Wielen draaien niet recht

Bij een 4wd horen de voorwielen neutraal tot iets aan uitspoor te hebben maar het naar 1 kant trekken heeft daar niets mee te maken.

Nu zjn er al wat adviezen geweest betreffende het nakijken van de uitlijning, maar ik zie nergens terugkomen dat er ook al gecontroleert is...

Ik zie ene keer of wat voorbijkomen dat het niet aan de wielen zelf ligt, en ook niet aan de speling hierin, dus als de wielen en speling ok zijn kan het alleen nog maar in de uitlijning zitten..
Dus.

Conclucie: pak een meetlat en ga meten.

Nu zjn er al wat adviezen geweest betreffende het nakijken van de uitlijning, maar ik zie nergens terugkomen dat er ook al gecontroleert is...

Ik zie ene keer of wat voorbijkomen dat het niet aan de wielen zelf ligt, en ook niet aan de speling hierin, dus als de wielen en speling ok zijn kan het alleen nog maar in de uitlijning zitten..
Dus.

Conclucie: pak een meetlat en ga meten.

Als je het filmpje hebt gezien vraag ik mij af als het alleen over de slinger in de wielen gaat of de auto al rijdend ook echt naar 1 kant weg trekt.

Als ik rij heeft hij het ook. Kan het wel iets aanpassen met de stuur trimmer maar echt perfect recht door doet hij niet weet dat dat nooit zal zijn maar toch iets recht door en als ik sneller rij dan heeft hij het harder. Ik zal vanavond eens proberen om wat uit te lijnen.

Een slinger in de band heeft niets te maken met het niet rechtuit kunnen rijden.

Even een andere vraag want je blijft onduidelijk.
Je vraagt of een swaybar er wat mee te maken kan hebben omdat je die onlangs geplaatst had, was de auto daarvoor wel goed?

En wat het uitlijnen betreft, je moet er voor zorgen dat links en recht precies hetzelfde staan.

hmm, ik had de vraag ergens opgepakt als zijnde dat de auto in zijn geheel scheef trok rijdenderweg..
dat van die slinger in het wiel dacht ik eigenlijk van dat die al beantwoordt was..

mijn hpi sprint heeft dat ook enigszins.
rijdt er niet minder om.
En ook die trekt wel eens een haartje links of rechts weg, meestal met de verkanting van de weg mee.
Op een 100% waterpas vloer (bedrijfshal) rijd hij wel recht.

Maar die van mij trekt zichzelf met optrekken ook scheef weg, maar dat komt dan weer door de spinnende wielen en 4 wielaandrijving :mrgreen:
Zelfs op asfalt, zolang de snaren heel blijven

Ik heb ook al een helehoop voorbij zien komen.
Maar eve tussen ons he....
Heb je de diffs/lagers/tandwielen al nagekeken?
Vooral als je harder gaat dat ie dan sneller trekt lijkt erop dat 1 van de 4 wielen niet helemaal soepel draaid.....????? is maar een idee he

Even een antwoord voor Roelof daarvoor deed hij het wel goed moest soms wel even trimmen maar toen ging hij goed ook rechtdoor enz...

Maar als ik een swaybar installeer moet ik dan die 2 stangetjes aan de wielen aandraaien of afdraaien?
Dus de wielen van voor moeten wat van het chassis afstaan en en de achterste moeten naar het chassis toe. Correct?
En die afstelling kan je veranderen door aan die stangetjes te draaien.

Ook als ik gewoon rustig vooruit rij gaat hij ook scheef dus als ik nu rustig of hard gaat hij gaat altijd scheef :D.

Iedereen al bedankt voor alle info! Super dat iedereen zo mee helpt!

Kijk, die info had je veel eerder en duidelijker kunnen geven....
Naast dat had je die conclusie dus zelf ook kunnen trekken (wat je met een stuk onzekerheid deels aangegeven had)

- Haal de wielen en dempers van je auto.
- Plaats de auto op een vlakke ondergrond.
- Raken de wielblokken de grond sla de volgende stap over.
- Raken de wielblokken niet de grond zoek dan 2 gelijke plaatjes (stukje hout oid) die je er eronder kunt leggen dat ze wel op de vulplaatjes rusten.
- til 1 wielblok op en bekijk het moment dat de ander wordt meegenomen en doe het andersom.

Aan beide kanten moet het blok net zo hoog opgetilt worden totdat de andere kant mee komt. Als daar een verschil tussen zit moet je 1 van die linkjes die hen aan de draagarm verbind verstellen.

Back