Wildthing met .18 (3cc) OS MAX

Ik heb hier een OS MAX .18 CV-RMX liggen voor een boot.
In eerste instantie wilde ik de BULLET bouwen maar omdat deze volgens mij nog niet gevaren heeft kies ik liever voor een bewezen ontwerp.

Op mijn lijstje stond eigenlijk al de Wildthing maar ik vond de bullet eigenlijk mooier. Toch maar de wildthing :D

Vooral na het lezen van dit topic: http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=8610&highlight=wildthing

Oorspronkelijk is het een 48" inch boot, wat ongeveer 120cm is. Lijkt me wat veel maar wat dan wel heb ik nog niet echt een beeld bij. Terug naar 28", 71cm lijkt me wel wat?

Iemand met kennis, kunde of ervaring die hierover wat kan zeggen?

Klopt als een bus! Had die site's al bij mijn bookmarks zitten.

Ik vind zelf de versie met het ronde dek mooier. Tis eigenlijk gewoon de wild48_dwg.zip maar dan met extra bulten voor de middle en forward bulkhead. Das alles :)

hey tazzy

die met het ronde dek kan inderdaad mooier zijn... maar let wel het dek is veel moeilijker om aan te brengen.....

er staat namelijk enorm veel spanning op de dek zodat je die bijna met geen mogelijkheid aan kan brengen...

vandaar dat je op de site van rob 2 versies afgebouwd ziet...

de ronde had hij eerst gebouwd maar omdat hij zoveel spanning op het dek had ook een platte.....

heb zelf de platte gebouwd...(let wel je heb alsnog 1 ronding...)

makkelijk te bouwen bootje vaareigenschap weet ik niet zover ben ik nooit gekomen(verkocht)

gr arjan

Ik ga straks de stapel A3's tot A1 aan elkaar plakken.
Heb dan ook een beetje een idee bij het formaat. Denk dat ik zo rond de 75cm zal uitkomen.

Wat door materiaal dikte heb ik nodig voor de spanten en romp? Zit aan 0,8mm en 4mm te denken. Over de 0,8 komt dan nog wel iets van glasweefseldoek. Vermoedelijk geheel buiten en restjes binnen :)

Om te bekleden kan je balsa gebruiken mits je de boot gaat bekleden met epoxy/mat.
Triplex van 0,8mm is ontzettend duur, 42 euro voor een plaatje van 1x1,5 meter (althans hier)
Daar je kiest voor een boldek is balsa ook veel beter te verwerken dan triplex (helicoptermultiplex)
Het heeft mij enige dagen (ergenis allom) en verschillende dekken gekost voordat ik de bolling in het dek had.
Moest verschillende insnijdingen maken om de bolling te realiseren.
Balsa maak je nat en trekt dat over de spanten heen, laat het drogen en je dek is gevormd.
Kies wel voor een hard (soms iets duurdere) kwaliteit balsa.

En triplex (tot 3mm) doe je 10minuten in kokend water ,
en dan onder spanning laten drogen op de plek waar 't thuishoort.

Een plaat(je) triplex van 80x30cm stop je niet zomaar even in een pannetje kokend water, daar heb je een heeeeeeele grote pan voor nodig met bijpassend gasstel.
Optie.......oliedrum van 200 liter ?

en nu maar hopen dat de bonzi tank tegen nitro ken.
aangezien het een benzine tank is en geen nitro tank.

greetz jaimy

BigBoat zei:
Om te bekleden kan je balsa gebruiken mits je de boot gaat bekleden met epoxy/mat.
Triplex van 0,8mm is ontzettend duur, 42 euro voor een plaatje van 1x1,5 meter (althans hier)
Daar je kiest voor een boldek is balsa ook veel beter te verwerken dan triplex (helicoptermultiplex)
Het heeft mij enige dagen (ergenis allom) en verschillende dekken gekost voordat ik de bolling in het dek had.
Moest verschillende insnijdingen maken om de bolling te realiseren.
Balsa maak je nat en trekt dat over de spanten heen, laat het drogen en je dek is gevormd.
Kies wel voor een hard (soms iets duurdere) kwaliteit balsa.
Heb bij quartel 100 x 50 3mm en 100x 50 0,8mm gekocht en was samen iets van 40 euro kwijt

Ben net aan het knippen geweest, morgen ff van die posterlijmspray kopen zodat ik de spanten een beetje handiger dan de tekening kan schikken.

Tekening is nu 4x A3, bootje word nu aan het dek afgemeten 77cm lang

Back