Wiggo - ontwerp en bouw van een funkist

Erik, jij zegt het. Mijn vliegkunsten zijn niet toereiken genoeg om het uit te proberen. Ik heb vanmiddag weer even gevlogen, wat een fijn kistje is het geworden :D:D
Starten, landen, rollen, op z'n kop vliegen, allemaal géén probleem.

Max.

Het is gewoon je aandrijving kracht ontbinden in vektoren hoor. Als je motor naar boven wijst in mesvlucht heb je een horizontale kracht en vertikaal. als je de hoogte niet kan houden heb je dus meer vertikale kracht nodig wat je dus bereikt door je aandrijvingskracht te verhogen. Bijkomend voordeel is dat je romp door de hogere horizontale kracht (vermogen) je lift geeft waardoor je iets vlakker zal gaan vliegen.

Mischien is een thrust20 wel een goede gok:
Braeckman Modellbau [Gast]
Kan je eens op filmpjes van de Addiction googlen. zeer overtuigend hoor. Zou zelf zeker een van deze motoren overwegen voor een not4sale (heb tekening ervan jaren geleden l eens besteld, vandaar ;) )

Ben zelf ook geen superpiloot hoor. Vlieg mode 2 dus rol in een circel is al een drama voor me dus kunstvlucht is in mode 2 een obstakel maar schaal en edf jets gaan wel super. Je grote Scheldemusch lijkt me ook super om eens te bouwen. Had ik jaren geleden de kleine al eens gezien in Boskoop en al eens tegen Rob gezegd dat hij groter mag zijn)

Een beter vliegplaatje, dank zij vliegmaat Jim:

full

Max.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben begonnen een set instructies klaar te maken voor een clubproject.
Hier voor het idee een paar voorbeelden:

full

full

full

Max.

Hoi Max,

Wil het lukken met de foto's , David van RCME begint een beetje zenuwachtig te worden. Hij wil je model graag hebben voor in het tijdschrift. Maar denkt dat hij je heeft afgeschrikt met de email over de foto's !!!!!. Zoals eerder gezegd ik wil je natuurlijk helpen met het schieten van de foto's.

Gr
Ton

Hoi Ton,

Nou, niet afgeschrikt, maar ik moet weer wachten op goed weer om nieuwe stationaire plaatjes te schieten (op gras...). En ik dacht dat de plaatjes die Ralf Muskens geschoten had (1/1000e en 1/1600e seconde sluitertijd!) goed genoeg zouden zijn, maar kennelijk dus niet. Ik neem je uitnodiging alsnog graag aan, als het weer goed dreigt te worden bel ik je wel.

full

Groeten,
Max.

full

Gewoon aan draadjes ophangen of met 2 man aan de tippen vasthouden en ertussen fotos schieten is de klassieke methode ;) Scherper kennie.

trouwens, foto vorige post ziet er gefotoshopped uit dus draadje weggummen kan LOL!

Ja ja, bedrog en misleiding:)
Foto's vorige post zijn niet geshopd, alles natuur (maar dus niet goed genoeg :( ).

Max.

Ralf, ik heb (een aantal van) de foto's die jij mij gestuurd had 1:1 naar RCM&E gestuurd, waarvoor nogmaals bedankt, maar toch zijn ze als niet goed genoeg bestempeld???

Max.

Ik begrijp het wel een beetje, je moet ook van goede huize komen een klein snel kistje goed op de plaat vast te leggen.
Wie weet lukt het Ton beter :D.

Groeten, Ralf

Als men foto's naar een persoon in de reclamewereld / printwereld gaat sturen, moet je van extreem goede huize komen wil het goedgekeurt worden..

heb hier wel eens een foto (zelf gemaakt met een compact camera'tje) opgestuurt naar een dergelijk iemand.
Foto was compleet onbruikbaar voor wat dan ook, vond hij.
Ik heb hem op mn werk over de plotter gegooid op A0, en eigenlijk zag je alleen op 5 cm van de uitdraai dat er wat korrel in zat...

en een A0 bekijk je niet vanaf 5 cm.

Kan handig zijn om bij de betreffende persoon na te vragen wat het probleem is ;-)
Naar mijn idee zijn de hier getoonde plaatjes ruim genoeg voor een tijdschrift.
Maar misschien wil hij .RAW bestanden hebben oid.

Het is allemaal goed gekomen dankzij Ton, de tekening en beschrijving zijn nu gepubliceerd in het juli-nummer van RCM&E. Mijn dank is groot, Ton!
En voor de geïnteresseerden: rbckits kan weer de onderdeeltjes als shortkit leveren.

Max.

Mooi Max!

Erik, Ik ben van mening dat dit juist goed werkt zo,
Men is haast niet meer bereid de volle mep voor een complete kit te betalen (we zijn verwend door de prijzen van HK).
Op deze manier kan de klant de kosten spreiden en lijkt de aankoop van een kistje goedkoper.
Uiteindelijk betaal je toch meer voor je model want precies zoals je zegt, je bent er dus nog niet...

Groeten, Ralf

Back