Wie vliegt er allemaal een Logo 10? / missende onderdelen

Hoi Satoer,

Dacht je dat ik die upgrades onmiddelijk gekocht heb?? :twisted:
1e poging moeten staken na 10 seconden - gyro de verkeerde kant op en de knullige staartrotor-see-saw gebroken.
4e vlucht. Iets te enthousiast, te lang doorgevlogen (12 minuten op 3300mah blijkt iets te lang :? ). Niet genoeg energie meer toen ik het nodig had. Hard naar beneden gekomen tail first.

Tja, prima upgrade gebeurtenissen :D

Wat betreft houten / glasblaadjes. Denk dat het aan je budget ligt. Een echte beginner merkt het waarschijnlijk niet want die heeft wel andere dingen aan zijn hoofd 8O .

Succes verder

Greetz,

Marc

Hi,

Ik heb ook een logo10 (ik denk zelfs de eerste in Belgie). ik heb er veel plezier mee, meer dan met mijn raptor 30 (wat wil je van een electro man)!

Ik ga akkoord met de opmerkingen vanPoerQwa maar ikvlieg toch nu al zo'n 400 vluchten en 1.5 jaar met een standaard logo10.

Op de verticale fin heb ik een ijzerdraadje geplakt ter versteviging (estetisch is anders ...)
De aluminuim zeskant bussen heb ik onlangs gemonteerd.

Veel plezier met je logo ! mijn configuratie:
Logo 10 kit
Autorotation Hub
3 * HS85BB for the swashplate
Gyro: gy240 from futaba
1* HS81 for the tail rotor
Tail boom support
Hacker B50-15WiL
Schulze 45 Ho
Motor pinion: 14 pinions
TX: Multiplex Royal Evo 9
RX Graupner R700

Joggerke

poerqwa zei:
4e vlucht. Iets te enthousiast, te lang doorgevlogen (12 minuten op 3300mah blijkt iets te lang :? ). Niet genoeg energie meer toen ik het nodig had. Hard naar beneden gekomen tail first.

Tja en ik keek net de verkeerde kant op.....maar eeh we kunnen het filmpje weleens digitaal maken hoor........

groet,

vinze

:music:
YEAH!!! Nu zijn we al met z'n drieen!! 12 Minuten vliegen is best lang zeg :)
Maar wat is toch het probleem met die plastic zeskant bussen? Bij mij zit het prima.

Ik miste 2 kogellagertjes in mijn Fury kit. Een emailtje naar Miniature Aircraft USA en de kogellagertjes werden gelijk en kostenloos naar me toegestuurd. Drie dagen later had ik ze in huis. 8)
Dat is nog eens goede service, maarja dat mag dan ook wel..... :roll:

Bas.

>Maar wat is toch het probleem met die plastic zeskant bussen? Bij mij zit het prima.

Als je een paar keer de staart (de)monteert dan bestaat het risico dat je de schroefdraad in die platiek bussen kapot draait (door de vijzen te hard aan te draaien) zodat je de vijzen niet zeer vast kan zetten (met een druppeltje zap lukt dit wel).

De ALU zeskanten met vijzen zijn iets robuster (maar ik borg de vijsje voor de veiligheid met locktide)

Joggerke

Hoi allemaal

Ik dacht een nieuw draadje te maken, maar aangezien het hier al ging over missende onderdelen ga ik hier maar gewoon verder.

Ik heb net (ongeveer 2 uur schat ik) m'n Logo 10, het zou het "speciale" pakket moeten zijn, je weet wel, mét carbon bladen en druklagers...

Nu, ik voel mij eerlijk gezegd een beetje lastig. Was met volle overgave beginnen bouwen, kom ik op pagina 8, merk dat er al een vijsje ontbreekt. Ok, 1 missend vijsje, no big deal. Begin ik ondertussen toch even alle zakjes te bekijken, valt het mij op dat de verticale staartvin in het zakje die van de Logo 20 is (die met gaten erin)... niet echt een goede eerste indruk dus :evil: .

De bladen die erbij zitten zijn wel de carbonnen vermoed (weet eerlijk gezegd niet hoe het te herkennen :oops: ) maar "speciale" lagers heb ik niet gezien. Nu ook hier weer geldt dat ik ze ook niet zou herkennen, is er een fysiek (zichtbaar) verschil tussen druklagers en gewone? En (voor deze vraag schaam ik mij wel enorm eigenlijk) waar zouden die druklagers moeten zitten? Ik gok om de hoofdas in te laten draaien...

Enige input zou welkom zijn

Nee, ze hebben de slappe staartvin vervangen voor een degelijke 3D vin. Deze past uitstekend.

De druklagersset zit gewoon in het zakje van de rotorkop geloof ik. (2 druklagers verpakt met een losse as)

Waar ik wel vrij giftig over was :evil: :evil: is dat ze de 4 flybarbridge lagers vervangen hebben voor plastic busjes!!! :evil:
WTF! Wel druklagers toevoegen, maar de (belangrijkere) lagers in de brug skippen.
Gelukkig had ik zo nog schadeloos van mijn crash-logo. Maar vind dit echt een hele schrale actie van Mikado. :?

Cornholio zei:
Ik heb net (ongeveer 2 uur schat ik) m'n Logo 10, het zou het "speciale" pakket moeten zijn, je weet wel, mét carbon bladen en druklagers...

Veel bouwplezier ermee !
Vind het niet zo leuk om horen dat de kit niet kompleet blijkt te zijn :cry:
We zullen de winkel effe een kick moeten geven denk ik voor de missing parts (ook al is't enkel een schroefje).

cdec

De winkelier verkoopt zijn waar, daar moet hij ook achter staan vind ik, bij Q trekken ze gewoon een ander doos open om de vermiste parts toch snel te leveren. Dat is het voordeel van kopen in een winkel.

bij de meeste winkels trekken ze "wel even een doos open" om de klant tevreden te stellen.
helaas gaat 9 van de 10 keer die aangebroken doos het verkoopcircuit in en is de cirkel weer rond :D

cdec zei:
Veel bouwplezier ermee !
Daar zal het ni aan mankeren :D
cdec zei:
Vind het niet zo leuk om horen dat de kit niet kompleet blijkt te zijn :cry:
We zullen de winkel effe een kick moeten geven denk ik voor de missing parts (ook al is't enkel een schroefje)
Bwa, een schroefje overleef ik nog wel :P We zullen zien hoe het met de rest is gesteld...

Gerard_nl zei:
bij de meeste winkels trekken ze "wel even een doos open" om de klant tevreden te stellen.
helaas gaat 9 van de 10 keer die aangebroken doos het verkoopcircuit in en is de cirkel weer rond :D

Yep ! Michel heeft er zo een :roll:

Back