wildvliegforum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan doen ze zichzelf helaas (ik gun de wildvliegers hun eigen plek) de das om uiteindelijk.

Zal wel meevallen, dan rijden ze gewoon een paar km verder om daar weer verder te gaan....... (en dat is geen negatieve kijk van mij, dit gebeurt veelvuldig in de praktijk helaas)

Grt.

Dat is toch simpel dat zou ik ook doen.
Hier in de polder is plek zat.
Zolang je maar bij clubs uite buurt blijft is erg geen probleem vind ik.
En laat de knvvl zich er zeker niet mee gaan bemoeien.
Straks nog meer regels.
En ik ga ook het abonnement van dit draadje opheffen want ik zie de discussies al weer voor me ;)

Laatst bewerkt:
Zolang je maar bij clubs uite buurt blijft is erg geen probleem vind ik.

Als het alleen maar om frequenties ging, dan is er in dat geval geen probleem, er speelt alleen nog heel wat meer mee. Ook al zou je een WA-verzekering hebben die schade door een modelvliegtuig vergoedt als je in die polder staat te vliegen, reken maar dat het imago van de modelvliegsport een enorme deuk oploopt in geval van een ernstig ongeluk (dat zou al het geval zijn als het op een club gebeurt, dus wordt het alleen maar erger). Zolang alles goed gaat is er inderdaad geen probleem nee, kortzichting en egoistisch noem ik dat.

Maar goed, daar is al zo ontzettend veel over geschreven, straks zijn we weer een X-aantal pagina's verder, ik zal me maar even op de achtergrond houden verder.....

Grt.

Ik vind het eerlijk gezegd kolder om hier een forum over te starten.
Ik vlieg ook regelmatig wild en zou die lokatie niet met anderen willen delen, omdat er geheid knoeiers op af komen die het daar verzieken.

Succes met je forum !

Wettelijk bestaat "wildvliegen" niet, dit is slechts een term verzonnen door ....

In de "Regeling Modelvliegen" uit 2005 (en de "overige" luchtvaart gerelateerde wetgeving) staat nergens dat je uitsluitend op een club gerelateerd modelvliegveld((model)luchtvaartterrein) moet landen en opstijgen, sterker nog het staat expliciet in de wetgeving dat artikel 14 van de luchtvaartwet, het verplicht opstijgen en landen vanaf een "luchtvaartterrein" (tenzij ontheffing gegeven door de daartoe bevoegde overheid) niet van toepassing is voor o.a. modelvliegtuigen ...

Dus pur-sec zijn modelvliegclubs slechts georganiseerde wildvliegers ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back