Wielen draaien alleen zonder weerstand.

Ah, kijk, nu wordt alles meteen een stuk duidelijker.
Maar als de tandwielen vast zitten (niet draaien) en je kunt toch de uitgaande assen draaien, is er meer aan de hand dan alleen een kapot differentieel.
Misschien alleen een paar borgschroefjes los, maar toch.

Het schroefje die aan de buitenkant van het diff vast gedraaid kan worden kan ik net zo lang draaien als ik wil, dat is naar mijn idee dus sowieso gaar.

=nieuw diff...

In dit soort gevallen: vervang wat nodig en waar aan getwijfeld word
heeft weinig zin om later nog een keer schade te rijden omdat je dat ene dingetje niet vervangen hebt

volgende:
jouw auto rijd niet zomaar door na een crash
of ben je zelf tegen die paal gereden, en heb je zelf het gas vol ingedrukt gehouden?

Als je dat dus niet gedaan hebt, is er iets redelijk mis in de ontvangst sectie
zowieso voor je start even een reikwijdte test doen
en nog een keer met de motor aan, met ingeschoven zenderantenne moet je toch op zn minst een meter of 50 oid kunnen halen

volgende:
jouw auto rijd niet zomaar door na een crash
of ben je zelf tegen die paal gereden, en heb je zelf het gas vol ingedrukt gehouden?

Aantal opties bij een zware klap:
- chassis vervormd waardoor het gas niet meer terug wilde...
- gaslink losgeschoten zonder een return spring....
- accu losgeschoten zonder een return spring....
- sevohevel verdraaid.....

+1 ;-)

zat ik net na het knopje ingedrukt te hebben ook nog aan te denken, maar ik dacht"laten we eerst de reactie eens afwachten"

Wat ik lees is hij ongecontroleerd tegen de paal gebotst. lijkt mij eerder een fout in de failsafe instelling.
controleer eerst de failsafe of deze werkt en je gas sluit en niet open gooit.
zorg tevens voor een mechanische failsafe zodat bij een lege accu een veer je gas dicht trekt.

een andere mogelijkheid is dat iemand anders op het zelfde kanaal in de buurt bezig is en jouw auto dus bestuurd zodat de failsafe signaal houdt en niet inschakeld.(kan eigenlijk alleen op de 40 en 27mhz de 35 mag je niet op rijden. 2.4 heeft hier zelden last van)

Hallo allemaal,

Sorry voor het late antwoord, chaos weekend achter de rug.

De auto ging er opeens uit zichzelf vandoor, knalde op een paal en reed daarna een andere richting uit om daarna in de bosjes te blijven hangen op vol gas.

Aantal opties bij een zware klap:
- chassis vervormd waardoor het gas niet meer terug wilde... Chassis wel krom, gas wilde wel terug.
- gaslink losgeschoten zonder een return spring.... Niets losgeschoten
- accu losgeschoten zonder een return spring.... Ook niet losgeschoten.
- sevohevel verdraaid..... Alleen de drijfas krom.

Heel het midden-differentieel bleek in de prak te zijn gelopen. Alles zat compleet vast in het huis en de tandjes waren afgesleten.

Blijkt niet aan mijn zender/ontvanger te liggen. Een maat van me ging op dezelfde plek rijden en zijn baja ging er ook opeens vandoor (Spektrum DX3c met sr300) Deze kon hij gelukkig nog op tijd stoppen.

Iets in de buurt lijkt dus te storen.

Die zender kent een failsafe functie, misschien moeten jullie daar eerst eens even naar kijken. Als een auto bij storing er vandoor gaat staat die niet goed ingesteld.

De failsafe werkt overal goed. Behalve daar, dan gaat ze baja op gas rem gas rem gas gas gas rem. En niks mee te doen.

Mijn failsafe werkt ook overal prima behalve daar.

Daar maar gewoon niet meer rijden.

Maarja dat is allemaal gebeurt. Heb de wagen laten nakijken en krijg 'm vandaag terug. Laat nog wel weten wat het probleem is geweest.

In ieder geval; iedereen bedankt voor de hulp!

op 2.4 ghz is er vrij weinig wat kan storen..
Op de mhz band kan het gebeuren dat een ander op jouw kanaal, of dicht in de buurt van jouw kanaal zit, en zo jouw signaal wegdrukt

op 2.4 ben je dat op zich redelijk kwijt.
Daarnaast moet je de ontvanger en zender aan elkaar binden, zodat anderen niet zomaar met jouw spul kan rijden

Feit dat jouw fail safe zich zo gedraagt klopt ook geen ene fluit van.
storing = rem erop. en dan punt.
gas/rem en continu door geeft aan dat de ontvanger wel degelijk een signaal krijgt, alleen niet van jouw zender
er zit daar dus iets in de buurt wat op 2.4 ghz een hoop kanalen wegdrukt, of zo sterk is dat het gewoon op jouw kanaal gaat zitten en je zender wegdrukt.

Denk bv aan een draadloze cameralink, die zitten nog wel eens op 2.4 ghz, dit kan makkelijk 50 kanalen in 1 keer opvreten.
Als het om een beveiligingscamera gaat, kunnen er zomaar een paar zitten, waardoor er effectief 1 of 2 kanalen overblijven en je bereik dus gewoon bagger word

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je bij een zendmast bezig bent?
een stevige zender kan een tv show die via schotel binnenkomt zo wegdrukken..

Als je op andere plekken geen probleem hebt, zou 1 van bovenstaande het probleem moeten zijn..

Nou even stiekem een klein schopje om jullie op de hoogte te houden.

Heel het midden differentieel is vervangen. Deze had zichzelf compleet vast gedraaid is het huis. De auto rijd nu weer prima. Als het dit weekend goed weer is weer even rijden.

Iedereen bedankt voor de hulp en info! :)

Mag van mijn part een slotje op.

Gr.

slotjes doen we alleen in het te koop deel, of als het echt misgaat/niet correct topic is..

Maar fijn te horen dat alles weer werkt!

Back