Aangezien de Hughes nu geslaagd is moeten we bezig blijven natuurlijk. Daarom met een razende rotgang met de Alouette III begonnen die een tweelingzusje wordt van de Alouette van mijn maatje Han (hlcvbeek). Alleen heb ik het (origineel ervoor bedoelde) Heim-hangmechaniek ervoor bestemd terwijl Han zijn SkyFox mechaniek inbouwt.
Een aantal moeilijke zaken zijn gelukkig al helemaal door Han uitgedokterd dus dat wordt een gevalletje copy-paste voor Marco. Ik bedoel hiermee de eigenbouw verende wielpoten en neuswiel en niet te vergeten het omkeren van de draairichting van het mechaniek. Op mijn drieblads testbed de Mystere heb ik de setup van de 3-bladskop die er natuurlijk op moet komen al helemaal uitgetest.
Testbed Mystere
Het mechaniek zit normaal gezien aan de voorkant vast met de "oren" van de motor-koelkop, maar aangezien we die hier niet hebben zet ik de PoweRotoR e-drive onderaan vast direct op het houten skelet. Ook de originele voorbouw met servo's (die lekker in het zicht zou zitten) ga ik anders oplossen zodat ook de passagiersruimte mooi vrij blijft.
Zoals je kunt zien heb ik nu nog de keuze voor een "long-pack" 10S in het midden of 2 separate 5S pakken aan de zijkanten.
Nu eerst nog de "oren" van het mech aan de boven-achterzijde vastmaken natuurlijk.
De staartrotor zit inmiddels al aan de "goede" kant voor een Alouette.
Een aantal moeilijke zaken zijn gelukkig al helemaal door Han uitgedokterd dus dat wordt een gevalletje copy-paste voor Marco. Ik bedoel hiermee de eigenbouw verende wielpoten en neuswiel en niet te vergeten het omkeren van de draairichting van het mechaniek. Op mijn drieblads testbed de Mystere heb ik de setup van de 3-bladskop die er natuurlijk op moet komen al helemaal uitgetest.
Testbed Mystere

Het mechaniek zit normaal gezien aan de voorkant vast met de "oren" van de motor-koelkop, maar aangezien we die hier niet hebben zet ik de PoweRotoR e-drive onderaan vast direct op het houten skelet. Ook de originele voorbouw met servo's (die lekker in het zicht zou zitten) ga ik anders oplossen zodat ook de passagiersruimte mooi vrij blijft.


Zoals je kunt zien heb ik nu nog de keuze voor een "long-pack" 10S in het midden of 2 separate 5S pakken aan de zijkanten.
Nu eerst nog de "oren" van het mech aan de boven-achterzijde vastmaken natuurlijk.
De staartrotor zit inmiddels al aan de "goede" kant voor een Alouette.
