Wie weet in regio Utrecht een gezellige (Heli)vliegclub?

• Topicstarter Topicstarter Paddy
  • Startdatum Startdatum
Hallo bijna allemaal heli vliegers….

Ik denk dat het van allebei de kanten wel een beetje waar is,maar ik heb geen zin om daar
verder op in te gaan en al die keren dat ik daar langs ben gegaan, heb ik Frans de oren
van zijn hoofd gevraagd en hebben Ben en John mijn heli afgesteld en heeft Ben mijn Raptor 50 voor de eerste keer ingevlogen….Al weer 3 jaar geleden en ik ben dus niet lid en dat word ik ook nergens niet, want ik vlieg op verschillende locatie’s wild… En dat is net zo leuk of misschien nog wel leuker,,,,zeker voor mijn persoon .

En Patrick, ik stuur je wel een Pb met twee links naar twee forums waar afgesproken wordt om wild te vliegen,,, iedereen welkom ,,je kan altijd vliegen ,,en je kan van alles aan iedereen vragen,,, geen problemen met lid worden.. dus je moet maar kijken wat je er mee doet..Die links graag niet op dit forum plaatsen,,wil geen gezeik krijgen over bepaalde locatie’s ,,,, En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…

Gr
Albert

Ben en John vliegen nog steeds bij MVC-MN. Ben voornamelijk veel met vario schaalheli's, John met een 3D heli waar ik de naam even van kwijt ben.

John behoorde denk ik tot het groepje waar Frans op doelde en, zie daar, John is weer begonnen met vliegen vrij recentelijk. Aangezien hij dat nog steeds bij MVC-MN doet, net als Robbie bv, zullen dat nu ook wel oude zeikwijven geworden zijn ;)

Ik denk dat het van allebei de kanten wel een beetje waar is,maar ik heb geen zin om daar
verder op in te gaan en al die keren dat ik daar langs ben gegaan, heb ik Frans de oren
van zijn hoofd gevraagd en hebben Ben en John mijn heli afgesteld en heeft Ben mijn Raptor 50 voor de eerste keer ingevlogen….Al weer 3 jaar geleden en ik ben dus niet lid en dat word ik ook nergens niet, want ik vlieg op verschillende locatie’s wild… En dat is net zo leuk of misschien nog wel leuker,,,,zeker voor mijn persoon .

En Patrick, ik stuur je wel een Pb met twee links naar twee forums waar afgesproken wordt om wild te vliegen,,, iedereen welkom ,,je kan altijd vliegen ,,en je kan van alles aan iedereen vragen,,, geen problemen met lid worden.. dus je moet maar kijken wat je er mee doet..Die links graag niet op dit forum plaatsen,,wil geen gezeik krijgen over bepaalde locatie’s ,,,, En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…

Gr
Albert

Hi Albert,

Erg bedankt voor je reactie.

Het gaat mij gewoon om het Heli vakmanschap ergens goed te leren hoe meer info hoe beter. Want ik sta te popelen om mijn Heli te gaan aanschaffen en te gaan bouwen.
En uiteraard te gaan (leren)vliegen.

Albert ik zie graag je PB tegemoet en die blijven zeker onderons mijn vertrouwen heb je.

Groetjes

Patrick

En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…

Ik denk dat je vraagt of ik niet wil reageren, maar door al die komma's en punten overal, raak ik de draad even kwijt hoor.. beetje sonja, bakker bij bolletje achtig die teksten.

Geheimzinnig doen met geheime linkjes enzo heb je niet veel aan hoor, 1 minuut met google en je hebt ze al gevonden. Jullie hebben gewoon een vliegclub, maar dan zonder veld. Zolang dat wildvliegen maar niet bij een andere vliegclub in de buurt gebeurt, heb je mij er niet mee hoor..

Kijk eens op RCpilotenforum.nl :: Forum index bijvoorbeeld.. misschien toch maar eens account maken daar..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat ik een tijdje terug las dat je niet meer zoveel op t forum was joh ??
Je verveelt je zeker he ???

Wildvliegen is gewoon gezellig , en dat gelUl over een club zonder dat we t weten is onzin .

Nee je hebt helemaal gelijk als je met een redelijke vaste groep mensen regelmatig afspreekt om te gaan vliegen, is dat zeker geen club, het lijkt er niet eens op.. zeker niet als het nog eens gezellig is ook nog, want gezelligheid is door de KNVVL bij haar clubs ten strengste verboden!

