Wil gewoon vliegen...maar wordt een beetje moedeloos

Een paar opties:
Hopen dat er een lid mee stopt zodat je erin kan.
Je vliegtuig verkopen en gewoon electro gaan vliegen.

Anders heb je helaas inderdaad weinig keuze vrees ik.

@ Nando, zoals ik al aangaf is dit te omzeilen door de niet vliegende leden als donateurs op te nemen. Zij kunnen dan die poaar keer per jaar dat ze willen vliegen toch vliegen. Op deze manier omzeil je het probleem een klein beetje zodat je effectief toch meer leden kan laten genieten van de hobby/sport in clubverband.

Zo een regel opgelegd door een gemeente of andere overheid is natuurlijk de mensen het wildvliegen in jagen. Als het dan nog maar met Parkflyers is alla, maar je krijgt straks beslist ook die mensen die ergens zo een brandstof trainer goedkoop uithalen. Als die dan gaan wildvliegen is onze hobby/sport in gevaar.

Dit is natuurlijk ook iets waar de KNVvL zich eens in kan gaan verdiepen, en naar de overheid toe moet aandringen dat dit niet mag gebeuren.

Theo Coenen zei:
Dit is natuurlijk ook iets waar de KNVvL zich eens in kan gaan verdiepen, en naar de overheid toe moet aandringen dat dit niet mag gebeuren.

Ik heb geleerd om zaken ook eens anders te benaderen. Als een aantal vliegers zich nu eens organiseerd in een vereniging met als doel het "op een veilige en verantwooorde manier stimuleren van modelvliegen"
Dus niet een modelvlieg vereniging maar een club die de instap naar goed modelvliegen zo laag mogelijk maakt. Laat maar komen die speeltjes, organiseer een fly-in in het park, zoek leuke locaties met respect voor anderen en de actuele wetgeving. Maak afspraken met grondeigenaren, kortom bemiddel en help op een verantwoorde manier 'wild' te vliegen.

Volgens mij is dit zonder meer mogelijk en opereer je volledig binnen de wetgeving, zonder dat je een modelvliegclub bent met eigen veld. Help je het wild vliegen ook nog onder controle te brengen. :wink:

Zou de KNVvL hier niet eens naar de haalbaarheid kunnen kijken :?:

Freakazoid: Heheh, Essen is op vliegafstand van Roosendaal, dus mij best hoor. Wat is je reden van wildvliegen eigenlijk? De grondpiloten zitten op nog geen 2km van je huis, volgens mij kun je ze zelfs nog horen vliegen op zondag.
Airbus: yeep, dat zal ik je vertellen maar niet hier.
Ik vind dit heel vervelend om dit hier zo even te moeten lezen. Ik heb geen probleem met wildvliegers dat is je eigen keuze en risico, maar bewaar dan a.u.b. voldoende afstand tot een modelvliegveld zoals Freakazoid (Overigens Sven, hoop ik wel dat je 7km bij ons vandaan vliegt en geen 2)
Ik? uitteraard. Ongeveer 7km zit ik dr vandaan (andere kant van roosendaal). Ik heb eerst een kaart van in en om roosendaal opgezocht, toen cirkels afgetekend van 2km om de clubs in de buurt. En die zit in mijn handschoenen kastje
Onze club heeft door de ligging dicht bij de grens veel leden uit België. Kom gerust eens langs, vliegen in clubverband is gezelliger dan in je eentje in een weiland te staan. En wij hebben geen ledenstop (dat is balen voor je Danny4you).
Bert

Alleen op een weiland ipv op et veldje bij jullie vind ik et geld wel waard. :)

Bovendien weet ik nog niet of et wel zo gezellig is. :P Ik heb al eens een zondagmiddag bij jullie op t bankje gezeten, maar alles wat daar rond liep was zeker 2x zo oud als ik, behalve iemands dochtertje van een jaar of 10. :P Ik kom nog wel eens n keertje kijken, maar als ik dan alweer geen jeugdig volk zie, twijfel ik toch serieus of zon club nou wel wat voor mij is. Ik wil toch wel n beetje tussen mijn eigen generatie kunnen gaan staan, en niet als snotneus van de club. ;)

Freakazoid
ik ben zo,n beetje de snotneus van de club hier in veendam
[wel de oudere 33]
maar het kost wel wat tijd en goede wil om er echt tussen te komen .
en voorzichtig met voorstellen tot verbeteringen aan kisten e.d.
je moet je wel eerst bewijzen .
voor de rest is het super gezellie
groetenwiebe

ps vlieg ook nog wel eens wat wild hier en daar ook gezellig

Of het gezellig is bij een club hangt natuurlijk helemaal af van de leden. Je moet het zelf gezellig maken. Bij ons op de club gaat dat nu al vele jaren (volgend jaar al 30 jaar) prima. We hebben een fijne groep vliegers, jong en oud(er) die allemaal goed met elkaar kunnen opschieten. Ook de jeugdleden horen er bij ons helemaal bij en vormen geen apparte groep. Er is wel eens iemand lid geweest die uit de toon viel maar dat was meer aan hem zelf te danken. Hij is dan ook maar vrij kort lid geweest en toen vertrokken naar een andere club. We hebben ook leden die verhuist zijn en eigenlijk vrij ver weg wonen. Ze blijven bij ons lid omdat ze het gewoon een fijne en gezellige club vinden.

:offtopic: maar zeg het lekker toch :P
vriendin met de pico cub is zo enthausiast dat ze ondertussen lid is geworden van de MVA in Almere. En vandaag komt haar splinternieuwe Robbe Charter kit binnen.

:arrow: Goed voorbeeld doet volgen 8)

wiebe zei:
Freakazoid
ik ben zo,n beetje de snotneus van de club hier in veendam
[wel de oudere 33]
maar het kost wel wat tijd en goede wil om er echt tussen te komen .
en voorzichtig met voorstellen tot verbeteringen aan kisten e.d.
je moet je wel eerst bewijzen .
voor de rest is het super gezellie
groetenwiebe

ps vlieg ook nog wel eens wat wild hier en daar ook gezellig
Bewijzen? Shockeren! :)

Ik zal binnenkort toch ook eens een keertje gaan kijken. Mijn Easystar is echter ondertussen al zo krom als een hoepel. Dat krijg je als het rondjes draaien je al snel gaat vervelen. Ik heb dan ook vandaag maar eens een shocky besteld :) Kijken of dat meer bevredigd :)

Back