Hallo Allemaal,
Nog even ter informatie :
Nog even terugkomen op de 360 graden cameras.
Deze term/benaming klopt niet.
360 graden cameras kunnen 360 graden rond draaien.
De vaste cameras van OmniVue hebben maar een bereik van maximaal 230 graden
Dus de cameras van OmniVue die ik ga nabouwen, hebben in de 1:1 uitvoering maar een bereik van maximaal 230 graden.
Maar die 230 graden worden alleen gehaald als de cameras zo zijn opgesteld dat er geen obstakels in de weg zitten.
Als ze iets verzonken zijn ingebouwd, mag je blij zijn 180 zicht.
Bij mijn schoonzoon zitten op de Goldhofer 4 bij 2 en 5 bij 3 diepladers aan de achterkant 4 cameras.(in totaal 6 stuks)
Standaard zitten er 2 cameras gemonteerd aan de buitenkant op de hoeken een zogenaamde 360 camera gemonteerd.
Dit vond ik zelf onvoldoende, te veel dode hoeken en zijn er op mijn verzoek 2 cameras bijgeplaatst op de plekken waar normaal de 7 polige stekkers zijn gemonteerd tussen de achterlichten en de schijnwerpers.
Deze 7 polige stekkers gebruikten wij/ik nooit en zijn verwijderd en zijn hiervoor 2 extra 360 cameras geplaatst.
Deze cameras zijn speciaal voor de dieplader gebouwd, zodat ze niet verzonken zitten in de lichtbakken, maar gelijk zitten met de buitenkant van de lichtbakken.
Het zicht camera zicht aan de achterkant is nu perfect, geen dode hoeken meer.
Dus ga ik op mijn Goldhofer dieplader ook 4 cameras aan de achterkant monteren net als bij de 1:1 Goldhofer diepladers.
Dus nogmaals de term/benaming van 360 graden cameras van OmiVue de klopt niet voor de vaste cameras.