Wie komt er naar de 1e F5B in Bergeijk?

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Hallo F5B-ers en toeschouwers.

Op 15 mei wordt de eerste nederlandse wedstrijd F5B gevlogen.
Namens de organisatie willen we graag weten hoeveel mensen er ongeveer komen.
Dit ivm de koek en sopie.

Vliegers kunnen zich aanmelden op de F5B website, bij Agenda.
Toeschouwers zou ik willen vragen om zicht hier even bekend te maken zodat we een idee hebben wat er in huis gehaald moet worden.

Grts Gert-Jan

Hier is de website van de organiserende club:
MVCB Model Vlieg Club Bergeijk

En de poster.
bergeijk.jpg

Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Helaas,

Wegens de verjaardag van mijn moeder kan ik er niet bij zijn de eerste wedstrijd :(

De volgende ben ik er zeker bij....

Janwillem

Hij staat in de agenda, ik zal er zijn!

Er zijn nog spulletjes in bestelling voor een power-update van de Raketenwurm, hopelijk is alles op tijd binnen. En anders met de setup van de trainingsdag vliegen, kan ook.

Ben benieuwd wie er allemaal komen. Dat je ook met een vrij eenvoudig toestel veel plezier kunt beleven heeft djzvaint tijdens de trainingsdag al bewezen. Met 4 A123 cellen, een buitenloper met beperkt vermogen en een schuimvleugel zwever toch nog 18 rakken gevlogen, netjes hoor!
Ook met een "warmliner" als een Hawk, Siren, Limit met beperkte aandrijving is een F5B dag een leuk en gezellig evenement om aan mee te doen, oftewel, kom gewoon lekker meedoen!

Groet,
Gerben

Gerben , de spullen zijn op tijd binnen..
Mocht iemand nog wat nodig hebben aan RFM props of spinners moet ie me even een PBtje sturen.
Ik hoop dat dan op tijd binnen te hebben.
Ook liefhebbers voor HP220/37/A1 P4 7:1 motoren... ze liggen op voorraad hoorde ik net.

En inderdaad, je hoeft helemaal geen idioot duur snel ding te hebben om lol te hebben.
Als je een goed zwevende warmliner hebt en je oefent een beetje in landen dan pak je daar je punten wel mee.
Dus allemaal naar Bergeijk komen (wel eerst even aanmelden).

GJ

Hey gasten, ik heb net een e-mailtje binnen van Sergey dat mijn vervangende B1L romp op de post zit. Die zal ik dan waarschijnlijk nog wel klaar krijgen voor de 15de mei maar ik weet nog niet of ik wel naar Nederland kan komen. Zoals eerder vermeld, mijn vriendin is even belangrijker, ik heb haar meer dan 9 maanden niet gezien. Niet getreurd, ik zal er zeker wel op een andere wedstreid bij zijn.

Jos

Organiseren we speciaal voor jou F5B wedstrijden... gaat je vriendin voor.
Vriendinnen zijn er op elke hoek van de straat te vinden, F5B wedstrijden in Nederland wordt lastiger.

GJ

Hoi Mark,

Leuk dat jij er ook weer bent!
Ga je voor de 20 rakken met de Calibra?
Met welke motor en prop vlieg je eigenlijk?

Groet,
Gerben

Calibrasetup :

Kontronik FUN480-28 4.2:1 15x10 Aeronaut
Kontronik JAZZ? 55-6-18?

4xA123 :)

20 rakken moet denk ik wel haalbaar zijn mits de accu op temperatuur is hehe
En wat netter vliegen

Begint wel beetje op te vallen dat Jos steeds afzegt.

Laatst bewerkt:
We hebben op Bergeijk geen clubgebouw of kachel.
De cellen moet je dus lekker snel laden om warm te maken.
Of we zetten een barbeque neer....

Zijn er nog meer mensen met een "hotliner" a la Calibra die het tegen Mark op durven nemen?
Er zwerft daar in de regio nog een Greatplanes Siren volgens mij?
Gewoon komen en meevliegen, we verzekeren je een gezellige en leerzame dag!

GJ

Ver rijden?
Het is maar 150 km.

Gisteren hebben we 800 km gereden om de belgische wedstrijd te bezoeken.
OK, via een omweggetje maar je moet er wat voor over hebben.

Raymon, de wedstrijd in Odoorn kan je meevliegen, de Hawk is de 15e weer leverbaar dus dan heb je ruim de tijd om te bouwen en aan het model te wennen.

Met wat geluk hebben we in Odoorn ook een "Kennismakingsmodel".
Dus dan kan je onder begeleiding van 1 van ons even aan de leraar/leerlingkabel een vlucht maken met een instapmodel om te proeven aan F5B vliegen.

Dat zal dan in de pauze van de wedstrijd gebeuren.

Grts Gert-Jan

Ik ga even kijken of ik dat ga reden met het werk, vanavond even in de agenda kijken.

Odoorn kan ik er niet bij zijn vanwegen een weekendje weg.

Ik zie dat de meeste datums op een zaterdag vallen, helaas moet ik dan veel werken. maar wie weet.

Waneer heb je hem zelf als hij de 15e leverbaar is. (mag ook via PB)

Mvg

Tja, hier in Engeland reed ik elke keer 3,5 uur heen en 3,5 uur terug naar de F5B wedstreiden. Geen katte pis. Dan is Nederland toch ineens wel lekker klein. Ik zou graag komen en ik heb ook voor bijna elke wedstreid vrij geregeld van werk. Genoeg om de trip per vliegtuig naar NL te maken. Is ook niet gratis, £75 euro retour met staff travel.

Echter heb ik nu even een moeilijke tijd met de vriendin. Sorry, maar dit is voor mij wel een milloen keer belangrijker dan F5B. Als het mee zit dan ben ik er later in het jaar wel gewoon bij. Ik zou zeggen, gebruik de tijd om te trainen want als ik kom dan kom ik wel om te winnen. ;)

Ik heb net Jan Scholten gesproken, de persoon die verantwoordelijk is bij de club in Bergeijk.
Broodjes en dergelijke zijn allemaal geregeld, aanstaande zaterdag ga ik er even kijken en misschien even proefvliegen.

Het lijkt ook wel mooi weer te worden, de 15e, dus laten we hopen dat het zo blijft.

Nog even wat huishoudelijke mededelingen:

* Inschrijfgeld is 5 euro per piloot, dit gaat naar de organiserende club.

* Probeer op tijd te komen, het is de bedoeling dat we 4 ronden gaan vliegen.
Mocht je te laat zijn, graag even bellen naar 06-396 140 55
dan houden we daar rekening mee

* Zorg dat alles opgeladen is, er is beperkt 12 Volt aanwezig op het veld en zeer beperkt
220V, ik neem zelf 2 100Ah accu's mee, die kunnen jullie gebruiken.

* We gaan waarschijnlijk na de wedstrijd ergens wat eten (chinees?), zijn er mensen die
daar interesse in hebben?

Als je nog vragen hebt dan kan je mailen naar info@F5B.nl
De telefoon staat vanaf vrijdag 14 mei weer aan.

Grts Gert-Jan

Back