is het eigenlijk mogelijk dat je een 'dagpasje' koopt en niet meedoet aan het eindfeest? Dus zeg maar voor 25 euro een hele dag meedoen?
     
  8. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Het zal gaan om de 1:10 toerwagen klasse, en er zullen volgens Efra regels gereden worden.
    We willen rond de 100 deelnemers per week binnenhalen, wat dus zal neerkomen op ongeveer 50 deelnemers per klasse.
    De tekening van de baan zal eerdaags verscijnen op de site
    Er wordt gereden op het asfalt van de kartbaan, en daar is al op getest en ik kan je vertellen dat de grip fenomenaal is, er kan echt behoorlijk geknald worden...

    Het feest is nog niet definitief, ons lijkt het erg leuk om een keer lekker samen te komen na de finales, zodat het een goede en gezellige afsluiting wordt.
     
  9. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik zou het eindfeest laten vallen want de meeste rijders die komen toch uiteindelijk om te rijden. Na vier dagen actief bezig zijn met racen ben je echt wel op hoor. Want het bedrag voor 1 persoon per eindfeest bedraagt zo'n 55 Euro en een hoop mensen schrikken daar wel heel erg van.

    De kosten om alleen al deel te nemen aan dit indoor evenement bedraagt al 105 Euro en alleen daardoor ben ik bang dat de opkomst tegen zou kunnen vallen. Iets om over na te denken....

    Probeer het gewoon bij de wedstrijd te houden waardoor het inschrijfgeld weer omlaag kan en het animo hoger zal zijn om mee te gaan doen.

    Wat ook een optie is dat je een poll op de website zet met daarin wie wel en wie niet een feest wil aan het einde van dit raceweekend.


    Remy

    Serpent 710 MEGA
     
  10. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    De kosten voor het evenement bedragen dan wel 105 Euro, maae dat is INCLUSIEF het eindfeest waarbij het diner en drank zijn inbegrepen.
    Het eindfeest laten vallen is wel een optie, maar dan gaat ook de baanhuur omhoog, wat verrekend zal moeten worden in het inschrijfgeld en dan wordt het verschil wel erg klein.
    Maar we zullen het eens uitrekenen en dan voorleggen
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    mja.... 105 euro is gewoon iets te veel voor een lolletje....

    Ik vind het een aardige risico om zoiets te organiseren, ik mag aannemen dat er een deadline is waarbij je nog kunt gaan bepalen als het hele feest niet door gaat....
    Ik weet niet wat de sponsoren in dit deel mee betalen, misschien moeten die toch meer risico-dekkend zijn.
     
  12. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat begreep ik al hoor Oscar :wink: :lol:
    Dat het INCLUSIEF het einfeest is...
    ...maar ik denk dat je toch de kosten voor het inschrijven zoveel mogelijk moet proberen te drukken.

    Zo'n evenement kost natuurlijk heel veel tijd en geld dat weten de mensen ook wel maar zo is het ook niet leuk meer voor vier dagen racen 105 Euro neerleggen 8O

    Maar uiteindelijk nemen jullie het besluit wat er gaat gebeuren maar het zou ook verstandig zijn als jullie de rijders tegemoet zouden komen hierin.


    Remy Serpent 710 MEGA
    http://www.vuurwerkgevecht.nl/click.php?x=moller87
     
  13. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Houd er wel rekening mee dat wanneer we het eindfeest laten vallen, de isnschrijfkosten nog steeds rond de 80-85 Euro zullen bedragen.

    Is wel wat goedkoper, maar de baaneigenaar wil ook nog een baromzet hebben, en is er geen feest dan wordt de huur duurder.

    Laten we het vallen en worden de inschrijfkosten daarna 85 Euro zal je daarna toch ook nog wat willen drinken en misschien wel eten.

    Maar als er animo is om het feest te laten vallen, dan gaan we dat zeker overwegen.
     
  14. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik denk dat 80-85 Euro toch beter klinkt want als je een bedrag over de honderd is vinden mensen het gelijk al een stuk meer dan 80-85 Euro dat is nou eenmaal zo.

    Vraag t eens na bij de rijders zou ik zeggen of ze wel een feest willen of geen feest en of ze 80-85 Euro beter vinden.

    Remy Serpent 710 MEGA

    http://www.vuurwerkgevecht.nl/click.php?x=moller87
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de toko voor een normale kraam met broodjes, frituur en drank kan zorgen kan je omzet in die 4 dagen meer dan 5000 euro zijn. In de tijd dat mijn kennis in Lisse stond had hij in 1 weekend een omzet van 6500 gulden. Afhankelijk van de prijzen en de hoeveelheid deelnemers, aanhang en bezoekers is er een goede omzet uit te halen.
    Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die willen blijven eten in het restaurant.

    Op de laatste avond kan ik mij voorstellen dat de deelnemers meer interesse hebben om snel huiswaards te gaan, je moet zoiets de avond voor de finaledag organiseren voor meer animo.

    Maar voor 105 euro moet ik echt heel veel achter mijn oren krabben om ja te zeggen, als met mij de meeste er hetzelfde over denken kan het best zijn dat het flopt....
     
  16. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Het is ook een boel geld, en we zijn ermee bezig om het feest dan misschien maar niet te doen.
    Vind het zelf jammer, ik zou er geen moeite mee hebben, mensen kunnen in de hobby op veel andere dingen besparen, en dat doen ze ook niet.

    Houd de site in de gaten, we gaan de opties bekijken
     
  17. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Maar ik denk dat het al heel belangrijk is dat er zo'n evenement gaat komen.
    Want het is alweer lang geleden dat we een indoor evenement hebben gehad in Nederland.
     
  18. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Dat mag zeker wel weer eens.

    Maar het is heel moeilijk en enorm veel werk.
    En het kost allemaal ook heel veel geld.
    Zaalhuur, tafels, stoelen, baandelen, omroepinstallatie noem het maar op.

    Het gaat echt om enorme bedragen, en is niet leuk te lezen dat het dan moet afketsen op 10-20 euro inschrijfgeld.
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Haha, die vindt ik goed.....

    de 82,- per jaar die betaalt dient te worden aan de Nomac, waarvoor in ruil je dus 6 wedstrijden gratis kunt rijden het hele jaar, vinden sommige ook te veel.
    En nu gaat het er even niet om wat de Nomac hiervoor moet doen, feit is dus dat mensen deze 105,- dan liever in een paar sets banden stoppen.....
     
  20. Oscar Hartman

    Oscar Hartman

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Zwanenburg
    Dat is ook precies wat ik bedoel,

    Als ik op een gemiddeld circuit rondkijk, dan zie ik de duurste zenders, motoren, startbakken, gereedschappen en noem maar op....
    En alles splinternieuw

    Allemaal zaken die een wedstrijd rijder blijkbaar nodig heeft.
    Maar de wedstrijd zelf.....
    Die mag niks kosten...

    Resultaat is dus dan geen enkele club meer een wedstrijd wilt organiseren, omdat er geen geld voor over is, en omdat er niemand bereid is om te helpen.
     

Deel Deze Pagina