Wielen draaien niet recht

Hi,

Ik heb een vraagje mijn RC auto rijdt altijd scheef heb het al proberen aftestellen aan de zender maar dit helpt niet echt.
Dan heb ik eens andere wielen gestoken hetzelfde probleem.
Ook al naar de wheels hubs gekeken zien er goed uit op het eerste zicht.

Nu als ik mijn voorste wielen met de hand draai zie ik dat ze zo van links naar rechts gaan.

De voorste wielen hebben dat het hardst de achterwielen hebben het ook een beetje maar niet zo erg.

Het is een Traxxas 4-Tec 3.3.

Iemand idee's hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!
Yannick

lengte van de stuurstangetjes aanpassen?

en vergeet niet dat de ondergrond eigenlijk waterpas moet zijn om hem 100% recht uit te kunnen lijnen
als je bv op de straat staat, loopt deze aan de zijkanten altijd af, waardoor de auto dus van de straat af de berm in wil rijden.

daar doen andere wielen niets aan

Dus moet hem eigenlijk uitlijnen?
Maar dat de wielen naar binnen staan naar het chassis toe is normaal hé?

Ik dacht eerst dat er iets scheef zou staan en dat daarom de wielen van links naar rechts zouden gaan maar heb dan alles eraf gehaald en de stang loopt mooi recht.
Dus dan dacht ik dat het aan de wiel hubs kon liggen maar die staan ook mooi recht.

Dus het zou kunnen liggen aan de uitlijning? Dat zijn toch gewoon die stangetjes die je vanboven en vanonder kan aanpassen hé?

Bedankt voor de snelle reactie!

de achterbanden horen richting je chassis te staan. de voorbanden moeten een beetje van het chassis afstaan

Zoek even op:

- Toe in/out (van bovenaf gezien, de voorkant van de band iets van het chassis af, of juist er naartoe)

- camber (van de achterkant gezien, de bovenkant van de band loopt iets scheef naar het chassis toe/af)

Als bv het ene wiel iets meer toe in heeft als het andere, gaat hij scheef trekken
Dus ff checken of alle linkjes links en rechts dezelfde lengte hebben

er zit altijd wel wat speling op. maar kan je op de auto afstellen
volgens mij moet je dan een stang die van het wiel naar de server gaat aandraaien
4tec_5.jpg

snap je het zo niet hoor ik het nog wel

Bedankt voor alle info.

Zou het kunnen liggen heb een week geleden een sway bar gestoken vanvoor en vanachter zou het daaraan kunnen liggen?

Bij een 4wd horen de voorwielen neutraal tot iets aan uitspoor te hebben maar het naar 1 kant trekken heeft daar niets mee te maken.

Ok dan zal ik vanavond eens een filmpje uploaden misschien is dat duidelijker dan maar gewoon tekst.

Alvast iedereen bedankt!

Een mleine slinger is niet erg. is meestal een lichtelijk krom getrokken velg

Back