Het andere heb je gelijk in, ik verveel mij weliswaar niet, maar zou inderdaad stoppen.. lukt nog niet echt, zwak, verslaafd..

Was ook maar effuh een grappie hoor , neem t niet te serieus op joh !!
Al die reacties van anderen met specifiek een bepaalde naam erin vind ik helemaal om te lachen .

Owjaaa , utrecht kan best gezellig zijn , ik ben er goed geholpen , heb ook mindere dingen gezien en meegemaakt maar dat is overal zo , zeikerts heb je overal wel zitten .

Ik denk dat je vraagt of ik niet wil reageren, maar door al die komma's en punten overal, raak ik de draad even kwijt hoor.. beetje sonja, bakker bij bolletje achtig die teksten.
.

Beste hezik

Ben ook niet zo goed in het nederlandse woord en geschrift , maar ik heb weer andere kwaliteiten . Misschien als ik je ooit een keer tegen kom mag je aan me vragen wat die zijn.

Albert

Gr
Albert

albert waarom zo geheimzinnig 1 van de grootste clubs wat wiltvliegen betreft :MHC ALMERE

er staat wel club maar het is gewoon een groep mafkezen die gek op heli vliegen zijn en bere gezellig

Nog 1 keer.. op een vliegclub zijn het ook mafkezen die gek zijn op vliegen en beregezellig ;)

Maar goed, in Utrecht dus geen plek meer, dus mooi dat er ook andere clubs zijn.. uiteindelijk zijn we gewoon allemaal stelletje volwassen kerels die met hun speelgoed aan het buitenspelen zijn.. of dat dan een vliegtuig is, of een heli, of in clubverband of 'wild' doet er allemaal niet zoveel toe ;)

wat een zielig gelul.
vooral dat mensen al geheimzinnig doen over het zogenaamde wildvliegen.
ik vat hem even niet , maar is het nou zo dat niet in klupverband vliegen verboden is ?
en is het dan zo dat mensen die in hun 1tje ergens zomaar gaan vliegen bang zijn voor nsb'ers die zich daarmee willen bemoeien ?
dat zou erg triest zijn , maarja

Nee hoor wildvliegen is wettelijk niet verboden.. er zijn wel regels aan verbonden.

De geheimzinnigheid gaat dan ook niet zozeer over het wildvliegen.. ze zijn alleen benauwd dat een eikel zoals ik zich gaat aanmelden op hun fora ;)

Kijk eens op MHC ALMERE . We zijn een on-officieel clubje en vliegen zeer geregeld op PampusHout (Almere). Sowieso wil iedereen daar je wel helpen en er zijn ook een aantal vliegers die hun licentie hebben om les te mogen geven. Geen verplichtingen, geen kosten, voornamelijk gezelligheid. Dit weekend worden er weer redelijk wat mensen verwacht (zaterdag en zondag). Hobbel gewoon eens langs en kijk of het iets voor je is.

Laatst bewerkt:
? Licentie, op welke manier zo zonder knvvl club te zijn ?
ik denk dat verzent bedoelt dat er vliegers tussen zitten met een geldige licentie.
er zitten zat vliegers tussen die ook op een club vliegen.
en wat betreft wiltvliegen volgens mij is het zo dat je in nederland overal mag vliegen als je maar 500 meter buiten de bebouwde kom zit(of zo iets)
en er is zeker niks tegen wild vliegen zolang je het maar verstandig doet.
en hezik heb nooit gezegt dat het op een club niet gezellig kan zijn ben nu 2x in utrecht geweest en ja vond het daar erg gezellig

Nou de vliegtuig evenementen zijn vooruit gegaan.

Ben ik een keer aan het zeiken mag dat ook al niet meer!!

Tegenwoordig mag je dus ook al niet meer je mening geven (of dit terecht is of ook door
anderen wordt gedeeld laat ik in het midden) ook al is dit een beetje uit de maat.
Moet je dus overal alstublief bij zeggen.

In ieder geval geef ik mijn mening over een lidmaatschap van ± 20 jaar, niet over 2 jaar.
Mvcmn heeft regelmatig van veld moeten verhuizen, en dat kost altijd geld.
Dit geld komt niet van de gemeente, dus moet dit komen van de leden.
Een ledenstop helpt hier averechts, of je moet meer gaan vragen van de huidige leden.

