Wil nog een icharger 106b aanschaffen ...powersupply genoeg?

Ik heb nu een icharge 106b+ lader op een graupner 20A voeding.
Kan ik hier ook 2 charge 106b+ laders op aansluiten???

Deze lader kan maximaal 10A laden dus twee van deze laders kunnen precies vol belast worden.
Als de spanningen van de te laden accus echter hoger zijn als die van de voeding dan gaat dat gepaard met meer verliezen in de laders en kan de maximum stroom niet gehaald worden.
Dat regelt de lader zelf bij en kan dus geen kwaad.

Met de juiste input spanning ja dus.;)

De Graupner voedingen zijn als ik me niet vergis 12V.
Die kunnen een vermogen leveren van 12V x 20A is 240W.

Een iCharger 106Bplus kan maximaal laden met 250W (uitgaand). Tel daar nog wat verliezen in de lader bij op en je hebt een kleine 300W nodig om een iCharger te kunnen voeden, als je met maximaal vermogen gaat laden.

Oftewel: deze voeding is eigenlijk al te licht om 1 106B+ te voeden, als je een dik 6S pack met 10A wilt laden.
Maar als je nou 2 laders aan wilt sluiten, en je bijvoorbeeld daarmee 3S pakketjes met 3A gaat laden, dan gaat het prima. (3S= 4.2Vx3=12.6V maximaal. 12.6V x 3A= 38W. Om twee lipo's laden heb je dan 38W x 2 = 76W plus wat verlies, zeg 90W aan ingangsvermogen nodig.)

Dat regelt de lader zelf bij en kan dus geen kwaad
Sorry maar dit is onzin. Als de lader meer vermogen trekt dan de voeding kan leveren, wordt hij overbelast en schakelt hij af. Als je pech hebt beschadig je daarmee je iCharger..

Groet,
Gerben

Back