Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo bijna allemaal heli vliegers….
Ik denk dat het van allebei de kanten wel een beetje waar is,maar ik heb geen zin om daar
verder op in te gaan en al die keren dat ik daar langs ben gegaan, heb ik Frans de oren
van zijn hoofd gevraagd en hebben Ben en John mijn heli afgesteld en heeft Ben mijn Raptor 50 voor de eerste keer ingevlogen….Al weer 3 jaar geleden en ik ben dus niet lid en dat word ik ook nergens niet, want ik vlieg op verschillende locatie’s wild… En dat is net zo leuk of misschien nog wel leuker,,,,zeker voor mijn persoon .
En Patrick, ik stuur je wel een Pb met twee links naar twee forums waar afgesproken wordt om wild te vliegen,,, iedereen welkom ,,je kan altijd vliegen ,,en je kan van alles aan iedereen vragen,,, geen problemen met lid worden.. dus je moet maar kijken wat je er mee doet..Die links graag niet op dit forum plaatsen,,wil geen gezeik krijgen over bepaalde locatie’s ,,,, En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…
Gr
Albert
En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…
Ik denk dat je vraagt of ik niet wil reageren, maar door al die komma's en punten overal, raak ik de draad even kwijt hoor.. beetje sonja, bakker bij bolletje achtig die teksten.
.
Hallo bijna allemaal heli vliegers….
Ik denk dat het van allebei de kanten wel een beetje waar is,maar ik heb geen zin om daar
verder op in te gaan en al die keren dat ik daar langs ben gegaan, heb ik Frans de oren
van zijn hoofd gevraagd en hebben Ben en John mijn heli afgesteld en heeft Ben mijn Raptor 50 voor de eerste keer ingevlogen….Al weer 3 jaar geleden en ik ben dus niet lid en dat word ik ook nergens niet, want ik vlieg op verschillende locatie’s wild… En dat is net zo leuk of misschien nog wel leuker,,,,zeker voor mijn persoon .
En Patrick, ik stuur je wel een Pb met twee links naar twee forums waar afgesproken wordt om wild te vliegen,,, iedereen welkom ,,je kan altijd vliegen ,,en je kan van alles aan iedereen vragen,,, geen problemen met lid worden.. dus je moet maar kijken wat je er mee doet..Die links graag niet op dit forum plaatsen,,wil geen gezeik krijgen over bepaalde locatie’s ,,,, En hezik graag niet op mijn verhaaltje reageren AUB wordt erg moe van jou gezeur…
Gr
Albert
ik denk dat verzent bedoelt dat er vliegers tussen zitten met een geldige licentie.? Licentie, op welke manier zo zonder knvvl club te zijn ?
de wetgever zei:Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder een modelvliegtuig een luchtvaartuig van geringe afmeting, waarvan de totale startmassa niet meer dan 25 kilogram bedraagt.
Artikel 2
Voor een vlucht met een modelvliegtuig gelden in afwijking van hoofdstuk III van het Luchtverkeersreglement de volgende regels:
a. de vlucht wordt uitgevoerd in overeenstemming met de algemene vliegvoorschriften;
b. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er
vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelvliegtuig en het
luchtruim daaromheen;
c. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelvliegtuig;
d. een hoogtemeter hoeft niet te worden gebruikt;
e. het is verboden voorwerpen of stoffen te verwijderen tijdens de vlucht, met uitzonde-
ring van zand, water of voorwerpen waarvan de massa niet meer is dan 200 gram per
voorwerp overeenkomstig door de Minister van Verkeer en Waterstaat op grond van
artikel 13 van het Luchtverkeersreglement;
f. een ander modelvliegtuig of een net of doek mag worden gesleept;
g. kunstvluchten mogen worden uitgevoerd;
h. het is verboden een ander luchtvaartuig zo dicht te naderen dat gevaar voor botsing
ontstaat, tenzij tussen de bestuurders vooraf hierover afspraken zijn gemaakt;
i. de bestuurder van een modelvliegtuig neemt alle maatregelen die een botsing kun-
nen voorkomen en geeft voorrang aan elk luchtvaartuig, dat geen modelvliegtuig is;
j. voor een vlucht wordt geen vliegplan ingediend;
k. gecontroleerde vluchten zijn niet toegestaan;
l. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 300 meter boven de grond of
het water in luchtruim met klasse G, mits 1°. voor vluchten binnen een afstand van 3 km van een ongecontroleerd luchtvaart-
terrein of een terrein waarvoor een ontheffing van artikel 14 van de Luchtvaartwet is
verleend, geen bezwaar bestaat bij de houder van de aanwijzing respectievelijk ont-
heffing;
2°. voor vluchten binnen een gebied waarin laag mag worden gevlogen door civiele
of militaire luchtvaartuigen iemand met de bestuurder van het modelvliegtuig meekijkt
om deze te kunnen waarschuwen voor luchtvaartuigen;
m. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 450 meter boven de grond of
het water, mits dit gebeurt binnen een aerodrome traffic zone van een militair lucht-
vaartterrein waarop modelvliegen is toegestaan en dit gebied exclusief voor model-
vliegen wordt gebruikt of met de andere gebruiker(s) sluitende afspraken zijn ge-
maakt inzake separatie;
n. vluchten zijn toegestaan in luchtruim met klasse C, mits een convenant is gesloten
met de organisatie die de plaatselijke luchtverkeersleiding verzorgt en de bestuurder
zich houdt aan de afspraken in dat convenant;
o. de regels voor een radioverbinding met een luchtverkeersleidingsdienst gelden niet;
p. de regels voor de bediening van boordapparatuur voor het beantwoorden van vragen
door radargrondstations gelden niet;
q. de regels voor de navigatie- en telecommunicatie-installaties waarmee een luchtvaar-
tuig voor het uitvoeren van een VFR-vlucht is uitgerust, gelden niet.