Wie o wie kan me helpen !! Gaat om Himoto truck Nou waren tand wielen aan vervangen toe Nieuwe bestel. Nou krijgt ik die grote zwarte tand wiel niet goed vast hij blijft maar om de as draaien tand moet de as vast houden Wat doe ik nou verkeerd wie kan me dat vertellen ?? Wat foto’s bij gedaan Als vast bedankt met vriendelijke groeten Michael
Staat er geen exploded view in de handleiding? Vaak hoort er in het gaatje in de as inderdaad een pennetje, als ik het goed zie zit er in het tandwiel ook een inkeping voor dat pennetje.
zoek gewoon de handleiding. op pagina 10 kan je zien hoe het in elkaar moet en wat er fout gaat misschien RTFM https://www.manualslib.com/manual/825085/Himoto-Bowie-Monster-Truck-E10mt.html?page=10#manual rtfm betekend read the ****** manual. niks persoonlijks maar voordat je anderen vraagt eerst de handleiding erbij. leer jezelf dat aan. Succes mik! als je er niet uit komt staan we hier natuurlijk klaar voor hulp! welkom maatje!
Bedankt voor jullie reactie echt top ! Ik heb er geen handleiding meer bij jammer genoeg Denkt ik dat ik die paspen er uit is gevallen met schoon maken
die pennetjes zitten vaak ook bij de wielen. dat zeskant dingetje wat over de as schuift, en waar de wielen op vast gezet worden.. daar zit ook een pennetje achter als je zoekt op internet, kom je die dingen vlot tegen
de achterkant van een boortje afzagen, die kan je ook gewoon gebruiken mocht je hem kwijt zijn geraakt
is dat een probleem? de achterkant van een passend boortje af zagen? een babyzaagje heeft iedereen in de kist liggen... ik heb er een geschikte zijkniptang voor maar als ik daar over ga beginnen moet ik nog gaan uitleggen hoe zo'n ding eruit ziet ook. Spijker en een haakse slijper kan ook natuurlijk als je dat voor handen hebt maar mijn optie lijkt me veiliger voor een beginnende...
klopt. Met wat verschillende spijkers in voorraad, oude fietsspaken, breinaalden.... kun je meestal snel maken wat nodig is.
En boortjes laten zich lastig zagen, die zijn doorgaans gehard en heb je met het babyzaagje een uitdaging. Met de dremel slijp je die met gemak af.Of met de slijptol, net wat je voor handen hebt.
Klopt wat er word gezegd, paspen is vergeten te plaatsen, of zoek geraakt, ik heb 10 tallen van deze auto,s gehad, simpeler kan het eigenlijk niet, ook kan je stalen tandwielen voor deze auto krijgen. Probleem met dit merk, en meerdere auto,s uit deze prijsklassen dat de passingen van lagers en onderdelen nu niet echt een hoge prioriteid heeft. Betere lagers plaatsen heeft geen enkel nut omdat de assen waar ze in moeten, geen goede passings maat hebben waardoor er altijd speling op het geheel blijft. Wel altijd veel lol mee gehad, maar je moet ze standaard houden, brushless maken kan, als je graag je tandwielen elke keer wilt vernieuwen.
Ze zitten niet bij de hogere merken en modellen, slijtage is wat meer, maar met een paar aanpassingen, eventueel kleine upgrades, nauwkeurig assembleren, valt dat wel mee. Heb er ene van heel vergelijkbaar type, waar ik maar af en toe mee rij, maar ook brushless. Met beetje onderhoud, goed te shimmen, schroeven af en toe controleren enz wel leuk ding. Ik heb olieshocks gebuikt en vooraan CVD's gestoken. Als beide zaken nog niet zo zouden zijn, maken een wereld van verschil. Verder is het chassis enz van kunststof, dus niet erg stijf. Niet ideaal voor de rij eigenschappen, maar wel wat bash-proofer. De shocktowers bij mij van alu, heel makkelijk krom. Die ga ik nog verstevigen (of vervangen), ik denk met een carbon plaatje. Gewoon, why not. Maar de jouwe zien er kunststof uit. Wellicht zullen ze vroeg of laat ergens breken, dan kun je nog beslissen wat ermee te doen...
Allemaal leuk en wel, maar als een as normaal 5 mm zou moeten zijn en die blijkt 4,5mm of minder te zijn, is dat niet even simpel op te lossen door er wat tussen te stoppen waarbij je hoop dat dat gaat werken, helaas is dat te gemakkelijk gedacht, aluminium up grades is ook niet de oplossing ook hebben deze onderdelen een nog slechtere passings graad dan de orginaille plastic onderdelen. Abec 5 Lagers zijn goed verkrijgbaar, deze hebben een perfecte passing voor een 5mm as, nu zul je dus een as moeten maken die wel 5mm excact is, helaas kennen deze merken net zoals zoveel andere merken het begrip passing niet echt, passing die ze wel begrijpen is veels te ruim en dat los je niet even simpel op. Zelfde geld voor de differentielen ook daarbij zijn de passingen van alle assen op zijn zachts gezegd ruim passend, wat een negatief effect heeft op de werking en duurzaamheid. Ga je daar brushless opzetten, kun je dus echt na elke rit nieuwe onderdelen bestellen. Orginail gaat dan het beste, zijn verder leuke karretjes, als je niet te veel eisend ben, en niet teveel moet vragen van de wagen. Ik heb alle opties voor deze auto erop gehad inklussief alle alu upgrades(ook de diff huizen) met de daarbij de stalen diff tandwielen. De passing is het grootste sleutelwoord om van dit karretje veel plezier te hebben, ben je ruim 200 euro verder en heb je dan nog altijd een auto die er leuk uitziet, maar toch heel fragiel is.
Ik heb deze ervaring niet, maar verschillen hier en daar zullen wel niet uit te sluiten zijn zeker... De mijne was trouwens een redding van containerpark waarbij ik een paar CVD assen en lagers voor gekocht heb. Andere aanpassingen kosten geen centen. Dat houdt het leuk.