Mvcmn was altijd een open deur voor iedereen, en we hebben over de 200 leden gehad en dat ging ook goed. Als je een club heb met 20 leden en die willen allemaal op zondag vliegen dan heb je ook een probleem. Het bestuur kan dit probleem zo niet oplossen, wel door actief aanwezig te zijn en uit te leggen dat men zich zal moeten aanpassen(ipv te zei...). Om een voorbeeld te noemen.

Als laatste wil ik wel zeggen dat tussen al die zei.... in ik door de jaren heen veel vrienden
heb gemaakt,(ook buiten mvcmn) veel ups en downs heb gekend en dat ik het niet had willen missen.

Gr Frans.

Ik heb altijd begrepen dat alles boven de 500 gram wat niet op een officieel modelvliegveld vliegt illegaal is, dus ook niet verzekerd!!

Gr,

Mario

Das niet waar. De 500 grams regeling bestaat niet, wel de 25000 grams regeling.

Wildvliegen bestaat niet meer sinds modelvliegen middels de regeling modelvliegen een uitzondering is gemaakt binnen de luchtvaartwet.

de wetgever zei:
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder een modelvliegtuig een luchtvaartuig van geringe afmeting, waarvan de totale startmassa niet meer dan 25 kilogram bedraagt.

Artikel 2
Voor een vlucht met een modelvliegtuig gelden in afwijking van hoofdstuk III van het Luchtverkeersreglement de volgende regels:
a. de vlucht wordt uitgevoerd in overeenstemming met de algemene vliegvoorschriften;
b. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er
vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelvliegtuig en het
luchtruim daaromheen;
c. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelvliegtuig;
d. een hoogtemeter hoeft niet te worden gebruikt;
e. het is verboden voorwerpen of stoffen te verwijderen tijdens de vlucht, met uitzonde-
ring van zand, water of voorwerpen waarvan de massa niet meer is dan 200 gram per
voorwerp overeenkomstig door de Minister van Verkeer en Waterstaat op grond van
artikel 13 van het Luchtverkeersreglement;
f. een ander modelvliegtuig of een net of doek mag worden gesleept;
g. kunstvluchten mogen worden uitgevoerd;
h. het is verboden een ander luchtvaartuig zo dicht te naderen dat gevaar voor botsing
ontstaat, tenzij tussen de bestuurders vooraf hierover afspraken zijn gemaakt;
i. de bestuurder van een modelvliegtuig neemt alle maatregelen die een botsing kun-
nen voorkomen en geeft voorrang aan elk luchtvaartuig, dat geen modelvliegtuig is;
j. voor een vlucht wordt geen vliegplan ingediend;
k. gecontroleerde vluchten zijn niet toegestaan;
l. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 300 meter boven de grond of
het water in luchtruim met klasse G, mits 1°. voor vluchten binnen een afstand van 3 km van een ongecontroleerd luchtvaart-
terrein of een terrein waarvoor een ontheffing van artikel 14 van de Luchtvaartwet is
verleend, geen bezwaar bestaat bij de houder van de aanwijzing respectievelijk ont-
heffing;
2°. voor vluchten binnen een gebied waarin laag mag worden gevlogen door civiele
of militaire luchtvaartuigen iemand met de bestuurder van het modelvliegtuig meekijkt
om deze te kunnen waarschuwen voor luchtvaartuigen;
m. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 450 meter boven de grond of
het water, mits dit gebeurt binnen een aerodrome traffic zone van een militair lucht-
vaartterrein waarop modelvliegen is toegestaan en dit gebied exclusief voor model-
vliegen wordt gebruikt of met de andere gebruiker(s) sluitende afspraken zijn ge-
maakt inzake separatie;
n. vluchten zijn toegestaan in luchtruim met klasse C, mits een convenant is gesloten
met de organisatie die de plaatselijke luchtverkeersleiding verzorgt en de bestuurder
zich houdt aan de afspraken in dat convenant;
o. de regels voor een radioverbinding met een luchtverkeersleidingsdienst gelden niet;
p. de regels voor de bediening van boordapparatuur voor het beantwoorden van vragen
door radargrondstations gelden niet;
q. de regels voor de navigatie- en telecommunicatie-installaties waarmee een luchtvaar-
tuig voor het uitvoeren van een VFR-vlucht is uitgerust, gelden niet.

Je moet dus je hersens gebruiken, in combinatie met niet hoger dan 300 meter vliegen. Verder moet je natuurlijk wel voldoen aan andere wetten, zoals de hinderwet (Geluidsoverlast).

U ziet, geen gewichtsklassen, alles over een kam.

Back