"Wiesel"

Ik heb de Wiesel van graupner van iemand over gekocht.
Hij had de romp al klaar, maar zelf vind ik het boekje lastig.
Want alles staat er in het duits in... en dat kan ik niet heel goed.
Dus wat ik wilde vragen heeft iemand de wiesel gebouwd en
heeft van elke stap een foto gemaakt??
Aan de romp hoeft niks meer
te gebeuren dus het is alleen de opbouw.
wie o wie kan mij helpen

mvg Teake

Ik weet niet of je Engels wat beter is, maar in dat geval...

Even hier met je rechtermuisknop klikken, en doel opslaan als kiezen.

Dit is de handleiding in het Engels. Gewoon even Gegoogled op Manual Wiesel Graupner. Derde hit was raak.... Ook op de site van Graupner zelf kan je de handleiding in het engels downloaden. Je moet dan eerste de taal van de site even op Engels zetten, en dan zoeken in het downloadcentre.

Succes ermee.

Marco.

hoi ik heb de graupner wiesel
en ik wou graag weten welke snelheids regelaar
het best bij 3 jamara pro 480hs bb 7,2 v motoren past?

ik had er namelijk een maar die brande door:(
wie kan mij helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
gebruikt shane de zoekfunctie, vind een artikel over zijn boot,
stelt een vraag, en is het weer niet goed...

op de vraag aangaande: misschien kan je 3 kleine regelaars 1 voor elke motor doen (suggestie)?

ruben:confused:

ik heb ook wel eens in een boot 2 zware motoren gehad en elke regelaar brande door....:evil:.....nog geen goeie oplossing voor gevonden... boot heb ik ook niet meer...

groet ruben

reageer aub nou eens met NUTTIGE informatie!

ik had in die boot uiteindelijk deze regelaar van robbe en daar ging het redelijk goed mee

Navy Control 540 R
1-8616

groet ruben

Volgensmij het dit deel : Werkschepen. ;)

Met vriendelijk groet,

Silverlit

Ja en volgens mij is er ook zo'n te koop gedeelte dat gemaakt is om schepen te verkopen en niet om iemand de oren van de kop te zeuren over kleur nummers en koppelstukken.

@Silverlit

Houd nou eens op met die irritante reacties op ieder bericht. In ieder topic staat wel weer zo'n nutteloos bericht! Ik vind het gewoon belachelijk, deze opmerkingen en nutteloze berichten zijn toch nergens voor nodig? En je gaat pas zeuren over dat dit topic fout staat nu het al het al bijna 2 jaar oud is. De gene die iets vraagt over een regelaar kan er toch ook niks aan doen dat dit topic dan toevallig in het Werkschepen forum staat!
Als je iets toe te voegen hebt waar de persoon in kwestie wat aan heeft post het dan, maar reageer niet op ieders bericht met nutteloze en informatieloze berichten. Zoals dat een bericht of topic fout staat.
Sorry hoor, maar ik begin hier nu toch echt een beetje gestoord van te worden, hierdoor wordt het steeds minder aantrekkelijk om op het forum te kijken! Het gaat hier om de hobby, en niet over dat iets fout geparkeerd staat!!

Bart

Kijk is hierna, Wie is er begonnen :
Hier begon het,

Silverlit:
Vandaag een smit rotterdam gezien in het hotel op vakantie, dus de modelbouwers zitten ook op de wadden eilanden !
Botter:Wauw echt waar? Nu ga je zeker een Rotterdam bouwen
Adrie:nee eerst smit-nl half klaar en dan in doos.
Botter: of laten afdrijven op zee......
Smithunter/Happyhunter: beginnen we weer?
Samw:Ja, goed gezien Smit Hunter/Happy Hunter.

De Kleuters zijn weer begonnen.
Laat die jongen toch met rust, hij heeft niks verkeerd gezegd.
---------------------------------

En dan zegt ie' dat ik irritante reacties geef :sleepy:...

Vind je het gek dat je zulke reacties op zo'n domme opmerking krijgt. Wat voegt dit in godsnaam aan informatie toe? Alsof wij willen weten dat ze op de Waddeneilanden ook aan modelbouw doen. Dit zijn echt van die berichten die nergens op slaan, wat moeten wij daar nou mee?? Verwacht je nou echt dat wij hier zullen zeggen: ooh echt doen ze ook aan modelbouw op de Waddeneilanden... fantastisch echt geweldig!! Houd dit soort nutteloze dingen lekker voor je, dan krijg je ook geen in jou ogen irritante reacties terug. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

hoi ik heb de graupner wiesel
en ik wou graag weten welke snelheids regelaar
het best bij 3 jamara pro 480hs bb 7,2 v motoren past?

ik had er namelijk een maar die brande door:(
wie kan mij helpen

Shane:
Deze motoren hebben een aardig hoge blokkeerstroom: 30 A.
Er zijn niet veel regelaars die daar tegen kunnen. Bovendien: 3 van deze motoren op één regelaar? Da's errug veul ampere's die die regelaar moet kunnen verstouwen, ook al worden de motoren niet geblokkeerd.
Eén tip: zet een zekering tussen je accu en je regelaar. Op de + pool.
Met een hogere waarde dan de normale stroom die door de motor/motoren getrokken wordt, maar een lagere stroomsterkte dan de blokkeerstroom.
Als je dan troep in je schroeven krijgt en je schroeven blokkeren, klapt in ieder geval je zekering eruit, en niet je regelaar.
Da's een stuk goedkoper.
En ja, dan ligt je model misschien midden op de plas te dobberen... Altijd beter dan dat hij in de fik staat. En dat heb ik ook al eens gezien...:nooo:
Platt autozekeringen zijn voor weinig bij de Halfords te koop, net als zekeringhouders. Kosten een paar euro, besparen je een boel ellende.

@allen:

Als jullie elkaar iets te zeggen hebben, doe het dan via PB.
En als jullie elkaar persé af willen pl*ssen, kom dan even op de ModelbouwBerg. die is daarvoor.
Afplassen is daar tot Kunst (met grote K) verheven.
Daar kan je naar hartelust je gang gaan, maar wees gewaarschuwd: je zal heel goed moeten kunnen argumenteren, anders word je binnen 2 postings coaxiaal onder de groene zoden geschoffeld. (Hetgeen ernstige frustratie bij bepaalde forumleden op zal wekken, maar dat terzijde)
Kortom: Afpl*ssen: niet hier. wees dan een vent, en kom naar de Berg.
Klinkt raar, maar hij is te vinden in het non-Modelbouwcafé.
We ontvangen jullie met open armen....:mrgreen:

Groet
Roel
Hoofd Modelbouwbergbeveiliging

Heren, jullie worden met open armen ontvangen
4281319.jpg

Voor alle duidelijkheid: HIER KLIKKEN voor een ritje naar de berg.

(Als ze nu niet komen, dan weet ik het niet meer.)

Met dank aan Helga, die een van de cursistes beschikbaar stelde voor deze kleine overreding van de heren.

Wim

Back