Wie komt er naar de 1e F5B in Bergeijk?

Hier is het veld van Bergeijk te zien in Google Maps.
De laatste paar kilometer weg is een zandpad, dus onverhard.
We zullen vanaf de hoofdweg wegwijzers zetten.

Modelvliegveld Bergeijk

GJ

Vandaag getest met mijn suprise op 5s. Het is vrij tamme setup (1000w) maar ik ga zondag wel proberen mee te doen.
Al is het maar voor de lol.

ha Bas,

heel goed, ik heb afgelopen zaterdag een 15oo watt setup zien gaan en dat is al mooi hoor.
Mijn hawk is de helft en daar ben ik al blij mee. dikker kan altijd nog, niet dan.

Leuk dat je komt Bas!

Vermogen is niet het belangrijkst.
1000 Watt is best leuk, zoals Jan zegt, je kan er altijd meer instoppen maar je moet ergens beginnen.
Gewoon lekker vliegen, kijken en kletsen met anderen.
Dit soort modellen zie je niet zo vaak vliegen in Nederland.
De ervaring van de invliegdagen en meetings zijn dat iedereen zeer vriendelijk is en graag kennis wil delen en ook wil helpen.

Tot zaterdag!

GJ

Zaterdag zal er voor de serieus geinteresseerden in F5B in de pauze een proefvlucht aan de leraar-leerling-kabel mogelijk zijn.
We hebben vandaag een hotliner getest, tesamen met het leraar leerling systeem, en alles werkt. Gezien de behoorlijke snelheden is enige ervaring met modelvliegen in het algemeen wel vereist.

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Nog even wat laatste mededelingen / herinneringen:

De route wordt vanaf kruising Witrijtseweg/Kleine Witrijt, Bergeijk aangegeven door gele bordjes met F5B.nl.
Het is allemaal onverharde weg (zandpad) dus denk niet dat je verkeerd rijdt.

Zorg dat de accu's geladen zijn, er is zeer beperkt 12 Volt aanwezig op het veld, wij hebben 4 12V accu's mee, die kunnen gebruikt worden.
De auto kan tegen het veld geparkeerd worden, dus je zou ook in de auto kunnen laden.

Zorg dat je er om 10.30 bent, ja kan dan nog even invliegen.
Ik wil om 11.00-11.15 met de eerste ronde beginnen.

Deelname is 5 euro, dat gaat naar de club, dus er is iemand van de club aanwezig die het geld int.

Neem een 2e ontvanger mee, voor het timingsysteem.
Liefst met een verlengkabeltje in de aansluiting waar het gas zit.

Er is geen toilet op het veld, wel een enorm bos achter het veld.

Eten en drinken wordt door Jan Scholten geregeld, ik neem aan tegen schappelijke prijzen.

Na de wedstrijd gaan we ergens eten, als je mee wilt, aangeven bij Jan Scholten.
Chinees geloof ik.
Iedereen betaald voor zich.

De wedstrijd zal zo rond 17.00 afgerond zijn.

Neem je goede humeur mee, ga niet lopen stressen, als je vragen hebt dan stel je die gewoon en hou de kisten heel!

Voor de eventuele bezoekers:

Kijk uit als je de pits in loopt, ga niet voor een model staan, de props hakken met gemak een arm af!
Tijdens de wedstrijd wordt er richting bos gevlogen, ga niet in het verlengde van de rakken staan!
Vragen mag je aan iedereen stellen, de deelnemers zullen je ook alles laten zien wat je wilt zien maar ga niet zelf aan spullen zitten.

De F5B telefoon gaat morgen na 18.00 weer aan, als je vragen hebt dan bel je maar:

06-396 140 55

GJ

GJ, toppertje!

Ik neem 200Ah aan 12V mee, iedereen die wil laden kan aanpluggen.
Daarnaast de generator voor het timingssysteem.

Als er nog iemand een carbonprop rond de 14x8 t/m 15x11 heeft liggen houdt ik me aanbevolen (experimentje voor de budget kist).

Groet,
Gerben

Jitze,

Nee, nog niets gevonden voor de RW. Lopen nog wat vragen voor een aandrijving, wie weet komt daar nog wat uit. Bij voorkeur zou ik een 5S setup gebruiken, maar is lastig op deze korte termijn.
Ik ga nu weer verder werken aan een ander model, waar ik wel een aandrijving voor heb, die hopelijk werkt... niet echt een ideale voorbereiding maar het moet maar.
Is een samenraapsel van vanalles, onder het motto: als we maar kunnen vliegen. Hoop dat het nog op tijd lukt...

Groet,
Gerben

Net bevestigd gekregen dat ik een rondje mag vliegen in de pauze :D
Tot zaterdag ;)

@Bas, als je wil meerijden, geef me dan even een belletje

Zo te zien wordt het weer een mooie dag.

Zijn er genoeg stopwatches aanwezig, anders moet ik nog even in de kast kijken of wij nog wat van de f3b wedstrijden hebben liggen.

Stopwatches?
Daar is de gasbox toch voor?
Maar als je echt rakken op tijd wil klokken dan mag je stopwatches meenemen.
Ik heb ze (nog) niet.

Ik ga zo rijden, ik zit vannacht in van der Valk Eindhoven..

F5B telefoon gaat zo aan

GJ

ze zijn binnen..

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jan,
Top, ziet er leuk uit!

Ik ben druk bezig. Hoop nog een aandrijving voor de RW te pakken te krijgen.
Plan B is de Hawialomita. Een Ialomita romp en een Hawk vleugel. Deze hadden echter schade. Beschadiging aan de vleugel is vandaag galamineerd en ligt voor de kachel te drogen, romp net gespoten, zo de motor ed. aansluiten en stekkers solderen. Als de vleugel droog is, schuren, plamuren, schuren en spuiten. Kijken of het allemaal lukken gaat...

Groet,
Gerben

Ben hier ook aan het schuren en plamuren, en schilderen... aan mijn huis :onweer: , ik heb nog getracht van het werk van 4 dagen in 2 af te krijgen maar dat zal niet lukken. Morgen kom ik dus niet. Enige troost is dat er gelukkig nog een hoop wedstrijden zijn deze zomer.

En jullie Gerben en GJ zijn wel goed bezig zeg bijna dag en nacht, als ik het zo lees. Zit er geen aandrijving in die B08?

Groeten
Val

Ik ben net op het veld van Bergeijk geweest.
De rakken geplaatst, cirkel getekend.
Morgenochtend gaan we een partytent en het tijdwaarnemingstentje opbouwen en de stroomkabels trekken voor de piepers.

Het is hier wat bewolkt, niet koud.

Ik heb vernomen dat de broodjes en drinken gesponsord worden.
Bij deze alvast mijn dank!

T-shirts zijn gemaakt, helaas is het een beetje koud om daar morgen in te lopen.

Dan nog een woord aan mensen die nog twijfelen of ze wel meevliegen..
ik hoor dat sommige mensen eerst willen kijken.
Gewoon je kist meenemen, met een 2e ontvanger.
De sfeer is heel vriendelijk, iedereen moet het nog leren.
Dit is de eerste echte wedstrijd, hoe later je instapt hoe verder de andere vliegers zijn met hun prestaties!
Dus gewoon komen en meevliegen, al heb je een Staufenbiel Raven, Twister, Surprise 11, geen probleem!
Niet die 2e ontvanger vergeten hoor!
tot morgen!!!

GJ

Back