Wie zei ook alweer dat diesels trage rammelbakken waren?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Micropuller, 17 apr 2012.

  1. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Hangt ervan af welke benzine er naast je staat. Idd de eerste 15 meter ben je mss sneller van de meet dan een benzine met vergelijkbare PK's, erna zie je enkel de achterkant ;-)
    In de bochten trouwens idem dito. Diesel motoren zijn van staal, meer gewicht dus in principe meer onderstuur. Meeste autofabrikanten passen de ophanging aan tussen de diesel en benzine varianten om met het extra gewicht overweg te kunnen ;)
    Je kan sportief rijden met diesel maar voor echt het pur sang sportgedrag ben je nog altijd enkel goed met een benzinebrandertje :)

    Roetfiltertje op de dragster zou niet misstaan. En wij maar CO2 taksen betalen ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zelfde als thuis kopie heffing op mobiele media.. 99,999% gebruik ik voor eigen gemaakte data backup, en ja dus is ook een zinlose heffign die ik betaal...

    En stel ik gebruik het illegaal, wie zegt me dat dat geld ook daadwerkelijk terecht komt bij de software en muziek industie ???

    Mooie wassen neus... Net als de nieuwe wetgeving wbt wapenbezit...
    Zolang ik nog naar het oostblok kan gaan en illegale wpens kan kopen zonder dat daar iemand naar kraait, is het dweilen met de kraan open, en cre-eer je enkel schijnveiligheid..

    Illlegale wapens, hoor je neit meer van dan een schietpartij of een afrekening in criminele milleu.. Ofwel wel, geen boe of bah in het nieuws..

    Moet er een legaal wapen aan te pas komen, dan spreekt men schande...
    99,999% is illegaal wapenbeizt, en de rest komt van legale wapens. Ongelukken gebeuren, daar is niets aan te doen, De kans zo klien mogelijk maken is een goede zaak, maar je kan ook overdrijven.. Zeker als de zaken enkel maar geld kosten en uiteindelijk ook nog eens niets toevoegen aan veiligheid...

    Mooie wereld leven we in...
     
  3. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Emil? waar slaat dit ineens op? wil je je frustratie kwijt? ga naar een praatiemand
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    ik wil weel weer on topic olie op het vuur gooien hoor!:
    Ik heb nog geen diesel gezien die echt snel is zonder dat er een hele hoop tierelantijnen als turbo's, dubbele turbo's of zelfs driedubbele turbo's op geschroefd worden.
    Schroef je evenveel turbogeweld op een bezinemotor vreet hij de diesels compleet op!!
     
  5. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Ach het is maar net wat je onder "sneller" verstaat.

    Ik zal het je sterker vertellen: 3 turbo's in serie lukt niet eens op een benzinemotor. Hij zal spontaan gaan zelfontbranden bij inlaattemperaturen van 700+ graad. Dan moet je gaan knoeien met de klopvastheid van de benzine.... Word niks.

    Een prostock diesel in tractorpulling heeft maar 1(Heule grote ) turbo, snelle lijnpomp, geflowde kop met grote kleppen, meer kleplift en een lucht op water intercooler of waterinjectie of soms zelfs beide.

    Daarmee hoesten veel prostocks er al snel een goede 2000 pk uit waar het blok standaard misschien 180 pk leverde en...... Veel koppel

    Maar goed, veel stelt zon dieseltje niet voor nee ;)
     
  6. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Zelfs toegepast in luxe auto's. Toegegeven, niet helemaal echt in serie en het is ook diesel. :oops:



    Voor een dieseltje trekt het best lekker op. ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ergo: atmosferische diesels zijn trage rammelbakken!
    En gelukkig valt over smaak niet te twisten want ik wordt niet warm van die irritante turbofluit, geef mij maar een zelf ademhalende lekker brullende benzineslurper!
     
  8. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    waarom wil je uberhaupt 3 turbos op je diesel
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dat is wel een inkoppertje hoor!
    Omdat hij anders niet vooruit te branden is!
     
  10. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Audi vergeten?
    Kijk naar de R10 TDI... :p
     
  11. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    hahahahaha, verkeerde draadje? :yes:
     
  12. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    r10 is oud kijk liever naar de r18 tdi.... Maar bedenk wel dat die geen wegenbelasting hoeft te betalen en dat die diesel is gaat om het aantal tank beurten daardoor win je het...
     
  13. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    kweet niet hoor, maar volgens mij zag ik wat uit de uitlaat komen!??
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zit daar geen turbo op dan?
     
  15. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Zeer zeker wel. 2 stuks zelfs...

    Maar als je anti turbo bent doe je jezelf toch tekort hoor ;)
     
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Anti-turbo wil ik mijzelf dan ook weer niet noemen maar als ik moet kiezen tussen een dik blok zonder turbo of klein ding met fluit.....tja....m'n avatar geeft dat antwoord eigenlijk al ;-)
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ja maar dit is een dik blok met fluit :)
     
  18. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Er rijden ook diesels in de dtm he?
    Trage diesels, dat is al een tijdje voorbij
     
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    touché! haha
     
  20. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Beter 8harde klappen Dan 6 kleine fluitjes?;)
     

Deel Deze Pagina