Nou de vliegtuig evenementen zijn vooruit gegaan.
Tsja.. het kan niet altijd allemaal heli, heli, heli zijn hoor.. de heli-rage is in NL een beetje aan het uitsterven, nu mensen door hebben dat ze niet met een zak geld en een paar lesjes de nieuwe Szabo zullen worden.. Het grootste bestand slapende leden zijn de helivliegers op het moment.
Tegenwoordig mag je dus ook al niet meer je mening geven (of dit terecht is of ook door anderen wordt gedeeld laat ik in het midden) ook al is dit een beetje uit de maat.
Je mening geven mag altijd, andere mensen doelloos uitschelden is echter iets anders dan je mening geven. Als je gezegd had 'ik vind dat er bij MVC-MN teveel gezeurd wordt' had je nog steeds tegengas gekregen, maar minder.
In ieder geval geef ik mijn mening over een lidmaatschap van ± 20 jaar, niet over 2 jaar.
Gelul. Je zei 'in 2008 zijn het zeikers'. Dat is dus niet over het verleden, maar over het hier en nu, waar je helemaal geen drol van weet.
Mvcmn heeft regelmatig van veld moeten verhuizen, en dat kost altijd geld.
Dit geld komt niet van de gemeente, dus moet dit komen van de leden.
Een ledenstop helpt hier averechts, of je moet meer gaan vragen van de huidige leden.
We hebben een reservering voor als we van veld moeten wisselen. Die is gewoon volgens plan opgebouwd en zou toereikend moeten zijn. Daarnaast vind ik het als club maar een dubieuze doelstelling om veel meer leden aan te nemen dan het veld kan hebben, om ze maar geld af te troggelen.
Mvcmn was altijd een open deur voor iedereen, en we hebben over de 200 leden gehad en dat ging ook goed. Als je een club heb met 20 leden en die willen allemaal op zondag vliegen dan heb je ook een probleem. Het bestuur kan dit probleem zo niet oplossen, wel door actief aanwezig te zijn en uit te leggen dat men zich zal moeten aanpassen(ipv te zei...). Om een voorbeeld te noemen.
Zo lang je niet op het veld aanwezig bent geweest de afgelopen jaren, lul je gewoon vierkant uit je nek. Het bestuur is dagelijks aanwezig en zeiken nooit. MVC-MN is nog steeds een open deur. Als je goed gelezen had, had je gezien dat de reden voor de ledenstop voor beginnenende helivliegers het feit is dat er geen heli-instructeurs zijn. Er is op het moment geen probleem met de veldbelasting, ook niet in de weekenden. In tegenstelling tot 'grootse 3D vliegers' belasten de normale heli- en vliegtuigvliegers het veld niet zo, is het niet zo dat als er 1tje de knuppels uit z'n zender staat te rukken (lees: 3d rammen) de rest vd. club niet meer kan vliegen. Er mag nog steeds 3D gevlogen worden hoor, maar dat is gewoon niet zo populair meer.
Want ja.. in tegenstelling tot de helivliegers, zijn de vliegtuigvliegers sociaal, die willen wel de moeite nemen elkaar les te geven, vinden het niet erg om wat tijd in anderen te steken. De helivliegers zijn daarentegen eenlingen, weigeren om elkaar les te geven, kennelijk, want ondanks een groot bestand helivliegers en ondanks de inspanningen van eht bestuur, wil dat tuig elkaar geen les geven. Het kwam allemaal op 1 man neer, en die heeft het wel gehad nu.
Uiteraard stel ik het nu overtrokken, dat is immers wat je graag wil? In het echt is er niet zoveel verschil tussen heli- en vliegtuigvliegers, gewoon allemaal mensen die hun hobby uitoefenen, maar aangezien jij zo graag een scheiding wilt aanbrengen tussen de twee disciplines, wil ik je daar graag bij helpen.. en dan komen de heli's er bekaaid af.