Volgens mij hebben jullie allebei gelijk.
@topicstarter
Laten we wel wezen, de meeste veteranen hier - ik reken mezelf ook daartoe- zijn als wildvliegers begonnen.
Gewoon, ergens in de polder of op de heide. En dan heb ik het over de jaren 50 tot halverwege de jaren 70 van de vorige eeuw.
Daarna was het, zeker in de Randstad, gewoon klaar. Behalve dan op veel, inmiddels ontstane, clubvelden.
Er zijn ongetwijfeld andere plekken waar je, als je goed kunt sturen en je spullen altijd goed werken, zonder schade aan derden toe te brengen vast ook nog wel zou kunnen vliegen.
Voor mij is dat pure theorie.
Met mijn 1000+ vlieguren ben ik desondanks ook maar een mens en kan dus nog steeds een onherstelbare vliegfout maken.
De apparatuur van tegenwoordig is behoorlijk veel betrouwbaarder dan de spullen die ik had als beginner, maar ook daar wil ik niet 100% op vertrouwen.
Kortom, wildvliegen in de buurt van een agglomeratie (zoals in dit geval Amersfoort) is voor mij geen optie.
Nog even over dat 'proberen', kun je dat wat specifieker uitleggen.
Ben je een ervaren vlieger, die 'even' een modelletje gaat invliegen?
Of een nieuweling die nog nooit echt RC heeft gevlogen en wel eens wil kijken of het echt zo moeilijk is als vaak wordt beweerd?
Want ook dat maakt nog enig verschil....