wil/vrij vliegen

wij zitten in de krim (ov) en hebben net de vergunning aangevraagt, deze is goedgekeurt,
en daarin is ook de laagvliegroute opgenomen,

werkt zelfs in het voordeel wat betreft de geluidsnorm....

ik woon in gramsbergen, zou ik misschien een keer langs kunnen komen?

jazeker, dat kan, maar waar ik op doelde is een industrie terein bij hoogeveen , de buitenvaart. ook daar kun je vliegen,
als we naar een veld gaan dan in erica of odoorn

momenteel vliegen we niet in de krim, omdat we daar de verunning(bijna) rond hebben.

die is goed gekeurt op alle fronten, en verwacht word dat we daar voor de bouwvak kunnen vliegen.

als je wilt vliegen bij ons, kun je mij of kees (secretaris) even bellen, als je m'n nummer wilt hoor ik dat wel..

rick

Aangezien er al een club in de gemeente Apeldoorn is, zou het niet netjes zijn om in die gemeente te gaan wildvliegen. Daar komt nog bij dat ze met nieuw veld bezig zijn, je zou de procedures behoorlijk in de vleugels kunnen vliegen. Verder 3-4km uit de buurt blijven om wederzijdse storingen te voorkomen.

Tegenwoordig met 2.4Ghz ligt dat nu anders :D
Je stoort nu niemand meer met 2.4Ghz.... heerlijk dat wildvliegen!
Wat dacht je van vliegen in een duin gebied, fantastisch gewoon.
In de zomder tijd vlieg ik rond 20:30, als de zon laag staat en de mensen thuis zitten. De lege parkeer plaatsen doet uitstekend dienst als startbaan.

wild vliegen

Hebben jullie ook gedacht aan de verzekerings conseqenties die kunnen ontstaan als er brokken worden gemaakt.
Het modelvliegen valt dan wel onder de wa-verzekering maar dit geld vaak voor erkende modelvlieg velden (staat vaak in de kleine lettertjes).
En bij grote problemen gaan de verzekeringen moeilijk doen en al helemaal als er personen letsel ondervinden. Enkele jaren geleden is een fietser gevallen en ernstig gewond geraakt door dat hij was geschrokken van een model vliegtuig van een wild vlieger die ook toestemming van (de boer) had, maar die nadien van niks wist, en ook hier ging de verzekering moeilijk doen en dit loopt nog steeds.
Steek je licht eens op bij bv, de Knvvl over het wildvliegen en de verzekering en vraag je zelf dan af of je het risiko wilt lopen om in het ergste geval jarenlang een schade vergoeding te moeten betalen.
Natuurlijk kun je denken mij overkomt zoiets niet, maar de Wet van Murphy geld voor een ieder.
Dit heeft niets te maken met bangmakerij maar is gewoon een advies van iemand die weet waarover hij spreekt.
Egbertje

zolang je modellen niet te zwaar en lomp gebouwd zijn zal de schade wel beperkt blijven, als er dan al eens iets misgaat,en je op de verkeerde plek crasht .

ik ben het wel met egbertje eens
iedereen heb welis een verhaal gehoort van dat het vliegtuig er vandoor ging. en ergens neerflikkerde.
stel het gebeurt met je vliegtuig ook al is het een kleine electro vliegtuig.
het zal maar op een weg kome en auto die schrikt en maakt schade of beter nog iemand. depron kan ook hard aankome met een vaartje:P
balsa nog harder
sluit nooit alles uit.
ik vind het de moeite niet.

Back