Een poosje geleden alweer kocht ik van iemand een nog nieuwe OS-Max 4cc motor, maar hij wilde die alleen verkopen als ik de bijbehorende, nog niet afgebouwde trainer er bij nam. Onlangs zag ik hem weer staan en besloot hem toch maar eens af te gaan maken, om hem daarna wellicht te verkopen aan iemand die een trainer zoekt. Om dat met goed fatsoen te kunnen doen moest ik natuurlijk wel eerst weten of de kist ook als trainer vliegt en alle examenfiguren er mee gevlogen kunnen worden.
Dit moest ik doen om hem af te maken.
De vleugel was al helemaal af, inclusief de oratex bekleding.
Voor de romp moest nog een motor/batterij deksel worden gemaakt en de vleugelbevestiging worden gemonteerd. Tevens heb ik het brandschot verdikt, ivm het veranderen naar electro. Vervolgens besturing ingebouwd en gefolied.
Inmiddels heb ik hem ingevlogen en hij vliegt het beste met 300 gram aan 3S lipo's in z'n neus. Dat bleek een 2200 MAh accu en 100 gram lood, Maar ik heb hem nu met 2 x 2200 MAh 3S lipo (parallel geschakeld) vliegend. Dan kun je er twee keer zo lang mee in de lucht blijven
.
Rara om welk vliegtuig gaat het hier :help:
[EDIT] Met dank aan de snelle reageerders, heeft het modelbouwforum z'n werk weer gedaan !
Het gaat om de Prima van de firma Svenson
De trainer heeft een spanwijdte van 139 cm en is 100cm lang.
De vleugel heeft een halfsymmetrisch profiel.
Het was geen ARF, maar een bouwkit, waarbij op het balsa was geprint, waar de spanten van de romp e.d moeten komen.
De staart is uit spanten opgebouwd ipv massief balsa.
Hieronder de foto's.
Dit moest ik doen om hem af te maken.
De vleugel was al helemaal af, inclusief de oratex bekleding.
Voor de romp moest nog een motor/batterij deksel worden gemaakt en de vleugelbevestiging worden gemonteerd. Tevens heb ik het brandschot verdikt, ivm het veranderen naar electro. Vervolgens besturing ingebouwd en gefolied.
Inmiddels heb ik hem ingevlogen en hij vliegt het beste met 300 gram aan 3S lipo's in z'n neus. Dat bleek een 2200 MAh accu en 100 gram lood, Maar ik heb hem nu met 2 x 2200 MAh 3S lipo (parallel geschakeld) vliegend. Dan kun je er twee keer zo lang mee in de lucht blijven

Rara om welk vliegtuig gaat het hier :help:
[EDIT] Met dank aan de snelle reageerders, heeft het modelbouwforum z'n werk weer gedaan !
Het gaat om de Prima van de firma Svenson
De trainer heeft een spanwijdte van 139 cm en is 100cm lang.
De vleugel heeft een halfsymmetrisch profiel.
Het was geen ARF, maar een bouwkit, waarbij op het balsa was geprint, waar de spanten van de romp e.d moeten komen.
De staart is uit spanten opgebouwd ipv massief balsa.
Hieronder de foto's.





Laatst bewerkt: