Wie weet meer over Johnson Clear (Future)?

• Topicstarter Topicstarter Harrie
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie

Guest
Voordat ik decalls aanbreng op mijn met matte verf (Model Master) geairbrushte vliegtuigmodellen, spuit ik ze eerst met transparante glanzende (Clear Gloss) van Model Master om een mooi glad oppervlak voor de decalls te creëren - en zodoende de 'silvering' effecten te voorkomen. Ik gebruik ook de Set en Sol vloeistoffen voor de voor- en behandeling. Tot besluit airbrush ik er matte transparante lak overheen, eveneens van Model Master. Soms meng ik voor deze 'eindlaag' mat en glans tot een soort satijn, omdat ik het mat van Model Master wat te grof vind voor kleinere schalen als 1:72 en voor post WO2 vliegtuigen die niet in camouflage zijn gespoten (bijvoorbeeld de oranje Bell X-1).

Nou heb ik op buitenlandse modelbouwsites weleens gelezen over een vloerwas (?), Johnson Clear of 'Future' (?) die hiervoor wordt gebruikt. Maar dat spul is in ons land niet te krijgen. Wie weet hier meer van? Is er in ons land een alternatief voor die Johnson Clear? Hoe verwerk je dat? Wat is het voordeel daarvan boven mijn huidige werkwijze, of kan ik daar maar beter bij blijven?

Jammer trouwens dat ik hier geen foto's bij kan zetten. Ik heb namelijk geen eigen website waar ik die kan plaatsen, en dat is noodzakelijk als ik het goed heb begrepen?

Johnson & Johnson Clearshine is hier wel te krijgen dacht ik. Is parketwas.

Back